Φουντώνουν το τελευταίο διάστημα τα σενάρια για εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και της βενζίνης. Άμεσες θα είναι οι συνέπειες για τις επιχειρήσεις καθώς και τους πολίτες οι οποίοι θα δεχθούν το τελειωτικό χτύπημα.
Θα πλήξει τις μεταφορές, τη βιομηχανία, τους επαγγελματίες, τα εργοστάσια, τους φούρνους ακόμη και την πραγματική οικονομία.
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτό θα αναγκαστούν να μετακυλήσουν τις απότομες ανατιμήσεις του πετρελαίου κίνησης στα προϊόντα και τις υπηρεσίες.
Ο ειδικός φόρος σήμερα στο πετρέλαιο κίνησης είναι 410 ευρώ/χιλιόλιτρο, ενώ στη βενζίνη 700 ευρώ/χιλιόλιτρο. Αν εφαρμοστεί αυτή η πρόταση για εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και τη βενζίνη, θα οδηγήσει σε αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης, από το επίπεδο των 0,41 ευρώ το λίτρο στο 0,70 ευρώ το λίτρο που βρίσκεται σήμερα ο ΕΦΚ της βενζίνης. Δηλαδή ο ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης περίπου θα υπερδιπλασιαστεί.
Συνέπεια μιας τόσο μεγάλης αύξησης του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης θα είναι η απότομη άνοδος των λιανικών τιμών πώλησης του καυσίμου κατά 25 λεπτά το λίτρο.
Συγκεκριμένα, οι λιανικές τιμές του πετρελαίου κίνησης, οι οποίες κυμαίνονται σήμερα στο 1,30 ευρώ το λίτρο θα εκτοξευτούν στα επίπεδα του 1,55 ευρώ το λίτρο. Η εξέλιξη αυτή θα πυροδοτήσει αλυσιδωτές ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα που παράγονται, διακινούνται και πωλούνται στη χώρα μας, δεδομένου ότι το πετρέλαιο κίνησης καταλαμβάνει ένα σημαντικό μέρος του κόστους παραγωγής και λειτουργίας εκατοντάδων χιλιάδων ελληνικών επιχειρήσεων.
Με την εξίσωση τα φορολογικά έσοδα αναμένεται να αυξηθούν, εφόσον ο ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης επιστρέψει στα προ εξίσωσης επίπεδα.
Η αύξηση εκτιμάται ότι θα είναι σημαντική και λόγω του γεγονότος ότι τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά την απελευθέρωση το 2011 της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αυξήθηκε και ο στόχος των πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Χιλιάδες οδηγοί αυτοκινήτων επέλεξαν τα τελευταία πέντε χρόνια να αντικαταστήσουν το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με ένα πετρελαίου.