Εκπαιδευτικά προγράμματα από το Μουσείο Θύραθεν

Μία σειρά από εκπαιδευτικά προγράμματα κατάλληλα σχεδιασμένα για κάθε ηλικία με βιωματικό χαρακτήρα και διαδραστικότητα, έχει δημιουργήσει το Μουσείο Θύραθεν.

Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα επίσκεψης στον χώρο του Σχολείου, έτσι οι συνεργάτες του Μουσείου έχουν δημιουργήσει ένα πρόγραμμα βασισμένο στη Μουσική παράδοση  με ποικίλες δράσεις διαμορφωμένες ανάλογα την ηλικία των παιδιών.

Τα παιδιά ταξιδεύουν μουσικά σε πολλές χώρες του κόσμου ενώ παράλληλα έρχονται σε επαφή με τα Μουσικά όργανα  του Μουσείου.

Προσεγγίζουν τη μουσική παράδοση και τις ποικίλες εκφάνσεις της, κατηγοριοποιούν τα όργανα, τονώνουν τη συλλογικότητα και αυτοπεποίθησή τους ενώ τέλος κατανοούν την έννοια του ρυθμού και αυτοσχεδιάζουν με ιδιόφωνα – μεμβρανόφωνα όργανα.

Τα προγράμματα

Tο μουσείο συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς φορείς της Ελλάδας προκειμένου να υλοποιούνται επισκέψεις σχολείων στο χώρο του μουσείου εκπαιδευτικού χαρακτήρα συνοδευόμενες από ποικίλες δράσεις, όπως μουσικοκινητικά παιχνίδια, ξενάγηση και προβολές. Παρακάτω πληροφορίες ανά ηλικία!

Νηπιαγωγεία

Όνομα Πρότζεκτ: “..Εγώ την λύρα την έμαθα στο σταυροδρόμι…”

  • Α’ μέρος: Ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου (γνωριμία με τα μουσικά όργανα)
  • Β’ Μέρος: Μουσικοκινητική Δραστηριότητα (Αφήγηση μύθου σε διαδραστική μορφή-μουσικοκινητικό παιχνίδι)

Όνομα πρότζεκτ: “Ένα τραγούδι θε να πω…”

  • Α’ μέρος: Ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου (γνωριμία με τα μουσικά όργανα)
  • Β’ μέρος: Εκμάθηση παραδοσιακού τραγουδιού με συνοδεία ιδιόφωνων και μεμβρανόφωνων οργάνων.

Στόχοι:

  • Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τους χώρους του Μουσείου (χώρος και έννοια του Μουσείου)
  • Προσέγγιση της μουσικής παράδοσης και των ποικίλων εκφάνσεων της
  • Επαφή με τους θρύλους και τις λαϊκές παραδόσεις  του τόπου μας.
  • Τόνωση της συλλογικότητας και αυτοπεποίθησης των παιδιών.
  • Εκμάθηση παραδοσιακού τραγουδιού με βάση το κύκλο του χρόνου.

Δημοτικό

  • Όνομα Πρότζεκτ: ”..Εγώ την λύρα την έμαθα στο σταυροδρόμι…”

o Α’ μέρος: Ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου (γνωριμία με τα μουσικά όργανα)

o Β’ μέρος: Μουσικοκινητική Δραστηριότητα (Αφήγηση μύθου σε διαδραστική μορφή-μουσικοκινητικό παιχνίδι)

o Γ’ μέρος: Κατασκευή ιδιόφωνου με ανακυκλώσιμα υλικά

  • Όνομα πρότζεκτ: Ένα τραγούδι θε να πω…

o Α’ μέρος: Ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου (γνωριμία με τα μουσικά όργανα)

o Β’ μέρος: Εκμάθηση παραδοσιακού τραγουδιού με συνοδεία ιδιόφωνων και μεμβρανόφωνων  οργάνων.

Στόχοι:

  • Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τους χώρους του Μουσείου (χώρος και έννοια του Μουσείου)
  • Προσέγγιση της μουσικής παράδοσης και των ποικίλων εκφάνσεών της.
  • Επαφή με τους θρύλους και τις λαϊκές παραδόσεις  του τόπου μας.
  • Τόνωση της συλλογικότητας και αυτοπεποίθησης των παιδιών.

Γ’ & Δ’ Δημοτικού

  • Όνομα πρότζεκτ: Ένα τραγούδι θε να πω

o Α’ μέρος: Ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου (γνωριμία με τα μουσικά όργανα)

o Β’ μέρος: Εκμάθηση παραδοσιακού τραγουδιού με συνοδεία ιδιόφωνων και μεμβρανόφωνων  οργάνων.

o Γ’ μέρος: Κατασκευή ιδιόφωνου με ανακυκλώσιμα υλικά

  • Όνομα πρότζεκτ: Το σεντούκι…των μουσικών οργάνων

o Α’ μέρος: Ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου (γνωριμία με τα μουσικά όργανα)

o Β’ μέρος: Παιχνίδι χαμένου θησαυρού

Στόχοι

  • Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τους χώρους του Μουσείου (χώρος και έννοια του Μουσείου)
  • Προσέγγιση της μουσικής παράδοσης και των ποικίλων εκφάνσεων της.
  • Κατανόηση στην κατηγοριοποίηση των οργάνων.
  • Τόνωση της συλλογικότητας και αυτοπεποίθησης των παιδιών.
  • Κατανόηση ρυθμού και αυτοσχεδιασμός με ιδιόφωνα-μεμβρανόφωνα όργανα

Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού

  • Όνομα πρότζεκτ: Ένα τραγούδι θε να πω

o Α’ μέρος: Ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου (γνωριμία με τα μουσικά όργανα)

o Β’ μέρος: Εκμάθηση παραδοσιακού τραγουδιού με συνοδεία ιδιόφωνων και μεμβρανόφωνων  οργάνων.

o Γ’ μέρος: Κατασκευή ιδιόφωνου με ανακυκλώσιμα υλικά

  • Όνομα πρότζεκτ: Το σεντούκι…των μουσικών οργάνων

o Α’ μέρος: Ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου (γνωριμία με τα μουσικά όργανα)

o Β’ μέρος: Παιχνίδι χαμένου θησαυρού

Στόχοι:

  • Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τους χώρους του Μουσείου (χώρος και έννοια του Μουσείου)
  • Προσέγγιση της μουσικής παράδοσης και των ποικίλων εκφάνσεων της.
  • Κατανόηση στην κατηγοριοποίηση των οργάνων.
  • Τόνωση της συλλογικότητας και αυτοπεποίθησης των παιδιών.
  • Κατανόηση ρυθμού και αυτοσχεδιασμός με ιδιόφωνα-μεμβρανόφωνα όργανα

Γυμνάσιο

  • Όνομα Πρότζεκτ: Άκουσε… μάθε… δες!

o Α’ μέρος: Ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου (οργανογνωσία)

o Β’ μέρος: Οι πρωτομάστορες της κρητικής παράδοσης και παραδοσιακής μουσικής.

Στόχοι:

  • Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τους χώρους του Μουσείου (χώρος και έννοια του Μουσείου)
  • Προσέγγιση της μουσικής παράδοσης και των ποικίλων εκφάνσεων της.
  • Κατανόηση στην κατηγοριοποίηση των οργάνων.
  • Τόνωση της συλλογικότητας και αυτοπεπίθησης των παιδιών.
  • Κατανόηση ρυθμού και αυτοσχεδιασμός με ιδιόφωνα-μεμβρανόφωνα όργανα

Μουσείο Μουσικών Οργάνων Θύραθεν, Κρουσώνας, Ηράκλειο Κρήτης, 2810 711196 [email protected] © 2017.