εκπτώσεις αγορά

Η οικονομική κρίση εξακολουθεί να αγγίζει τους καταναλωτές στο Ηράκλειο  αφού πλέον  και στις εκπτώσεις οι περισσότεροι κάνουν μονάχα βόλτα στις βιτρίνες, αλλά λίγοι  περνάνε τις πόρτες των καταστημάτων για αγορές.

Η κίνηση στην αγορά, όπως συμφωνούν τόσο καταστηματάρχες όσο και καταναλωτές, έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης, η οποία έχει αδειάσει τις τσέπες  μας  με αποτέλεσμα   οι ό­ποιες αγορές γίνονται να είναι για τα απολύτως απαραίτητα και   την  κάλυψη των αναγκών κυρίως των παιδιών.

Διανύουμε την τρίτη εβδομάδα των θερινών εκπτώσεων και παρ’ όλο που οι τιμές έχουν πέσει ήδη πολύ, η έλευση του κόσμου στα καταστήματα δεν είναι η επιθυμητή, όπως τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανώλης Κουμαντάκης, μιλώντας  στην «Π».

ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανώλης Κουμαντάκης

Συγκεκριμένα, ο κ. Κουμαντάκης αναφέρει ότι «υπάρχει θέμα στην οικονομία, καθώς παρατηρούμε ότι ο κόσμος και πέρυσι και φέτος δεν ψωνίζει πολύ λόγω της έλλειψης χρημάτων, παρ’ όλο που οι εκπτώσεις κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα».

Επίσης, διευκρινίζει ότι «την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων φέτος οι καταναλωτές αρκέστηκαν σε μια έρευνα αγοράς, ενώ την δεύτερη εβδομάδα οι άνθρωποι άρχισαν να ψωνίζουν».

Ο ίδιος συνεχίζει λέγοντας ότι «ενώ οι τιμές είναι πολύ καλές και η ποιότητα των προϊόντων είναι εξίσου καλή, η κίνηση στην αγορά δεν είναι έντονη».  Τέλος, υποστηρίζει ότι ο τουρισμός δεν βοηθάει και ελπίζει ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά την κίνηση στην αγορά.

Η έλλειψη χρημάτων είναι κατά κύριο λόγο η αιτία που απομακρύνει τον κόσμο από τις αγορές με τους περισσότερους να υποστηρίζουν ότι μια βόλτα στα μαγαζιά αποτελεί πλέον μια σπάνια δραστηριότητα.

 

Για κάλυψη βασικών αναγκών μίλησε στην «Π» ο κ. Παντελής Κυπριωτάκης, λέγοντας ότι ο ίδιος αναζητάει από την πρώτη κιόλας εβδομάδα των εκπτώσεων πράγματα που εξυπηρετούν τις βασικές του ανάγκες. Ο ίδιος, επίσης, ανέφερε ότι «δεν έχουν πέσει πολύ οι τιμές των προϊόντων» και αυτό τον αποτρέπει από το να κάνει περιττά έξοδα.

Ακόμα, πολλοί είναι εκείνοι που η οικονομική τους κατάσταση δεν τους επιτρέπει να κάνουν αγορές, γι’ αυτό και παρουσιάζεται μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών που δεν έχουν ψωνίσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, ο κ. Πέτρος Λαδάκης διευκρίνισε στην «Π» ότι έχει να ψωνίσει κάποιους μήνες και δεν έχει σκοπό να ψωνίσει ούτε στις τωρινές εκπτώσεις.

Η κ. Μαρία Στρατάκη ανέφερε ότι δεν έχει καταφέρει να ψωνίσει ακόμα, αλλά όπως μας τόνισε σίγουρα θα πραγματοποιήσει κάποιες αγορές την επόμενη εβδομάδα, όπου οι τιμές θα έχουν πέσει ακόμα περισσότερο.

Αντίθετα, υπάρχουν κάποιοι άλλοι άνθρωποι, οι οποίοι «αρπάζουν» την ευκαιρία να αγοράσουν τα πράγματα που χρειάζονται κατά την περίοδο των εκπτώσεων, όπου οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες σε σχέση με τον υπόλοιπο χρόνο. Παράδειγμα αποτελεί, μεταξύ άλλων, η κ. Κατερίνα Σταυράκη, η οποία επιλέγει να κάνει τις αγορές της στις εκπτώσεις γιατί, όπως χαρακτήρισε «οι τιμές είναι μια χαρά» και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της.

Όσον αφορά τους καταστηματάρχες στο Ηράκλειο, οι απόψεις διίστανται. Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι ο κόσμος όντως ψωνίζει, όπως ο υπεύθυνος καταστήματος οπτικών στην οδό Καλοκαιρινού, κ. Γιάννης Μαρκάκης, ο οποίος έκανε λόγο για αυξημένη κίνηση του κόσμου κυρίως κατά την εβδομάδα των εκπτώσεων που διανύουμε.

Ίδια περίπου άποψη έχει η κ. Μαρία Ρινακάκη η οποία παρατήρησε μεγαλύτερη αύξηση στην έλευση του κόσμου κατά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων. Επίσης, η ίδια ανέφερε ότι «οι τιμές είναι καλές, με αποτέλεσμα ο κόσμος να ψωνίζει».

Εξαίρεση αποτελούν τα λεγόμενα της κ. Ευρυδίκης Κελαντωνάκη, η οποία δηλώνει ότι παρ’ όλο που οι τιμές είναι χαμηλές και η ποιότητα των προϊόντων είναι καλή, δεν υπάρχει αρκετή κίνηση κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Εν τέλει, στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν χρήματα συμφωνούν και οι καταστηματάρχες, οι οποίοι αναγνωρίζουν ότι οι καιροί είναι δύσκολοι και γι’ αυτόν τον λόγο είναι πρόθυμοι να κατεβάσουν ακόμα πιο πολύ τις τιμές για να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο καταναλωτικό κοινό.