Νέους συνεργατικούς δεσμούς ανάμεσα σε τοπικούς παραγωγούς, μεταποιητές, βιοτέχνες, διανομείς και ξενοδόχους δημιουργεί και φέτος το παγκρήτιο φόρουμ προώθησης κρητικών προϊόντων στα κρητικά ξενοδοχεία και τα δίκτυα διανομής- super market που διοργανώνουν για 8η συνεχή χρονιά τα τέσσερα Επιμελητήρια της Κρήτης.
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να δοθούν ευκαιρίες συνεργασίας ανάμεσα επαγγελματίες του τουρισμού, της αγροδιατροφής και της βιοτεχνικής παραγωγής, ώστε να στηριχθεί η τοπική οικονομία, στηριζόμενη στις δικές της δυνάμεις.
Βιοτέχνες, παραγωγοί και μεταποιητές αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων θα συναντηθούν με ιδιοκτήτες και διευθυντές ξενοδοχείων, αλλά και εκπροσώπους δικτύων διανομής το επόμενο Σάββατο 30 Μαρτίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης (ΔΕΚΚ) στις Γούρνες Ηρακλείου, με στόχο τη συνεργασία για την προώθηση των προϊόντων αυτών στα κρητικά ξενοδοχεία και τα δίκτυα διανομής.
Ο επιτυχημένος θεσμός έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση σε όλη την Κρήτη και καταγράφει αυξανόμενη συμμετοχή, αποδεικνύοντας ότι η συνεργασία πρωτογενούς και τριτογενούς τομέα έχει έμπρακτα αποτελέσματα.
Στη φετινή διοργάνωση συμμετέχουν για πρώτη φορά και τοπικοί βιοτέχνες, εκτός του κλάδου των τροφίμων, οι οποίοι παράγουν χαρτικά, σαπούνια, υφαντά, έπιπλα κλπ.
Να σημειωθεί ότι το παγκρήτιο φόρουμ έχει βραβευθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας, όπου το Επιμελητήριο Ηρακλείου εκπροσώπησε την Ελλάδα αποσπώντας το βραβείο στην κατηγορία «Special Μentions and Grand Jury Prize» στο πλαίσιο των «Ευρωπαϊκών Βραβείων Προώθησης της Επιχειρηματικότητας 2016».
Το παγκρήτιο φόρουμ διοργανώνεται υπό την αιγίδα και την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, τη συνεργασία των Ξενοδόχων Κρήτης, του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων και άλλων φορέων.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες οι διοργανωτές, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου κ. Μανώλης Αλιφιεράκης τόνισε ότι «κάνουμε έναν μεγάλο αγώνα να στηρίξουμε την τοπική παραγωγή και ταυτόχρονα να δώσουμε την ευκαιρία στους επισκέπτες του νησιού να γνωρίσουν τα τοπικά προϊόντα. Τα αποτελέσματα είναι παραπάνω από ενθαρρυντικά, αν λάβουμε υπόψη ότι το 75% των συμμετεχόντων έχουν λάβει μέρος και στις προηγούμενες διοργανώσεις και οι συνεργασίες που αναπτύσσονται μεταξύ τους έχουν σταθερότητα και διάρκεια».
Ο διευθυντής εταιρείας Ανάπτυξης Επιμελητηρίου Χανίων κ. Θεόδωρος Τσιμρικίδης επισήμανε ότι το φόρουμ βοηθάει τα κρητικά προϊόντα ν’ αποκτήσουν ταυτότητα και να λάβουν τη θέση που τους αξίζει στην αγορά.
Ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος στον Πρωτογενή Τομέα Περιφέρειας Κρήτης κ. Μώλης Χνάρης τόνισε ότι η Περιφέρεια Κρήτης στηρίζει αυτή την πρωτοβουλία των τεσσάρων Επιμελητηρίων, γιατί δίνει προτεραιότητα στην ανάδειξη της κρητικής διατροφής και παραγωγής, ώστε οι παραγωγοί να εισπράττουν την υψηλή προστιθέμενη αξία που αναλογεί στα προϊόντα τους.
Ο γενικός γραμματέας του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων και αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου κ. Αλέξανδρος Σωμαράς ανέφερε ότι το εγχείρημα έχει τεράστια επιτυχία, τα περισσότερα ξενοδοχεία έχουν εντάξει την κρητική κουζίνα στις υπηρεσίες προς τους πελάτες τους και κάλεσε τους παραγωγούς να συνεργαστούν με τους υπεύθυνους των τουριστικών μονάδων για να γνωρίζουν ποια προϊόντα είναι απαραίτητα στη μαζική εστίαση.
Η συμμετοχή στο 8ο παγκρήτιο φόρουμ είναι δωρεάν και έχουν δηλώσει συμμετοχή 215 παραγωγοί / μεταποιητές και βιοτέχνες, 148 ξενοδοχεία και 14 δίκτυα διανομής, οι περισσότεροι από τους οποίους είχαν συμμετάσχει και στις προηγούμενες διοργανώσεις εξασφαλίζοντας επικερδείς συμφωνίες.
Το φόρουμ περιλαμβάνει κατ’ ιδίαν συναντήσεις, έκθεση και γευσιγνωσία κρητικών προϊόντων, που προσφέρουν οι συμμετέχοντες παραγωγοί και μεταποιητές.
Ανεβαίνει ο πήχης
Την περσινή χρονιά έλαβαν μέρος 218 παραγωγοί / μεταποιητές τοπικών αγροτικών προϊόντων (οπωροκηπευτικά, λάδι, κρασί, μέλι, ρακί, αλλαντικά, τυροκομικά, νερό, σταφίδα, αρτοσκευάσματα, σαλιγκάρια κλπ), 52 όμιλοι ξενοδοχείων (περισσότερα από 104 ξενοδοχεία), 11 δίκτυα διανομής – σούπερ μάρκετ. Το 2018 σημειώθηκε 25% αύξηση συμμετοχών σε σχέση με το 6ο forum του 2017, ενώ το 75% είναι επαναλαμβανόμενοι συμμετέχοντες.
Είναι ενδεικτικό ότι το 2013 έγιναν 2.000 συναντήσεις μεταξύ 160 παραγωγών, 40 ξενοδοχείων και 12 συνέργειες, οπότε και αναπτύχθηκε η κουλτούρα της συνεργασίας. Το 2014 οι συναντήσεις ήταν 6.000 με 160 παραγωγούς, 55 ξενοδοχεία και 13 συνέργειες, το 2015 πραγματοποιήθηκαν 8.000 συναντήσεις με 160 παραγωγούς, 55 ξενοδοχεία και 18 συνέργειες.
Εκείνη τη χρονιά έγινε το παρατηρητήριο κατανάλωσης. Το 2016 έγιναν 8.500 συναντήσεις με 170 παραγωγούς, 55 ξενοδοχεία και 17 συνέργειες. Τέλος, το 2017 είχαμε 12.000 συναντήσεις με 190 παραγωγούς, 80 ξενοδοχεία και 25 συνέργειες. Το 2017 είχαμε το Κέντρο Αγροδιατροφικής Επιχειρηματικότητας.