Έφυγε από τη ζωή ο Λάκης Κουρετζής, Παιδαγωγός-Σκηνοθέτης-Συγγραφέας και Επίτιμος Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ειδικός σε θέματα Αισθητικής παιδείας και παιδευτικής θεατρικής έκφρασης.
Έντονη ήταν η σχέση του με το Ηράκλειο όπου δημιούργησε και λειτουργούσε από το 1987 τη Σχολή Παιδαγωγικής Θεάτρου & Θεατρικού Παιχνιδιού Κρήτης.
Η σχολή αποτελεί τον πρώτο και πλέον έγκυρο φορέα εκπαίδευσης Εμψυχωτών Παιδαγωγικής Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού στη χώρα μας.
Ποιος ήταν ο Λάκης Κουρετζής
Σπούδασε Ψυχολογία της Παιδαγωγικής, Αισθητική αγωγή και έκφραση του παιδιού, Θέατρο και ειδικά: Παιδαγωγική θεάτρου, Σωματική έκφραση και Ψυχοδυναμική του ηθοποιού, Σημειολογική και αισθητική ανάλυση της θεατρικής πράξης – στην Αυστρία, Γερμανία και Ελβετία.
Ως παιδαγωγός ασχολήθηκε με θέματα αισθητικής παιδείας, παιδευτικής θεατρικής έκφρασης, οργάνωσης και λειτουργίας κέντρων προσχολικής και σχολικής αγωγής, εκπαιδευτηρίων κλπ. Ηταν δημιουργός και εισηγητής του ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ στην Ελλάδα.
Εκτός από τον στενό επαγγελματικό του χώρο, άρχισε να παρουσιάζει το Θεατρικό παιχνίδι από το 1976 συνεργαζόμενος με ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους και μέλη της ομάδας τέχνης «ΠΑΡΟΔΟΣ».
Δίδαξε στην μετεκπαίδευση δασκάλων και νηπιαγωγών στο «Μαράσλειο», Δ.Δ.Ε. του Παν/μίου Αθηνών, στο Εργαστήρι Παιδαγωγικής Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, του οποίου ‘ηταν Βασικός Εμψυχωτής.
Επίσης στα εργαστήρια μακρόχρονης εκπαίδευσης εκπαιδευτικών ως Εμψυχωτών θεατρικού παιχνιδιού στις πόλεις: Λάρισα (από το1988), Ηράκλειο Κρήτης (1993), Πάτρα (1997), Βόλο (2009), σε διάφορα Π.Ε.Κ. σε σεμινάρια που οργανώνονται από Σχολικούς Συμβούλους, Συλλόγους Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Γονέων, Ν.Ε.Λ.Ε. καθώς και από το Υπουργείο Παιδείας, την Γ.Γ. Ν.Γενιάς με θέμα: «Θεατρική παιδεία – Θεατρικό παιχνίδι». Έχει διευθύνει ερευνητικά εργαστήρια της Εταιρίας Σπουδών, Σχολής Μωραΐτη και του Πανεπιστημίου Αθηνών (τμήμα ΦΠΨ) με θέμα: «Το θεατρικό παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία» και «επιμόρφωσης επιμορφωτών και ειδικών συμβούλων παιδιών και εφήβων με ειδικές ανάγκες», θεατρικά εργαστήρια για Γάλλους ηθοποιούς, για παιδιά Γαλλικών Σχολείων – στο Σχολείο Ελληνικής κοινότητας Παρισίων, στο θέατρο ΑΙΝU της Βαλανσιέν, στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών, καθώς και στην Κύπρο. Συνεργάτης Ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, μέλος ομάδων σύνταξης αναλυτικών προγραμμάτων και της Κεντρικής Συντονιστικής Επιτροπής του προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ-Τέχνη και Πολιτισμός στην Εκπαίδευση» των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού.
Δίδαξε επίσης στο τμήμα Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ως σκηνοθέτης έχει ανεβάσει περισσότερα από 80 έργα του ελληνικού και παγκόσμιου δραματολογίου συνεργαζόμενος με διάφορους επαγγελματικούς θιάσους, ομίλους νέων και κυρίως με την ομάδα τέχνης «ΠΑΡΟΔΟΣ», το ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. κ.α.
Έχει τιμηθεί με το βραβείο «ΔΗΜ. ΡΟΝΤΗΡΗΣ». ΩΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ έχει γράψει θεατρικά έργα που έχουν παιχτεί από διάφορους θιάσους στην Ελλάδα (Θέατρο Στοά – Πάροδος – Θέατρο της Ημέρας – Άπλετοι Κήποι – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. κ.ά.) και στο εξωτερικό, βιβλία για παιδιά (από τις εκδόσεις ΓΝΩΣΗ) – «ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ παιδαγωγική θεατρική πρακτική και θεατρολογική προσέγγιση» – «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ» (εκδ. Καστανιώτη) – «ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ» (βιβλίο για τον δάσκαλο) από το ΥΠ.Ε.Π.Θ. – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ (εκδ. Ο.Ε.Δ.Β.) – «ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΕΝΑ ΓΡΑΜΜ…ΜΟΝΟ» (εκδ. Ταξιδευτής) – «ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ» (εκδ. Ταξιδευτής), καθώς και πλήθος άρθρων σε περιοδικά – εφημερίδες – εκπαιδευτικά και θεατρικά έντυπα.
Ήταν μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών και Θεατρικών Συγγραφέων, του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και από τα ιδρυτικά μέλη μαζί με την Ξένια Καλογεροπούλου, Άλκη Ζέη, Δημήτρη Ποταμίτη και άλλους, του Ελληνικού Κέντρου της ASSITEJ (Διεθνούς Ινστιτούτου που ασχολείται με το θέατρο για παιδιά και νέους). Ιδρυτής της ομάδας τέχνης ΠΑΡΟΔΟΣ και συνιδρυτής μαζί με την Ανδρομάχη Μοντζολή της Εταιρίας καλλιτεχνικής και παιδευτικής θεατρικής έκφρασης ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ.