Πώς το TikTok Shop κερδίζει Amazon και Temu

Η λειτουργία του TikTok Shop στις ΗΠΑ ξεκίνησε το 2023 και έχει προσελκύσει 47 εκατομμύρια αγοραστές στην πλατφόρμα, οι οποίοι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 32 εκατομμύρια δολάρια κάθε μέρα, σύμφωνα με την Capital One Shopping. Η αγορά που βασίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνδυάζει τις εξαιρετικά φθηνές τιμές του Temu με social shopping εντός της εφαρμογής, παρόμοιο με το Instagram και το Facebook.

Σε αντίθεση με άλλες εμπειρίες αγορών στα social media, το TikTok Shop διατηρεί τους αγοραστές στην εφαρμογή του. Αλλες, όπως το Instagram, μεταφέρουν τους αγοραστές σε εξωτερικούς ιστότοπους για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους. Επιπλέον, το TikTok χρησιμοποιεί τον αλγόριθμό του για να προτείνει προϊόντα με τον ίδιο τρόπο που προτείνει περιεχόμενο – δείχνει στους χρήστες διαφημίσεις με βάση τις διαδικτυακές τους συνήθειες και όχι μόνο τις συνήθειες αγορών.

«Κάθε φορά που κοιτάζετε κάτι, κάθε φορά που σταματάτε σε κάτι, κάθε φορά που κάνετε κλικ ή κάνετε μια γρήγορη κίνηση σε κάτι, αυτό “πειράζει” τον κώδικα στο παρασκήνιο αυτού του αλγορίθμου και τον κάνει πιο έξυπνο», δήλωσε ο Richard Crone, ιδρυτής της Crone Consulting, μιας εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι ειδικοί του λιανεμπορίου ονομάζουν αυτό το πάντρεμα αγορών και ψυχαγωγίας «shoppertainment». Πρόκειται για μια κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου που έχει γεννήσει εντελώς νέες καριέρες για τους influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως η Lexi Rosenstein.

«Οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι μπορείτε να έχετε 5.000 οπαδούς και να κερδίσετε χρήματα από το περιεχόμενό σας στο TikTok και το TikTok Shop και να το κάνετε αυτό καριέρα», δήλωσε η Rosenstein. Ως συνεργάτης του TikTok, η Rosenstein έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 70.000 ακόλουθους και είναι ο κορυφαίος πωλητής στις ΗΠΑ για προϊόντα ομορφιάς στην εφαρμογή. Αποδίδει το μεγάλο της κοινό στην ανάπτυξη των ζωντανών αγορών στο TikTok.

Και όμως, το TikTok Shop κινδυνεύει να εξαφανιστεί. Το Κογκρέσο τον Απρίλιο του 2024 ψήφισε νόμο που απαιτεί από την κινεζική ByteDance να πουλήσει τις δραστηριότητες του TikTok στις ΗΠΑ σε αμερικανική εταιρεία ή να αντιμετωπίσει την ουσιαστική απαγόρευση της εφαρμογής στις ΗΠΑ. Οι ανησυχίες αφορούν στο ότι το TikTok αποτελεί μια απειλή για την εθνική ασφάλεια λόγω των δεσμών του με την Κίνα, κατηγορίες που το TikTok αρνείται. Η εφαρμογή έπεσε για λίγες ώρες πριν από την αρχική καταληκτική ημερομηνία του νόμου τον Ιανουάριο, αλλά ο πρόεδρος Donald Trump έδωσε παράταση 75 ημερών στο TikTok μέσω εκτελεστικού διατάγματος. Η ByteDance έχει προθεσμία μέχρι τις 5 Απριλίου για να βρει αγοραστή στις ΗΠΑ. Μέχρι τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο, δεν έχει ανακοινωθεί κανένας αγοραστής.

Πηγή: MoneyReview