ηλεκτρονικό εμπόριο

Μόδα έχει γίνει πλέον στις μέρες μας το ηλεκτρονικό εμπόριο με πολλούς να καταφεύγουν στις ιστοσελίδες που κατακλύζουν το ίντερνετ για να αγοράσουν πιο εύκολα, γρήγορα και οικονομικά αυτό που αναζητούν. Το onlineshopping είναι πιο διαδεδομένο σε σχέση με παλαιότερα χρόνια, καθώς προωθείται πολύ από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το youtubeκαι από φυσικά καταστήματα που αρχίζουν να επενδύουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οι Ηρακλείωτες, όπως φαίνεται, χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες: αυτούς που αγοράζουν προϊόντα κυρίως μέσα από το διαδίκτυο, αυτούς  που  κάνουν αγορές τόσο από τα φυσικά καταστήματα  όσο και το ίντερνετ  αλλά και αυτούς που επιμένουν να χαίρονται τα ψώνια τους κάνοντας μια βόλτα στην αγορά, κάτι που δεν αλλάζουν με τίποτα ή  γιατί δόκιμασαν το  online  εμπόριο και δεν έμειναν ικανοποιημένοι.

Για ποικιλία και καλύτερες τιμές στα onlineμαγαζιά μιλούν στην «Π» πολλοί καταναλωτές, που επιλέγουν να ακολουθούν αυτή τη μέθοδο για να κάνουν τις αγορές τους.

Ανάμεσά τους η κ. Εύα Κιοπάκη και η κ. Κάλλια Παχάκη, οι οποίες αναφέρουν: «Πολλές φορές στα φυσικά καταστήματα δεν υπάρχει διαθέσιμο αυτό που αναζητάμε με αποτέλεσμα να στρεφόμαστε στο διαδίκτυο». Στην ίδια κατηγορία καταναλωτών ανήκει και ο κ. Στράτος Τσουρδαλάκης, ο οποίος προτιμάει να κάνει τις αγορές του μέσω ίντερνετ, γιατί θεωρεί ότι είναι πιο φθηνά και δηλώνει ότι μέσα στις προτιμήσεις του είναι τα είδη τεχνολογίας και οι ηλεκτρονικές συσκευές.

Οι περισσότεροι καταναλωτές υποστηρίζουν ότι επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους με αντικαταβολή για να είναι πιο σίγουροι για τα χρήματά τους και να έχουν τη δυνατότητα πριν πληρώσουν να ελέγξουν το προϊόν που παρήγγειλαν. Παραδείγματα αποτελούν η κ. Μαρίνα Επιτροπάκη, η κ. Μαρία Μπελιβάνη και η κ. Κατερίνα Ανδρεάτου.

Όπως μας λένε, είτε δεν αγοράζουν από το ίντερνετ, αν δεν υπάρχει η δυνατότητα της αντικαταβολής είτε προτιμούν να ψωνίζουν από αξιόπιστες ιστοσελίδες που τους δίνουν το δικαίωμα να επιστρέψουν ή να αλλάξουν τα προϊόντα. Και οι τρεις αγοράζουν συνήθως είδη ρουχισμού και υποδήματα και γενικά είναι ικανοποιημένες με τις αγορές που έχουν κάνει μέχρι τώρα από το διαδίκτυο.

Υπάρχουν και καταναλωτές οι οποίοι δεν αρέσκονται στο να κάνουν βόλτες στα καταστήματα, καθώς το θεωρούν κουραστικό ή δεν έχουν πολύ χρόνο για τον αφιερώσουν στα ψώνια. Συγκεκριμένα, η κ. Ελένη Κολυμένου αναφέρει στην «Π»: «Δεν μου αρέσει να πηγαίνω στα φυσικά καταστήματα, γι’ αυτό και πραγματοποιώ τις αγορές μου στο ίντερνετ».

Ελένη Τσελεντάκη
Ελένη Τσελεντάκη

Απ’ την άλλη πλευρά, η κ. Ελένη Τσελεντάκη ψωνίζει από ιστοσελίδες γνωστών καταστημάτων, καθώς δεν είναι κάτοικος της πόλης του Ηρακλείου, οπότε της είναι πιο εύκολο να κάνει τις αγορές της μέσω ίντερνετ.

Η ίδια είναι ικανοποιημένη από τα προϊόντα που έχει ψωνίσει μέχρι τώρα, καθώς γνωρίζει την εγκυρότητα των ιστοσελίδων και την ποιότητα των προϊόντων τους.

Συναντήσαμε και μια μερίδα καταναλωτών, οι οποίοι ψωνίζουν και από τα καταστήματα και από το διαδίκτυο, καθώς δεν θεωρούν ότι υπάρχει κάποια ιδιαίτερη διαφορά ανάμεσά τους.

η κ. Ανθή Παπαδάκη

Λόγου χάρη, η κ. Ανθή Παπαδάκη είναι το ίδιο ευχαριστημένη και από τα δύο και δεν έχει διαφορά για εκείνη να αγοράσει το αγαπημένο της ρούχο ή αξεσουάρ είτε από το ίντερνετ είτε από ένα φυσικό κατάστημα.

Ακόμα, ο κ. Κωνσταντίνος Καϊσελής και ο κ. Βαγγέλης Μακράκης προτιμούν να αγοράζουν τις ηλεκτρονικές συσκευές που χρειάζονται είτε από τα καταστήματα είτε από το ίντερνετ, μένοντας ικανοποιημένοι και από τα δύο.

Τέλος, είναι και αυτοί που δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και το ίντερνετ ή απλά δεν εμπιστεύονται για διάφορους λόγους να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους στο διαδίκτυο.

Μαρία Σφακιανάκη
Μαρία Σφακιανάκη

Μέσα σ’ αυτούς που δεν προτιμούν το ίντερνετ είναι η κ. Ειρήνη Πολιουδάκη και η κ. Μαρία Σφακιανάκη, οι οποίες λατρεύουν τις βόλτες στα μαγαζιά, τα οποία και προτιμούν.

Επίσης, η κ. Αγγελική Παναγιώτη αναφέρει ότι δεν συνηθίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου, γιατί δεν το εμπιστεύεται και δεν νιώθει σίγουρη για την αξιοπιστία των ιστοσελίδων.

Επιπλέον, δηλώνει ότι «πρέπει να στηρίζουμε την τοπική κοινωνία, πραγματοποιώντας τις αγορές μας από τα καταστήματα της πόλης μας».

Φωτεινή Καλογεράκη
Φωτεινή Καλογεράκη

 

Ακόμα, η κ. Φωτεινή Καλογεράκη μάς διηγείται την εμπειρία της από μια αγορά που είχε κάνει μέσω ίντερνετ, κατά την οποία δεν έμεινε ικανοποιημένη, με αποτέλεσμα να προτιμάει πλέον τα φυσικά καταστήματα.

Η ίδια προτιμάει να δοκιμάζει τα ρούχα που πρόκειται να αγοράσει, κάτι που δεν μπορείς να κάνεις μέσω ίντερνετ και μας εξηγεί ότι δεν νιώθει σίγουρη να χρησιμοποιήσει την χρεωστική της κάρτα στο διαδίκτυο.