Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης επισκέφθηκε χθες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος ξεναγήθηκε από τον καθηγητή Νικόλαο Σταμπολίδη στην έκθεση «Κρήτη
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο κ. Σταμπολίδης μπροστά στο περίφημο σκήπτρο που βρέθηκε στην Κνωσό από την αρχαιολόγο Αθανασία Κάντα

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στο κέντρο της Αθήνας επισκέφθηκε χθες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος ξεναγήθηκε από τον καθηγητή Νικόλαο Σταμπολίδη στην έκθεση «Κρήτη. Αναδυόμενες πόλεις: Άπτερα – Ελεύθερνα – Κνωσός.

Τρεις αρχαίες πόλεις ζωντανεύουν» που εγκαινιάστηκε στις 12 Δεκεμβρίου 2018 και θα διαρκέσει έως τις 30 Απριλίου 2019. Η έκθεση εστιάζει στα ευρήματα και στις ανασκαφές σε τρεις σημαντικές πόλεις της Κρήτης, με βάση τα κοινά χαρακτηριστικά τους, ειδικότερα τη δημιουργία τους, την ακμή, την παρακμή, την καταστροφή, την εγκατάλειψη και τον «θάνατό» τους.

Ως γνωστόν, περίπου 40 σημαντικά  ευρήματα από την ανασκαφή   που έφερε στο φως το θρησκευτικό κέντρο της Κνωσού φιλοξενούνται   στη μεγάλη αυτή  έκθεση. Ανάμεσά τους το περίφημο σκήπτρο φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από ελεφαντόδοντο .

Όπως έχει  γράψει η “Π”, έχειΙ σχήμα στρογγυλό με τετράπλευρη διατομή και κάθε πλευρά φέρει επιγραφές από την αδιάβαστη έως σήμερα Γραμμική Α’. Το σκήπτρο  βρέθηκε πρόσφατα κατά την ανασκαφή που πραγματοποίησε η  επίτιμη διευθύντρια Αρχαιοτήτων της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου  Δρ. Αθανασία Κάντα, σ’ ένα από τα αλλεπάλληλα στρώματα του θρησκευτικού κέντρου.

Πρόκειται για ένα θρησκευτικό σύμβολο και η μεγάλη του αξία έγκειται στο ότι δεν έχει ξαναβρεθεί τόσο μεγάλη επιγραφή της Γραμμικής Α’ και μάλιστα σε τόσο πολυτελές αντικείμενο

.Ακόμα εκτίθεται η περίφημη κεφαλή του Δία αλλά και  το  μοναδικό ειδώλιο ετου  Θεού Σέραπι, ο οποίος εικονίζεται ως ο Θεός Οσιρις.

Το θρησκευτικό κέντρο που βρέθηκε σε απόσταση μικρότερη των 300 μέτρων ν.δ. του μεγάλου ανακτόρου ανασκάφτηκε από την αρχαιολόγο δρα Αθανασία Κάντα.

Ο χώρος που ταυτίστηκε με το θρησκευτικό κέντρο της Κνωσού, έχει στοιχεία συνεχούς λατρευτικής χρήσης.