Το έργο πλαισίωσε το σκηνικό της θεατρικής παράστασης «ήντα δεν κάνει ο έρωτας σε μια καρδιά που ορίζει» που πραγματοποιήθηκε στο Βενεράτο της κ. Μαρία Χαρκούτση
Το έργο πλαισίωσε το σκηνικό της θεατρικής παράστασης «ήντα δεν κάνει ο έρωτας σε μια καρδιά που ορίζει» που πραγματοποιήθηκε στο Βενεράτο

Του κύκλου τα γυρίσματα που ανεβοκατεβαίνουν, η αρχέγονη σπείρα που εξελίσσεται αδιάκοπα αποτελούν αστείρευτη πηγή έμπνευσης που ανατροφοδοτεί δημιουργικά τις ζωές μας.

Αυτή ακριβώς τη διαδρομή αποτυπώνει ένα ιδιαίτερα εμπνευσμένο και καλαίσθητο έργο της Μαρίας Χαρκούτση που πλαισίωσε το σκηνικό της θεατρικής παράστασης «ήντα δεν κάνει ο έρωτας σε μια καρδιά που ορίζει» που πραγματοποιήθηκε στο Βενεράτο, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το έτος «Ερωτόκριτος 2019».

Πρόκειται για ένα πρωτότυπο έργο που προσφέρθηκε εθελοντικά για τις ανάγκες της παράστασης του θεατρικού έργου το οποίο έρχεται να απεικονίσει μέσα από βαθύτερους συμβολισμούς την αρχέγονη σπείρα που διαγράφει την αέναη τροχιά της από τη Μινωική εποχή ενώνοντας πολιτισμούς διδάσκοντας τη συνέχεια της ζωής μέσα από του κύκλου τα γυρίσματα.

Όπως μας εξηγεί η ίδια η καλλιτέχνης του έργου κ. Μαρία Χαρκούτση, « έχοντας πάρει μαθήματα από τον κ. Μηνά Τσικριτζή, εμπνεύστηκα από τον μινωικό πολιτισμό και δημιούργησα ένα έργο μικτής τεχνικής  (κολάζ με ζωγραφική) και έγραψα σε σπειροειδή τροχιά τους στίχους του Ερωτόκριτου.  Το έργο εκτυπώθηκε σε χοντρό μουσαμά 2Χ2, και τοποθετήθηκε πίσω από το μουσικό συγκρότημα που καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, έπαιζε μουσική του Ερωτόκριτου.

Η αρχέγονη σπείρα – του κύκλου τα γυρίσματα- σύμβολο ζωής από το Θησέα και την Αριάδνη φτάνει στον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα. Από τη Μινωική εποχή, στην ενετοκρατία και στην εξέλιξη του χρόνου, διαγράφει την τροχιά της στο σπουδαίο πολιτισμό της Κρήτης.

Τα πάντα γύρω μας από το αρχέγονο σύμπαν στροβιλίζονται και εξελίσσονται, επανέρχονται αδιάκοπα με το καλό και το κακό, τα θετικά και τα αρνητικά. Συμβολίζει το χρόνο και τη συνέχεια της ζωής. Είναι σύμβολο της ζωής της ύλης και του πνεύματος. Με του «κύκλου τα γυρίσματα» επαναπατρίστηκαν πρόσφατα από τη Γερμανία δύο σπάνια αριστουργήματα του πρωτοκυκλαδικού πολιτισμού. Το ένα εξ αυτών λίθινο τηγανόσχημο το έχω συμπεριλάβει στο έργο μου.

Έχει διακοσμηθεί από ανάγλυφη αλληλοσυνδεόμενη σπείρα και δίνει πληροφορίες για την αρχαία αστρονομία και τα μαθηματικά.  Άλλα τηγανόσχημα που έχω συμπεριλάβει, έχουν τη θάλασσα, τα κύματα σε  σπειροειδείς ελιγμούς, άλλα μας δίνουν πληροφορίες ημερολογίου βασισμένες στις κινήσεις των πλανητών. Με τις κινήσεις της Αφροδίτης, υπολόγιζαν την κύηση.

Οι καρδιόσχημες σπείρες, ο δίσκος της Φαιστού, ύμνος γραμμένος περιστροφικά, οι γαλαξίες στο σύμπαν, οι θαλάσσιες δύνες , όλα στροβιλίζονται σε σπείρα στου κύκλου τα γυρίσματα και φέρνουν το θάνατο την αναγέννηση το φως το σκοτάδι τη δύναμη την αδυναμία και στο κέντρο το φως. Η απόλυτη γνώση και σοφία.

Να σημειωθεί ότι η Μαρία Χαρκούτση, γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης, εργάστηκε στον τομέα του Τουρισμού ενώ έχει κάνει ελεύθερες σπουδές στο σχέδιο και την ζωγραφική, δίπλα στον Αζαρία Μαδανιάν και στον Βασίλη Γρατσία,ενώ είναι αυτοδίδακτη στο ψηφιδωτό.

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σκηνογραφίας με την Άννα Μαχαιριανάκη και σεμινάρια Ιστορίας Τέχνης με τον Γιώργο Καραταράκη.

Έχει λάβει μέρος στην διεθνή έκθεση εικαστικών έργων  «ο αρχαίος ελαιώνας της Κρήτης στο βάθος του χρόνου»  και σε διάφορες ομαδικές εκθέσεις στο Ηράκλειο στην Αθήνα και στην Κομοτινή, με ζωγραφική και ψηφιδωτό.

Τα τρία τελευταία χρόνια κάνει τα σκηνικά στις θεατρικές παραστάσεις, της θεατρικής ομάδας του Πολιτιστικού συλλόγου Βενεράτου. Έργα της ζωγραφική και ψηφιδωτό, βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, στην Ελλάδα και την Αγγλία.