Οι καταστηματάρχες, από την πλευρά τους, ισχυρίζονται ότι προσπαθούν να κρατούν τις τιμές σταθερές για τους πελάτες τους απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης στην πρώτη ύλη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι αυξήσεις αυτές οφείλονται στο γεγονός πως τα αποθέματα στις βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στη σοκολάτα και τα παράγωγά της (σοκολατάκια, σοκοφρέτες, κρουασάν, πάστες, παγωτά, κ.λπ.) έχουν εξαντληθεί, με αποτέλεσμα νέες αυξήσεις.
Επιπλέον, στα ύψη είναι και το λειτουργικό κόστος, όπως η αύξηση μισθών και τα ενοίκια, κάτι που δυσκολεύει ακόμα περισσότερα τα πράγματα για τους εμπόρους.
Η αντίδραση των καταναλωτών
Ο κ. Φάνης Παπαγιάννης, πωλητής ζαχαροπλαστείου στο Παγκράτι, μίλησε στο MEGA για την αύξηση της τιμής της σοκολάτας και των γλυκισμάτων, αλλά και τις προτιμήσεις των πελατών του.
Οι πελάτες μας προτιμούν «πιο πολύ τυλιχτά σοκολατάκια, παγωτό και παγωτίνια» είπε ο ίδιος.
«Έχει ανέβει 130% τον τελευταίο χρόνο, η πρώτη ύλη, η σοκολάτα. Προσπαθούμε να κρατάμε μια σταθερή τιμή παρά τις αυξήσεις. Καλά πάει η αγορά, αλλά προσπαθούμε να κρατάμε σταθερές τιμές. Καθημερινά βλέπουμε αλλαγές, και όσο γίνεται είμαστε σταθεροί», κατέληξε.
Πηγή: tanea.gr