Swarovski

Για πάνω από έναν αιώνα, η Swarovski έφτιαχνε κρύσταλλα σε κάθε μορφή και σχήμα που μπορεί να φανταστεί κανείς, από μικροσκοπικές φιγούρες ζώων μέχρι λαμπερές θήκες κινητών τηλεφώνων.

Μια προσιτή πολυτέλεια για όλους, τα μπιχλιμπίδια με κρύσταλλα Swarovski έχουν εισβάλει σε κάθε γωνιά του κόσμου, παρέχοντας μια άνετη ζωή στην οικογένεια που βρίσκεται πίσω από αυτή την αυτοκρατορία και για τους κατοίκους του Βάτενς, της μικρής πόλης στις Αυστριακές Άλπεις, όπου έχει την έδρα της η εταιρεία.

Όμως, καθώς η Swarovski γιορτάζει την 125η επέτειο από την ίδρυσή της, τα πράγματα δεν δείχνουν και τόσο καλά για την εταιρεία. Τα έσοδα αναμένεται να υποστούν μεγάλη καθίζηση φέτος, πέφτοντας κατά το 1/3 σε περίπου δύο δισεκατομμύρια ευρώ, την διοίκηση να ανακοινώνει 6.000 περικοπές θέσεων εργασίας και την οικογένεια να κινδυνεύει να παραχωρήσει κάποιον έλεγχο εάν ο νέος διευθύνων σύμβουλος προχωρήσει στα σχέδιά του για έναν πιθανό στρατηγικό εταίρο.

Το προειδοποιητικό μήνυμα του CEO της Swarovski

Οι ρωγμές στο βασίλειο των κρυστάλλων έχουν αποκαλύψει μια βαθιά ρήξη στην εκτεταμένη οικογένεια Swarovski, αποτελούμενη από περισσότερα από 200 μέλη, πολλά από τα οποία έχουν εξαπλωθεί μεταξύ Αυστρίας και Ελβετίας. Από εδώ, στις όχθες της λίμνης της Ζυρίχης, η εταιρεία διευθύνει τις κύριες εταιρικές της λειτουργίες υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Ρόμπερτ Μπουχμπάουερ, που αποτελεί κι αυτός μέλος της οικογένειας. Για τους συγγενείς του και τους κατοίκους του Βάτενς που αντιτίθενται στην ριζοσπαστική του αναθεώρηση, ο Μπουχμπάουερ έχει ένα σκληρό μήνυμα: Ή θα συμφωνήσετε ή κινδυνεύετε να παρασυρθείτε από τις δυνάμεις της αγοράς που η Swarovski επέλεξε να αγνοήσει εδώ και πολύ καιρό.

«Είναι πολύ οδυνηρό για όλους, αλλά πρέπει να κάνουμε τα βήματα που θα έπρεπε να είχαμε κάνει πριν από χρόνια» δήλωσε ο 54χρονος Μπουχμπάουερ. Στο μέλλον, η Swarovski θα επικεντρωθεί σε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας με μοναδικά σχέδια αντί να προσπαθεί να προσφέρει τα πάντα σε όλους, δήλωσε. «Τα κρύσταλλα Swarovski σε ένα μπλουζάκι των 10 ευρώ, δεν προσθέτουν στην κερδοφορία μας και βλάπτουν την εικόνα της επωνυμίας μας» τόνισε.