RYANAIR

Καθημερινά η Ryanair παραπονείται μέσω twitter για καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων. Η μόνιμη επωδός της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει επιτέλους να παρέμβει για την έλλειψη ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και για τις απεργίες στον κλάδο. Να όμως που αυτό το καλοκαίρι και οι πελάτες της ίδιας της Ryanair θα αντιμετωπίσουν απεργίες των ιπταμένων, οι οποίοι προσπαθούν να ικανοποιήσουν τα αιτήματά τους.

Η Ryanair έχει περιέλθει σε πολύ δύσκολη θέση από τότε που οι πιλότοι της και οι ιπτάμενοι συνοδοί οργανώνονται όλο και περισσότερο σε εθνικά και διεθνή συνδικάτα. Οι εργαζόμενοι ζητούν καλύτερες αμοιβές, αντιτίθενται στις ενοικιάσεις εργαζομένων και ζητούν καλύτερες συνθήκες εργασίας.

Η ιρλανδική Ryanair ήταν πάντοτε αντίθετη με τον συνδικαλισμό, ωστόσο από τον περασμένο χρόνο άλλαξε πορεία και αποφάσισε να συνδιαλλαγεί με τους εργαζομένους και τα συνδικάτα. Η εταιρεία έχει ήδη υπολογίσει ετήσιες επιπλέον δαπάνες έως και 112 εκατομμύρια ευρώ. Ο Πήτερ Μπέλιου, υπεύθυνος οργάνωσης της εταιρείας, τάσσεται υπέρ μιας πιο διαλλακτικής στάσης και θεωρείται διάδοχος του επικεφαλής και σκληρού Μάικλ Ο Λίρι.

Οι διαπραγματεύσεις πάντως που διεξήχθησαν την προηγούμενη εβδομάδα σε εθνικό επίπεδο δεν οδήγησαν σε κάποιο αποτέλεσμα. Οι διευθυντές ακολούθησαν σκληρή γραμμή και παρέμειναν αμετακίνητοι στις θέσεις τους, δηλώνει ο Μάρκους Βαλ, από το γερμανικό συνδικάτο πιλότων Cockpit.

Κύμα απεργιακών κινητοποιήσεων

Μια πρώτη προειδοποιητική απεργία τα Χριστούγεννα στη Γερμανία, μια πολυήμερη απεργία του προσωπικού καμπίνας το Πάσχα στην Πορτογαλία ακολουθούν τώρα μικρότερες τοπικές απεργίες σε διάφορες χώρες όπου δραστηριοποιείται η Ryanair. Για αυτή την Παρασκευή η εταιρεία ματαίωσε 24 πτήσεις μεταξύ Ιρλανδίας και Μεγάλης Βρετανίας, διότι οι Ιρλανδοί πιλότοι απήργησαν για δεύτερη φορά.

Την επόμενη Τρίτη θα απεργήσουν ακόμα μια φορά και ακολουθούν οι αεροσυνοδοί σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Βέλγιο την ερχόμενη Τετάρτη και Πέμπτη. Για τις δυο αυτές ημέρες η Ryanair έχει ακυρώσει 300 από τις 2.400 πτήσεις με συνέπεια να πλήττονται πάνω από 50.000 επιβάτες.

Οι απεργίες σε μια χώρα έχουν επιπτώσεις όμως και στις πτήσεις άλλων χωρών. Ο Κρίστοφ Ντρέσερ, πρόεδρος της ευρωπαϊκής ένωσης ιπτάμενων συνοδών Eurecca, υποστηρίζει ότι η εταιρεία θα αναγκαστεί να αλλάξει το μοντέλο λειτουργίας της. Η εταιρεία διαθέτει 13.000 εργαζομένους, έχει 86 βάσεις στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται συνολικά σε 37 χώρες. Για τους εργαζομένους ισχύουν οι εθνικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας, γεγονός που οδηγεί σε μεγάλο κατακερματισμό τον συνδικαλισμό. Οι διευθυντές εν τω μεταξύ έχουν ελλιπέστατες γνώσεις όσον αφορά το δίκαιο κοινωνικής ασφάλισης που ισχύει στις διάφορες χώρες.

Στη Γερμανία πάντως οι πιλότοι τoυ συνδικάτου Cockpit ψηφίζουν μέχρι το τέλος του μήνα για μια απεργία διαρκείας.