μαιρη χρονοπουλου

Ημεγάλη σταρ του ελληνικού κινηματογράφου και ταλαντούχα ηθοποιός Μαίρη Χρονοπούλου που με την παρουσία της γέμισε το κινηματογραφικό κάδρο πολλών σημαντικών σκηνοθετών πέθανε χθες σε ηλικία 90 ετών, μετά από νοσηλεία λίγων ημερών.

Η Μαίρη Χρονοπούλου νοσηλευόταν από τις 2 Οκτωβρίου στη ΜΕΘ του “Ευαγγελισμού”, ύστερα από πτώση μέσα στο σπίτι της. Η γνωστή ηθοποιός είχε πέσει από σκαλιά, με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρά τραύματα στο κεφάλι και να διασωληνωθεί.

μαιρη χρονοπουλου
Η υγεία της είχε κλονιστεί σοβαρά άλλες δυο φορές, με τη Μαίρη Χρονοπούλου να παλεύει παλικαρίσια. Ήταν το 1999 όταν ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα την καθήλωσε σε αναπηρικό αμαξίδιο.

Το δεύτερο “χτύπημα” ήρθε το 2009, όταν από ένα κερί έπιασε φωτιά το φόρεμά της, προκαλώντας σοβαρά εγκαύματα στη μεγάλη σταρ του κινηματογράφου. Η λαμπερή καριέρα Η Μαίρη Χρονοπούλου γεννήθηκε στις 16 Ιουλίου 1933 στο Κολωνάκι, σε μία αυστηρή οικογένεια, και μεγάλωσε με τη Γερμανίδα νταντά της. Αποφοίτησε από τη σχολή του Εθνικού Θεάτρου, στο οποίο εμφανίστηκε στις ομάδες του χορού, σε αρχαία δράματα.

Το 1957 άρχισε να συνεργάζεται με το ελεύθερο θέατρο, κάνοντας εμφανίσεις στο Ακροπόλ στα έργα των Αλέκου Σακελλάριου-Χρήστου Γιαννακόπουλου «Η Κυρία» και «Ρομάντζο μιας Καμαριέρας». Στον κινηματογράφο πρωτοεμφανίστηκε σαν κομπάρσος στο «Χαρούμενο ξεκίνημα» του Ντίνου Δημόπουλου, παραγωγής Φίνος Φιλμ το 1954, όταν ήταν ακόμη φοιτήτρια. Το 1958 πήρε ένα μικρό ρόλο στο Τελευταίο ψέμα του Μιχάλη Κακογιάννη, πάλι στη Φίνος Φιλμ.

Από το 1963 και μετά πρωταγωνιστεί σε πλειάδα δραματικών ταινιών της Φίνος Φιλμ, και όχι μόνο, σε ρόλους ντάμας και μοιραίας γυναίκας, δίπλα σε όλους τους άντρες πρωταγωνιστές της εποχής, όπως οι Νίκος Κούρκουλος, Φαίδων Γεωργίτσης, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Γιώργος Φούντας και Αλέκος Αλεξανδράκης.

μαιρη χρονοπουλου
Ανάμεσα σε αυτές τις κοινωνικές και δραματικές ταινίες εμφανίστηκε σε τρία μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, παραγωγής Φίνος Φιλμ, στα οποία έκανε θραύση:

«Οι θαλασσιές οι χάντρες», «Μια κυρία στα μπουζούκια» και «Γοργόνες και μάγκες». Το μαύρο φόρεμα με τη χαρακιά στο στήθος (δημιουργία του σχεδιαστή Γιάννη Βούρου) που φορούσε όταν τραγουδούσε το θρυλικό “Του αγοριού απέναντι” (Μια Κυρία στα μπουζούκια),έχει μείνει στην ιστορία. Την περίοδο 1967-68 υπήρξε η καλύτερη πρωταγωνίστρια του κινηματογράφου και κέρδισε το βραβείο της ενώσεως κριτικών.

Στη θεατρική της καριέρα, συνεργάστηκε με όλους τους μεγάλους θιάσους της Αθήνας και έπαιξε με την ίδια ερμηνευτική ικανότητα σε όλα τα είδη θεάτρου. Το 1972 συγκρότησε τον δικό της θίασο με τον οποίο ανέβασε τα έργα: «Τι ώρα θα γυρίσεις, Πηνελόπη» του Σόμερσετ Μομ και «Ένα καυτό κορίτσι» του Ιάκωβου Καμπανέλη.

μαιρη χρονοπουλου
Έχει στο ενεργητικό της σημαντικές ερμηνείες και στον νέο ελληνικό κινηματογράφο, όπως στις εξαίρετες ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Οι κυνηγοί και Ταξίδι στα Κύθηρα», ενώ κέρδισε βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με την ταινία «Τα παιδιά της χελιδόνας» του Κώστα Βρεττάκου, το 1987.

Βραβείο συνολικής προσφοράς Στις 16 Ιουνίου 2021 η Μαίρη Χρονοπούλου τιμήθηκε με το Βραβείο Συνολικής Προσφοράς στην Τελετή Απονομής των Βραβείων ΙΡΙΣ από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Το βραβείο παρέδωσε ο πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, Σπύρος Μπιμπίλας, μαζί με τον πρόεδρο της Ακαδημίας, Γιώργο Τσεμπερόπουλο, στην ηθοποιό που με την «ρώμη της παρουσίας της σφράγισε μια σειρά κινηματογραφικών ειδών», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Η προσωπική ζωή Τον Αύγουστο του 1975 παντρεύτηκε τον πρώην δήμαρχο Σπάτων και πρώην βουλευτή Δήμο Μπότσαρη και χώρισαν μετά από λίγο καιρό. Υπήρξε αρραβωνιασμένη για 3 χρόνια με τον Ανδρέα Μπάρκουλη.

Ένας από τους σημαντικότερους ανθρώπους για εκείνη ήταν ο Νίκος Κούρκουλος, τον οποίο θεωρούσε οικογένειά της. Εκείνος τη βοήθησε να γλιτώσει από την κακοποιητική σχέση που είχε κάποια στιγμή στη ζωή της. Εκείνη έγινε νονά του γιου του, Άλκη. Δώρισε το σπίτι της στην Παιανία στο Χαμόγελο του Παιδιού, ώστε να αξιοποιηθεί μετά το θάνατό της. Μιλώντας στον Μάκη Δελαπόρτα, η Μαίρη Χρονοπούλου είχε εξομολογηθεί πως είχε «ρουφήξει κάθε σταγόνα της ζωής» και πως αυτό θα συνέχιζε να κάνει.

Χαριτολογώντας με την Μάρθα Καραγιάννη, αναρωτιόντουσαν τι θα έβρισκαν μετά το θάνατο κι ο Γιάννης Δαλιανίδης τους απαντούσε «Τίποτα. Σαν τα ραδιόφωνα είμαστε. Τραβάμε την πρίζα, σβήνει το ραδιόφωνο».

Συλλυπητήρια

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη μετά την αναγγελία του θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου έκανε μεταξύ άλλων την ακόλουθη δήλωση: «Έζησε μια ζωή γεμάτη, έμφορτη από επιτυχίες και μεγάλη αποδοχή από ένα κοινό που της αναγνώρισε, πολύ γρήγορα, το ταλέντο της και τη λάτρεψε.

μαιρη χρονοπουλου
Ηταν υπόδειγμα καλής συναδέλφου και άνθρωπος μεγάλης προσφοράς προς τους νεότερους ηθοποιούς. Αυθόρμητη, ειλικρινής, έμεινε σεμνή ως το τέλος, λέγοντας ότι «ήθελε να φύγει πριν γεράσει πολύ».

Η αλήθεια είναι ότι ηθοποιοί, στο μέγεθος της Μαίρης Χρονοπούλου δεν γερνούν. Έχουν κατακτήσει το προνόμιο η εικόνα τους να μένει πάντα στην άνοιξη. Εκφράζω τα πιο θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια της και στους πιστούς φίλους της». «Tην επιφανή σταρ με διαχρονικό εκτόπισμα, όπως αποδείχτηκε στο πέρασμα των δεκαετιών» αποχαιρετά σε συλλυπητήριο μήνυμά του το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

H Μαίρη Χρονοπούλου «διέτρεξε σχεδόν ολόκληρο το θεματικό φάσμα της μυθοπλασίας, από το μελόδραμα και το ηθογραφικό δράμα των ανοικτών οριζόντων έως το μιούζικαλ και άφησε έντονο το αποτύπωμά της και στον νέο ελληνικό κινηματογράφο» τονίζει το μήνυμα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου