“Οι εκπτώσεις τελείωσαν, αρχίζουν οι εκπτώσεις”. Με αυτό το σύνθημα φαίνεται πως κινείται πλέον η αγορά συνολικά, αφού χωρίς μειώσεις στις τιμές η κατανάλωση μοιάζει έως αδύνατη.
Μετά την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου, την οποία ακολούθησαν και επιχειρήσεις στο Ηράκλειο με τη μορφή προσφορών, το αμέσως επόμενο βήμα είναι η «Μαύρη Παρασκευή» που φέτος γιορτάζεται στις 23 Νοεμβρίου.
Παρά το γεγονός πως κατά κανόνα ως αμερικανικό «δάνειο» η «Μαύρη Παρασκευή» αφορά σε προϊόντα τεχνολογίας, φαίνεται πως πολλές ακόμα επιχειρήσεις θα προσφέρουν μειώσεις τιμών για την επόμενη Παρασκευή.
Η «τρέλα» του φαινομένου έχει φθάσει και στο Ηράκλειο, με πολλούς καταναλωτές ήδη να ζητούν ενημέρωση από τα διάφορα καταστήματα για το ποια προϊόντα έχουν διαθέσιμα σε τιμές προσφοράς.
Στο μεταξύ, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου μοιάζουν με δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Ενώ οι επιχειρήσεις που προχώρησαν στις μειώσεις τιμών για το πρώτο δεκαήμερο του Νοέμβρη και κατάφεραν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να προσελκύσουν καταναλωτές, δεν μπόρεσαν τελικά να επιτύχουν μεγάλες αυξήσεις στους συνολικότερους τζίρους τους.
Είναι χαρακτηριστικό πως αυτό το αντιφατικό δεδομένο προκύπτει και από έρευνα του Ινστιτούτου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικό- τητας. Στο πλαίσιο της έρευνας αποτυπώνεται το γεγονός πως ένα σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων, μέσα από τη μείωση των τιμών κατορθώνει για τον Νοέμβριο είτε να βελτιώσει είτε να σταθεροποιήσει τις πωλήσεις του.
Την ίδια στιγμή ωστόσο, το συνολικότερο αποτύπωμα της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου για όλη την Ελλάδα ήταν αρνητικό, αφού η πτώση των τζίρων άγγιξε το 7%, όπως βεβαίωσε σε συνέντευξή του ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Βασίλης Κορκίδης.
Με βάση τις εκτιμήσεις των επιχειρηματιών παράλληλα, ο λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές δεν προχώρησαν σε αγορές, είναι κυρίως λόγω της μείωσης των εισοδημάτων τους, της υπερβολικής αύξησης φορολόγησης, αλλά και του προγραμματισμού για πάγια «εορταστικά» έξοδα της περιόδου των γιορτών.
Αναφέρεται ότι, με βάση τα στοιχεία της πανελλαδικής έρευνας, 1 στις 2 επιχειρήσεις κατέγραψε χαμηλότερες πωλήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.
Διευκρινίζεται ωστόσο ότι τα προηγούμενα δύο χρόνια, οι επιχειρήσεις στο σύνολό τους είχαν καταφέρει να επιτύχουν υψηλά ποσοστά αυξήσεων στις πωλήσεις, οπότε η σχετική πτώση θεωρείται έως αναμενόμενη.
Στις περισσότερες επιχειρήσεις παράλληλα, με βάση την έρευνα, το ποσοστό έκπτωσης κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 40%.
«Έχουμε φτάσει να έχουμε περίπου 150 μέρες προσφορές κι εκπτώσεις το χρόνο, κάτι που οδηγεί σε αναίρεση του ίδιου του νοήματος των εκπτώσεων» ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Κορκίδης.