Κύκλο εργασιών άνω του €1 δισ. αναμένει φέτος ο όμιλος Intrakat, ο οποίος στο α’ εξάμηνο, ενοποιώντας την Άκτωρ κατέγραψε αύξηση των μεγεθών του, σημαντική βελτίωση σε όλους τους κρίσιμους επιχειρηματικούς δείκτες και επιτάχυνση του ρυθμού παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομών. ”Τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου του 2024 αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένη και σωστή ήταν η εξαγορά της Άκτωρ και αυτό προκύπτει ξεκάθαρα από όλα όσα καταφέραμε από την ολοκλήρωση της εξαγοράς, μέχρι σήμερα. Όλα αυτά είναι απολύτως συμβατά με όλα όσα έχουμε ανακοινώσει στο παρελθόν – ό,τι έχουμε πει, το έχουμε κάνει. Παράλληλα, εργαζόμαστε σκληρά για τον εταιρικό μετασχηματισμό του ομίλου μας, με στόχο την ενίσχυση και άλλων τομέων δραστηριότητας, πέραν της κατασκευής και σύντομα θα παρουσιάσουμε τον σχεδιασμό αυτόν” ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Αντιπρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου.
Επιπλέον, τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 90%, στα €115 εκατ. (από €60εκατ.), χωρίς ακόμη να έχουν εισπραχθεί πολύ σημαντικά ποσά από την εκτέλεση των μεγάλων έργων υποδομών στην Ρουμανία. Επίσης, δεν υπάρχει ουσιώδης αύξηση των δανειακών υποχρεώσεων του ομίλου που βρίσκονται στα €140 εκ., στο 80% των ιδίων κεφαλαίων.
Τα νέα έργα
Παράλληλα με την επιτάχυνση της εκτέλεσης μεγάλων έργων σε Ελλάδα και Ρουμανία, ο όμιλος εξασφάλισε νέα έργα και διατήρησε το υψηλό ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων και των προς συμβασιοποίηση έργων, το οποίο ανέρχεται σε €4,5 δισ.
Εντός του α’ εξαμήνου του 2024 υπεγράφησαν νέες συμβάσεις έργων ύψους €225,5 εκατ., εκ των οποίων ξεχωρίζουν τα:
• Εγνατία Οδός ΑΕ – Λειτουργία και Συντήρηση του Αυτοκινητόδρομου στον Ανατολικό Τομέα και στους Κάθετους Άξονες Α1, Α25 & Α23 (2023-2025, Κ/ξία: Intrakat (50%) – Τέρνα (50%), €57,2 εκατ.)
• Spartakos Energy ΜΑΕ – Μελέτη, Έργα Πολιτικού Μηχανικού, Προμήθεια, Μεταφορά, Εγκατάσταση και Θέση σε Λειτουργία 3 Φ/Β Σταθμών, συνολικής ονομαστικής ισχύος 171 MW, εντός του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας (Intrakat (45%) – Αmeresco(45%) – RES Invest (10%), €43,4 εκατ.)
• Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών/ΓΓΥ/ΓΔΣΥ – Βελτίωση 9ης Εθνικής Οδού (Τμήμα Παράκαμψη Γιάλοβα Μεσσηνίας) – €22,3 εκατ.
Επίσης, μεταξύ αρκετών άλλων, στα νέα έργα προς υπογραφή συμπεριλαμβάνονται τα:
• Πανεπιστήμιο Κρήτης – Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση Φοιτητικών Εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης, με ΣΔΙΤ – €195,7 εκατ.
• Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών/Διεύθυνση Οδικών Υποδομών –
Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα: Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Ε.Ο. Α1 (Α/ΚΚαλυφτάκη), (Ένωση Εταιρειών Τέρνα (40%) – Άκτωρ (35%) – Intrakat (25%)),αναλογούντος προϋπολογισμού €161,5 εκατ.
• Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Δημιουργία φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στον Βόλο και τη Λαμία – €94 εκατ.
• ΔΕΗ – Κατασκευή δικτύου FTTH ανά την επικράτεια – €83,9 εκατ.
• Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών/Διεύθυνση Κτιριακών Υποδομών –
Ανέγερση κτιριακών εγκαταστάσεων για τη στέγαση των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου μέσω ΣΔΙΤ (Intrakat (50%) – REDEX (50%)), αναλογών προϋπολογισμού €55,4 εκατ.
• Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων – Κατασκευή
Συμπληρωματικών Έργων Ταμιευτήρα Μπραμιανού, Αντιπλημμυρικών Έργων Γρα
Λυγίας και Φράγματος Μύρτου Ν. Λασιθίου Κρήτης – €41,7 εκατ.
• ΔΕΗ: Μονάδα Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης
με Μ.Ε.Κ. φυσικού αερίου 65MWth – €41,2 εκατ.
Ρουμανία
Στη Ρουμανία, ο όμιλος αποπλήρωσε υποχρεώσεις από το παρελθόν, ύψους €51 εκατ. και επένδυσε στα έργα ποσό €219 εκατ., επιτυγχάνοντας αύξηση του ρυθμού παραγωγής κατά 168%.
Ενδεικτικά, το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής “Brasov – Sighisoara (τμήμα Apața – Cața)”, προϋπολογισμού €573 εκατ., βρισκόταν κατά την ανάληψη του ελέγχου της Άκτωρ στο 2%, ενώ σήμερα το έργο έχει προχωρήσει στο 21%, με δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM) να υλοποιούν ήδη το μεγαλύτερο έργο σηράγγων της χώρας και άλλα δύο να έχουν συναρμολογηθεί και να προετοιμάζονται να λειτουργήσουν τον επόμενο μήνα.
Παράλληλα, το έργο του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου A0 (Lot 3), κατά την ανάληψη του ελέγχου της Άκτωρ, βρισκόταν στο 32%, ενώ σήμερα έχει κατασκευαστεί το 81% του φυσικού αντικειμένου και θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως το τέλος του έτους.
Έργα υποδομών
Μετρό Θεσσαλονίκης: Από την ανάληψη του ελέγχου της Άκτωρ έως τη λήξη του α’ εξαμήνου του οικονομικού έτους ο ρυθμός εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης αυξήθηκε κατά 48%, καθώς ο όμιλος επένδυσε €120 εκατ. για την κάλυψη υποχρεώσεων του παρελθόντος σε υπεργολάβους και συνεργάτες και την επιτάχυνση των εργασιών.
Πάτρα – Πύργος: Όταν ο όμιλος ανέλαβε τον έλεγχο της Άκτωρ, είχε κατασκευαστεί μόλις το 15% του έργου. Μέσα από επενδύσεις ύψους €42 εκατ., αποπληρώθηκαν παλαιές οφειλές του έργου, το οποίο 10 μήνες μετά έφτασε σε ποσοστό ολοκλήρωσης 51%, με εκτόξευση του ρυθμού κατασκευής κατά 178%.