η κίνηση στην αγορά

Οι προσδοκίες για τον φετινό Φεβρουάριο στο εμπόριο και την κατανάλωση ήταν γενικά υψηλές. Παρ’ όλα αυτά, η γενικότερη αποτίμηση που υπάρχει ως τώρα στον εμπορικό κόσμο, είναι ότι κάθε χρόνο τα πράγματα πηγαίνουν χειρότερα και όλοι οι τζίροι κινούνται προς τα κάτω.

Ειδικότερα, τη φετινή περίοδο που μέσα στον Φεβρουάριο λόγω πρόωρου Πάσχα υπήρχαν πλήθος εκδηλώσεων και γιορτών, οι αρχικές βλέψεις συνηγορούσαν στο γεγονός ότι, σε συνδυασμό με τις πολύ μεγάλες εκπτώσεις, θα υπήρχε έντονη κινητικότητα στο σύνολο της αγοράς.

Παρ’ όλα αυτά, ωστόσο, οι προσδοκίες δεν ανταποκρίθηκαν στην πραγματικότητα, αφού το τελικό πρόσημο της κίνησης ήταν πολύ χαμηλότερο από αυτό που αναμενόταν. Με βάση τις εκτιμήσεις εκπροσώπων του Εμπορικού Συλλόγου, υπάρχουν σημαντικές παράμετροι οι οποίες ευθύνονται για το συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

Ο Μανώλης Κουμαντάκης
Ο Μανώλης Κουμαντάκης

Κατ’ αρχάς, όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μανώλης Κουμαντάκης, η φορολαίλαπα του τελευταίου εξαμήνου του 2017, είχε ως άμεσο αποτέλεσμα τη δραματική μείωση των πραγματικών διαθέσιμων εισοδημάτων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, παράλληλα, η αύξηση των φόρων, η μείωση των εισοδημάτων, αλλά και η ανάγκη για κάλυψη βασικών αναγκών κι εξόδων την περίοδο των γιορτών, “τερμάτισαν” ουσιαστικά τα περισσότερα αποθεματικά στα νοικοκυριά, με αποτέλεσμα η κίνηση την περίοδο των γιορτών να υπάρχει μεν, αλλά να μην είναι σε καμία περίπτωση η αναμενόμενη.

«Πλέον μιλάμε για μία κατάσταση στην οποία οι καταναλωτές δεν έχουν χρήματα για να καταναλώσουν» τονίζει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μανώλης Κουμαντάκης.

Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, επιπρόσθετα, μέσα σε όλο το αρνητικά διαμορφωμένο κλίμα, επιδρά σε μεγάλο βαθμό η κατάσταση στο κέντρο της πόλης και η αίσθηση ότι υπάρχει μεγάλη δυσκολία πρόσβασης σε αυτό.

Όπως επισημαίνουν καταστηματάρχες, από την ημέρα έναρξης των έργων κι έπειτα, η κίνηση στα καταστήματά τους έχει μειωθεί σε πραγματικούς τζίρους σε ποσοστά που αγγίζουν το 50%, ενώ ως κύρια αιτία αυτής της κατάστασης κατονομάζουν την τραγική, όπως χαρακτηρίζουν, εικόνα που παρουσιάζει το κέντρο της πόλης.

Αντίστοιχη, ωστόσο, είναι η εικόνα και στα διάφορα καφέ και καταστήματα εστίασης του κέντρου της πόλης, παρά τη γενικότερη αίσθηση που υπάρχει ότι η κίνηση σε αυτά είναι διαρκής και συνεχώς αυξανόμενη.

η πρόεδρος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Επισιτισμού και Διασκέδασης νομού Ηρακλείου, Μαρία Αντωνακάκη Χαλβατζή

Σύμφωνα με την πρόεδρο του Συνδέσμου Επαγγελματιών Επισιτισμού και Διασκέδασης νομού Ηρακλείου,  Μαρία Αντωνακάκη Χαλβατζή, η κίνηση ακόμα και την προηγούμενη εβδομάδα στην οποία ήταν και η Τσικνοπέμπτη αλλά και το Καστρινό Καρναβάλι, δεν ήταν η αναμενόμενη.

Όπως υποστηρίζει η πρόεδρος, υπήρξαν κάποιες μεμονωμένες περίοδοι μέσα σε συγκεκριμένες ημέρες, όπου ένας αριθμός και όχι το σύνολο των επιχειρήσεων είχαν κίνηση.

Το γενικότερο πρόσημο, ωστόσο, που αποτυπώνεται είναι χειρότερο σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, ενώ το εορταστικό κλίμα δεν φάνηκε να λειτουργεί συνολικά ευεργετικά για την επιχειρηματικότητα.

 

Διαβάστε ακόμα :