Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού με τον υδράργυρο να έχει χτυπήσει κόκκινο. Ωστόσο οι Έλληνες θα πρέπει να το σκεφτούν καλά πριν ετοιμάσουν τις βαλίτσες τους για διακοπές μιας και θα χρειαστεί να πληρώσουν χρυσάφι τη βενζίνη για το όχημα τους.
Σε υψηλά επίπεδα παραμένει η τιμή των καυσίμων στα ελληνικά νησιά, με την Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στις πρώτες ευρωπαϊκές χώρες με την υψηλότερη τιμή καυσίμων, ενώ για άλλη μία χρονιά «χρυσή» πληρώνουν οι καταναλωτές τη βενζίνη στις τουριστικές περιοχές.
Μεγάλο ρόλο στις υψηλές αυτές τιμές παίζει το κόστος μεταφοράς των καυσίμων από τα ελληνικά λιμάνια στα νησιά
Ήδη η αμόλυβδη βενζίνη έχει «σκαρφαλώσει » στους τουριστικούς προορισμούς στα 2 ευρώ το λίτρο.
Οι λόγοι
Τους λόγους που η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα εξήγησε μιλώντας στην εκπομπή “One Line” ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου. Ο κ. Ασμάτογλου τόνισε πως «Εχουμε υψηλό ειδικό φόρο κατανάλωσης. Κι αυτό ανεβάζει πολύ τη τιμή» είπε, και πρόσθεσε ότι «για παράδειγμα, από τα 2 ευρώ που κοστίζει τώρα η βενζίνη, το 70% είναι ΦΠΑ και φόροι».
Επιπλέον τόνισε ότι εξωτερικά γεγονότα επηρεάζουν άμεσα τις τιμές των καυσίμων.
«Μετά τις εντάσεις στον περσικό κόλπο ανέβηκαν οι τιμές στα καύσιμα» υποστήριξε. Επιπλέον, σημείωσε ότι οι τιμές ποικίλουν και υπάρχουν νησιά ή άλλα σημεία απομακρυσμένα της ηπειρωτικής Ελλάδας να έχουν φθηνότερες τιμές στα καύσιμα λόγω του ότι έχουν ενταχθεί στο μεταφορικό ισοδύναμο, όπου προβλέπεται μια επιδότηση.
«Γι αυτό είτε πρέπει να ενταχθούν όλα τα νησιά στο μεταφορικό ισοδύναμο είτε θα πρέπει να εξεταστεί αλλιώς η κατάσταση» κατέληξε.
Η Ελλάδα έχει την τέταρτη πιο ακριβή βενζίνη στην Ευρώπη ενώ στην ίδια θέση «συγκατοικεί» η Ισλανδία, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (8.4.2019). Κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην υψηλή φορολογία.
Η μερίδα του λέοντος, σχεδόν 1 ευρώ, στην τελική τιμή της βενζίνης αφορά σε φόρους και τέλη, λιγότερο συμβάλλει στη διαμόρφωσή της η τιμή του διυλιστηρίου και το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας. Κι αυτά ενώ στη γειτονική Βουλγαρία η τιμή είναι μόλις 1,06 ευρώ το λίτρο και στα Σκόπια 1,12 ευρώ το λίτρο.