ελληνικές εξαγωγές

Σε φάση υλοποίησης εισέρχονται ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη νέας δέσμης δράσεων στήριξης των Ελλήνων εξαγωγέων, μέσω της ενεργοποίησης νέου έργου τεχνικής υποστήριξης προς το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και τον Οργανισμό Enterprise Greece.

To έργο τεχνικής υποστήριξης χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων & Ενέργειας (BMWi) και υλοποιείται από τον Γερμανικό Οργανισμό GIZ GmbH (Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit), σε συνεργασία με την Υπηρεσία Υποστήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (Structural Reform Support Service -SRSS) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια του 7ου Greek Exports Forum, o Project Expert της GIZ, Νίκος Αρχοντής, «το νέο Πρόγραμμα αποσκοπεί στο να συμβάλλει περαιτέρω στην επίτευξη του στόχου αύξησης της συμμετοχής των εξαγωγών στο 50% του ΑΕΠ ως το 2025, όπως αυτός ορίστηκε στην Εθνική Στρατηγική Ανάπτυξης».

Συγκεκριμένα, προβλέπει τη μεταφορά τεχνογνωσίας και την αξιοποίηση καλών διεθνών πρακτικών σε 3 άξονες:

  1. Ενίσχυση δυνατότητας στρατηγικού σχεδιασμού στον τομέα προώθησης εξαγωγών, από τους αρμόδιους φορείς.
  2. Ανάπτυξη ικανοτήτων κινητοποίησης επιχειρήσεων να εξάγουν και βελτίωση εξαγωγικών δεξιοτήτων των επιχειρήσεων.
  3. Υποστήριξη για την επιτυχή ολοκλήρωση δράσεων του Εθνικού Σχεδίου Δράσης Προώθησης Εξαγωγών 2016-2018, καθώς και για την κατάρτιση ενός, νέου συνεκτικού Σχεδίου Δράσης, εναρμονισμένου με τους στόχους της Εθνικής Στρατηγικής Ανάπτυξης.

Στο πλαίσιο αυτό θα αξιοποιηθούν τα πορίσματα εφαρμογής «Μεθοδολογίας αναγνώρισης εξαγωγικών προοπτικών», που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του έργου τεχνικής υποστήριξης, σε συνεργασία με το ΚΕΠΕ (Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών), για την ιεράρχηση αγορών-στόχων (μεταξύ 218 χωρών) και δυναμικών κλάδων (περισσότερων από 1.000 προϊόντων).

Το πρώτο αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής θα είναι η κατάρτιση ενός (πιλοτικού) Χάρτη Εξαγωγικών Προοπτικών, σε παγκόσμια κλίμακα, που θα επιτρέψει τη χάραξη μεσοπρόθεσης στρατηγικής προώθησης εξαγωγών, σε συνεργασία των αρμόδιων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, βάσει καλών διεθνών πρακτικών.