Κινηματογραφή

Μία από τις πιο παραγνωρισμένες ερμηνείες της χρονιάς.

 

ΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ  ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ
FILM STARS DON’T DIE IN LIVERPOOL

Σκην.: Πωλ Μαγκουίγκαν
Πρωτ.: Ανέτ Μπένινγκ, Τζέιμι Μπελ, Τζούλι Γουόλτερς, Βανέσα Ρέντγκρεϊβ
Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 η χολιγουντιανή σταρ Γκλόρια Γκρέιαμ είχε κερδίσει μέχρι και Όσκαρ β’ γυναικείου ρόλου. Το 1979 το αστέρι της έχει πλέον σβήσει κι η καριέρα της συνεχίζεται με συμμετοχές σε θεατρικές παραγωγές στη Βρετανία. Εκεί γνωρίζει τον κατά πολύ νεότερό της ηθοποιό Πίτερ Τέρνερ, με τον οποίο θα ζήσει τον τελευταίο μεγάλο έρωτα της ζωής της, αφού σύντομα διαγιγνώσκεται με καρκίνο σε προχωρημένο στάδιο.
Βιογραφικό αισθηματικό δράμα βασισμένο στα απομνημονεύματα του Τέρνερ. Η Μπένινγκ προσφέρει μία ακόμα μεστή και συγκινητική ερμηνεία, η οποία θα μπορούσε πολύ εύκολα να βρίσκεται στην οσκαρική πεντάδα, αν η ταινία δεν κυκλοφορούσε στην εκπνοή της χρονιάς στις Η.Π.Α., μάλλον αργά για να διαφημιστεί αρκετά και τα μέλη της Ακαδημίας να τη λάβουν σοβαρότερα υπόψιν τους. Δίπλα στη Μπένινγκ βρίσκεται ο εξίσου ώριμος, συγκροτημένος κι ευαίσθητος Μπελ, αλλά κι ένα υπέροχο υποστηρικτικό καστ, με απολαυστικότερη την πάντα αξιολάτρευτα πληθωρική Γουόλτερς. Το άδικο είναι ότι όλοι τους έχουν να δουλέψουν μ’ ένα σενάριο που μοιάζει στάσιμο, χωρίς να εμβαθύνει στην πολύ πρόσφορη ιστορία του για την πτώση των ειδώλων του θεάματος και τον έρωτα με διαφορά ηλικίας.

 

DOLPHIN MAN

DOLPHIN MAN

Σκην.: Λευτέρης Χαρίτος
Εμφανίζονται οι: Ζακ Μαγιόλ, Ουμπέρτο Πελιτσάρι, Ντότι Μαγιόλ
Αφήγηση: Ζαν- Μαρκ Μπαρ
Ντοκιμαντέρ για τον σπουδαίο ελεύθερο δύτη Ζακ Μαγιόλ, στη ζωή του οποίου βασίστηκε το «Απέραντο γαλάζιο» («The Big Blue», Λικ Μπεσόν, 1988), όπου τον υποδύθηκε ο Ζαν- Μαρκ Μπαρ. Εδώ ο Μπαρ διαβάζει αποσπάσματα από κείμενα του φυσιολάτρη δύτη, συνοδεύοντας ηχητικά αρχειακό οπτικοακουστικό υλικό και συνεντεύξεις από φίλους και μαθητές του Μαγιόλ.
Ο Χαρίτος φτιάχνει ένα τρυφερό κι ισορροπημένο πορτρέτο, για έναν παθιασμένο κι εμμονικά αφοσιωμένο άνθρωπο, που περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο αγάπησε τη θάλασσα και τον κόσμο της. Δεν κρύβονται οι πιο προβληματικές πτυχές του χαρακτήρα του Μαγιόλ, όπως ο εγωισμός κι η επιπολαιότητά του, που τον οδήγησαν να εγκαταλείψει την οικογένειά του και να φορτώνεται οικονομικά τους φίλους του. Η ταινία όμως ξέρει τις προτεραιότητές της, η σημαντικότερη από τις οποίες, εκτός από τις πληροφορίες για τη ζωή και τον χαρακτήρα του, είναι ν’ αναδείξει την παρακαταθήκη του. Το ότι δηλαδή γι’ αυτόν η κατάδυση δεν αποτελούσε απλώς ένα κατόρθωμα, αλλά την έκφραση μιας ολόκληρης κοσμοθεωρίας που αναγνωρίζει την καταγωγική σχέση του ανθρώπου με τη φύση και τον (επανα-) συνδέει μαζί της σωματικά και ψυχικά, μέσα από την αλληλεξάρτηση και τον αλληλοσεβασμό.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΦΟΝΩΝ
THE LIMEHOUSE GOLEM

Σκην.: Χουάν Κάρλος Μεντίνα
Πρωτ.: Μπιλ Νάι, Ολίβια Κουκ, Ντάγκλας Μπουθ, Σαμ Ριντ, Μαρία Βαλβέρδε
Στο Λονδίνο του 1880, ο επιθεωρητής της αστυνομίας Τζον Κιλντέρ προσπαθεί ν’ ανακαλύψει τον κατά συρροή δολοφόνο που υπογράφει τα στυγερά εγκλήματά του ως Γκόλεμ.
Θρίλερ μυστηρίου βασισμένο στο μυθιστόρημα «Dan Leno and the Limehouse Golem» του 68χρονου βρετανού Πίτερ Άκροϊντ, που εκδόθηκε το 1994. Το αξιόλογο καστ με καλύτερη όλων την 24χρονη Κουκ, δεν αρκεί για να προσδώσει ενδιαφέρον κι αγωνία σ’ ένα σενάριο που αφήνει αναξιοποίητο το θέμα και τους χαρακτήρες του. Ο σχεδιασμός παραγωγής από τον Γκραντ Μοντγκόμερι και τα κοστούμια της Κλερ Άντερσον είναι όμορφα, αληθοφανή κι ατμοσφαιρικά, αλλά η πλοκή εκτυλίσσεται με μηχανική παρατακτικότητα, η καταπιεσμένη ομοφυλοφιλία του Κιλντέρ μένει αναξιοποίητη ερμηνευτικά και σεναριακά, η τελική ανατροπή είναι προβλέψιμη και αδιάφορη, ενώ το κίνητρο του δολοφόνου ανίσχυρο και μόνο επιφανειακά πειστικό.

ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΚΡΙ: ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ
FIFTY SHADES FREED

Σκην.: Τζέιμς Φόλεϊ
Πρωτ.: Ντακότα Τζόνσον, Τζέιμι Ντόρναν, Άριελ Κέμπελ, Τάιλερ Χόκλιν
Η Άνα κι ο Κρίστιαν επιτέλους παντρεύονται κι ετοιμάζονται να ξεκινήσουν την κοινή ειδυλλιακή τους ζωή, όταν ένας απειλητικός εισβολέας έρχεται να θέσει σε κίνδυνο τα όνειρά τους.
Το τελευταίο μέρος της ερωτικής δραματικής τριλογίας, η οποία περιλαμβάνει επίσης τα «Πενήντα αποχρώσεις του γκρι» («Fifty Shades of Grey», Σαμ Τέιλορ- Τζόνσον, 2015) και «Πενήντα πιο σκοτεινές αποχρώσεις του γκρι» («Fifty Shades Darker», Τζέιμς Φόλεϊ, 2017), από τα ομώνυμα λογοτεχνικά μπεστ- σέλερ της βρετανής Ε. Λ. Τζέιμς.
Φαντασίωση ερωτισμού και χλιδής φτιαγμένη με σαπουνοπερατική απλοϊκότητα, που στο μεγαλύτερο μέρος της απλώς εναλλάσσει ταξίδια με ερωτικές πράξεις, ώσπου αποφασίζει να περιπλέξει ελαφρώς και προβλέψιμα την πλοκή, σαν από τυπικότητα και μόνο ώστε να δικαιολογήσει τη διάρκειά της.