επιχειρήσεις

Συνολικά 18 λεπτά σπαταλούν από την ημέρα τους οι Έλληνες για «shopping», σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η στατιστική υπηρεσία της Ε.Ε. Eurostat με αφορμή την Black Friday.

H Ρουμανία βρίσκεται κάτω από την Ελλάδα, καθώς οι πολίτες της χώρας σπαταλούν 17 λεπτά ανά ημέρα για τα ψώνια τους.

Στον αντίποδα «πρωταθλήτρια» στo shopping είναι η Γερμανία με 36 λεπτά, δεύτεροι έρχονται οι Ολλανδοί με 32 λεπτά και τρίτοι οι Βρετανοί με 31 λεπτά της ώρας.

Αξίζει να σημειωθεί πως μόλις το 30,7% των Ελλήνων που ερωτήθηκαν απάντησε πως βγήκε για ψώνια ή απευθύνθηκε σε κάποια υπηρεσία τις ημέρες που έλεγξε η Eurostat.

Αντίθετα, λίγο περισσότεροι από τους μισούς Φινλανδούς δήλωσαν πως βγήκαν στην αγορά, ενώ στη Γερμανία το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώθηκε στο 48,8%. Όμως, εκτός από τις κλασικές… βόλτες στα μαγαζιά, οι έρευνες της Eurostat έβαλαν στο μικροσκόπιο και τη νέα τάση του online shopping, δηλαδή των ηλεκτρονικών αγορών.

Τα στοιχεία που προκύπτουν από αυτό τον τομέα ανατρέπουν το παραδοσιακό στερεότυπο των γυναικών που ψωνίζουν πολύ περισσότερο από τους άνδρες. Συγκεκριμένα, οι άνδρες χρήστες του διαδικτύου ψώνισαν σε ποσοστό 69% ενώ οι γυναίκες ψώνισαν 66%.

Επιπλέον, ένας στους τρεις Ευρωπαίους (ποσοστό 30%) που επέλεξαν να μην αγοράσουν ηλεκτρονικά το έκαναν γιατί προτιμούν τη φυσική παρουσία και επαφή σε κάποιο κατάστημα.

Όσο για το τι αγοράζουν οι χρήστες στο διαδίκτυο:

  • Ρούχα και αξεσουάρ άθλησης (Άνδρες 40%, Γυναίκες 46%).
  • Υπηρεσίες ταξιδιού και διακοπών (Άνδρες 37%, Γυναίκες 35%).
  • Προϊόντα για το σπίτι (Άνδρες 32%, Γυναίκες 30%.)
  • Εισιτήρια για συναυλίες και άλλες διοργανώσεις (Άνδρες 27%, Γυναίκες 26%).
  • Βιβλία/ Περιοδικά/ Εκπαιδευτικό υλικό (Άνδρες 23%, Γυναίκες 25%)
  • Ταινίες/ μουσικές (Άνδρες 22%, Γυναίκες 16%).
  • Computer software (Άνδρες 22%, Γυναίκες 11%).
  • Computer hardware (Άνδρες 17%, Γυναίκες 7%).
  • Φαγητό/Είδη διατροφής (Άνδρες 14%, Γυναίκες 18%).
  • Φάρμακα/ Φαρμακευτικά σκευάσματα (Άνδρες 8%, Γυναίκες 10%).