σούπερ μάρκετ στην περίοδο του κοροναϊού

Αύξηση εσόδων της τάξεως του 24% που μεταφράζεται σε συνολικό τζίρο 1,429 δισ. ευρώ στις ταχυκίνητες κατηγορίες αγαθών, εμφανίζουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 3 Μαΐου 2020, σε διάστημα δηλαδή δέκα εβδομάδων από την εμφάνιση κρουσμάτων κοροναϊού στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, η αύξηση πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ ,στην Ηπειρωτική Ελλάδα και την  Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών, ανήλθε σε 24% για την περίοδο 24/02/2020-3/5/2020 σε σχέση με 25/02/2019-5/5/2019).

Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 3/5/2020 η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (5/5/2019), άγγιξε το 41,9%. Αυτό οφείλεται και στο ότι η αντίστοιχη περσινή εβδομάδα (5/5/2019), ήταν η εβδομάδα μετά το Πάσχα, η οποία κατά κύριο λόγο παρουσιάζει ήπιας έντασης πωλήσεις.

Συγκρίνοντας την περυσινή απόδοση των δύο εβδομάδων του Πάσχα (Μεγάλη Εβδομάδα & Εβδομάδα του Πάσχα), με τις αντίστοιχες εφετινές εβδομάδες του Πάσχα προκύπτει ότι εφέτος η αγορά των Super/Hyper Markets έτρεξε με +11,3% με τζίρο να ανέρχεται από τα 239,41 εκατ. ευρώ το 2019 στα 266,35 εκατ. ευρώ το 2020.

Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 3 Μαΐου, δηλαδή το πρώτο τετράμηνο του 2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 15% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 5 Μαΐου 2019.

Την περίοδο 24/02/2020-3/5/2020,όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 468,7%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 342%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 276% και το οινόπνευμα με αύξηση 242,5%.

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 3/5/2020 η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (5/5/2019), αγγίζει το 41,9%.

Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος εμφανίζει άνοδο 846,6%, τα συμπληρώματα διατροφής, με αύξηση 338%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 288,7% και γάλα μακράς διαρκείας με αύξηση 260,7%.