Προσπάθειες για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν πολλές δυσκολίες και αντικειμενικά προβλήματα πραγματοποιούν οι επαγγελματίες στο κέντρο της πόλης, οι οποίοι καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να προσελκύσουν κόσμο.
Οι καταστάσεις όμως στο κέντρο, σε καμία περίπτωση δεν θυμίζουν το παρελθόν, με τις περισσότερες επιχειρήσεις να κινούνται υποτονικά έως μηδενικά τις καθημερινές, λίγο μετά το κλείσιμο των καταστημάτων. Εκτός από τις δυσκολίες που έχει η πρόσβαση στο κέντρο της πόλης λόγω έργων, υπάρχουν πλέον και οι τεράστιες δυσκολίες στάθμευσης, που κάνουν αρκετούς θαμώνες να σκεφθούν δύο και τρεις φορές μια οργανωμένη κάθοδο στην καρδιά της πόλης.
Κατά συνέπεια, οι επιχειρήσεις εξυπηρετούν κυρίως τους ανθρώπους που κινούνται ή εργάζονται στην πόλη, αφού οι υπόλοιποι δύσκολα θα εντάξουν το κέντρο στις επιλογές τους.
Το πρόβλημα έρχεται να γίνει ακόμα μεγαλύτερο, μετά την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, που έχει κάνει τα πράγματα ακόμα αυστηρότερα. Με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις, οι μειώσεις στο κέντρο της πόλης έχουν ξεπεράσει το 50%, ενώ αντίστοιχη είναι η εικόνα που επικρατεί και στις επιχειρήσεις εκτός των τειχών.
Κι όλα αυτά συμβαίνουν, ενώ ακόμα οι θερμοκρασίες παραμένουν υψηλές και οι συνθήκες ευνοούν το να κάθονται οι θαμώνες σε εξωτερικούς χώρους καταστημάτων που επιτρέπεται το κάπνισμα.
«Η κατάσταση το τελευταίο διάστημα έχει γίνει απελπιστική» αναφέρει με δηλώσεις της στην «Π» η πρόεδρος του Συνδέσμου Επαγγελ- ματιών Επισιτισμού και Διασκέδασης Νομού Ηρακλείου Μαρία Αντωνακάκη Χαλβατζή.
Η Μαρία Αντωνακάκη προσθέτει ότι η κίνηση έχει μειωθεί δραματικά κυρίως μέσα στο κέντρο της πόλης και οι επαγγελματίες αισθάνονται ότι βάλλονται από παντού.
Όπως υποστηρίζει η πρόεδρος του Συνδέσμου, οι επαγγελματίες έχουν να αντιμετωπίσουν τον αντικαπνιστικό νόμο που έχει μειώσει την κίνηση, αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται, η κίνηση έχει μειωθεί δραματικά ειδικά στο κέντρο της πόλης, αφού οι πολίτες δυσκολεύονται και ως προς την πρόσβαση και ως προς τη στάθμευση.
«Εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να κάνουμε ότι μπορούμε για να αντιμετωπίσουμε τις κατστάσεις, όμως δεν είναι πάντα εύκολο και χρειάζεται μια προσέγγιση που να σέβεται την επιχειρηματικότητα» τονίζει η κ. Αντωνακάκη.
Σε κάθε περίπτωση, οι επαγγελματίες του κλάδου πραγματοποιούν τεράστιες προσπάθειες για να αλλάξουν το κλίμα που υπάρχει, ενώ προχωρούν σε πλήθος δράσεων για να προσελκύσουν κοινό, είτε αυτές σχετίζονται με παροχές και μειωμένες τιμές είτε σχετίζονται με παράλληλες εκδηλώσεις, οι οποίες ωστόσο έχουν αρχίσει να εξασθενούν, αφού η στροφή των καταναλωτών εκτός κέντρου και η … επιστροφή στο σπίτι αποτελούν μια καθημερινότητα που φαίνεται ότι πολύ δύσκολα ανατρέπεται.