η εικόνα της αγοράς στο Ηράκλειο

Άρχισε να βελτιώνεται σταδιακά η εικόνα της αγοράς στο Ηράκλειο, μετά την καταβολή του δώρου Πάσχα στους δικαιούχους του.

Οι διαφορές βέβαια στην κίνηση δεν θεωρούνται εντυπωσιακές, ωστόσο αργά και σταδιακά σηματοδοτούν μια μικρή έστω αύξηση στην κίνηση. Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι καταναλωτές προχωρούν στην κάλυψη βασικών τους αναγκών που είχαν μεταθέσει για αργότερα, ενώ υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις όπου γίνονται αγορές για τα βαφτιστήρια, αλλά με πολύ μεγάλη φειδώ.

Ασφαλώς η κατάσταση στην αγορά δεν μπορεί να συγκριθεί σε καμία περίπτωση με προηγούμενες χρονιές, αφού οι πτώσεις των τζίρων είναι τεράστιες σε σχέση με το παρελθόν. Όπως αναφέρουν μάλιστα χαρακτηριστικά ορισμένοι έμποροι, αν μετά την οικονομική κρίση μιλούσαμε μία φορά για αλλαγή των δεδομένων στην αγορά, μετά την υγειονομική κρίση θα πρέπει να μιλάμε για δέκα.

Κρατώντας ωστόσο τα «θετικά» η αγορά, είδε χθες μια κάποια σχετική ανάκαμψη, ενώ σήμερα αναμένεται να υπάρξει μεγαλύτερη. Με δεδομένο ότι οι καταναλωτές αισθάνονται πως οι ποσότητες των προσφερόμενων ειδών είναι περιορισμένες, ενδέχεται, σε αντίθεση με άλλες χρονιές, να παρατηρηθεί σήμερα η κορύφωση της αγοραστικής κίνησης. Σε κάθε περίπτωση, οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες για όλους, ενώ τονίζεται χαρακτηριστικά πως δεν μπορεί να υπάρξει καν σύγκριση με την περυσινή.

Συνεκτιμώντας τις καταστάσεις βέβαια, ο εμπορικός κόσμος θεωρεί πως η αύξηση στην αγοραστική κίνηση πλέον δεν σχετίζεται με το Πάσχα, αφού οι συνθήκες απέχουν πάρα πολύ από τις συνθήκες ενός εορταστικού κλίματος και μιας γενικότερης κινητικότητας.

Οι επιχειρηματίες του κλάδου πιστεύουν πως η πραγματική αύξηση της κίνησης θα μπορέσει να έρθει από την ερχόμενη εβδομάδα και θα συνδεθεί με το άνοιγμα των επιχειρήσεων εστίασης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιχειρηματιών, οι καταναλωτές έχουν πραγματική ανάγκη να ζήσουν μετά από μήνες, το «ολοκληρωμένο πακέτο» της εξόδου χωρίς sms και περιορισμό στο χρόνο.

Με βάση τις εκτιμήσεις, το συγκεκριμένο πακέτο, θα συνδυάζει τη βόλτα ενδεχομένως των παιδιών και το παιχνίδι, με την κάλυψη βασικών αναγκών, τον χαλαρό καφέ και το φαγητό έξω από το σπίτι. Αυτό πιστεύουν πως είναι το «νέο» μοντέλο ανάκαμψης της αγοράς το οποίο στην ουσία επαναφέρει τις συνθήκες σε μια σχετική κανονικότητα.

Εφόσον οι εκτιμήσεις των επαγγελματιών επαληθευτούν, η αγορά δεν πρέπει να αναμένει μεγάλη ώθηση  μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα, αλλά μία ακριβώς εβδομάδα μετά από αυτή, που συμβολικά καθώς και ουσιαστικά, θα σηματοδοτεί μια σημαντική έξοδο των καταναλωτών από τις «συνθήκες των παθών».