Η ομάδα της Bizrupt που διοργάνωσε το 8ο Open Coffee Heraklion
Η ομάδα της Bizrupt που διοργάνωσε το 8ο Open Coffee Heraklion

Μια εναλλακτική συνάντηση για καφέ, που εστίασε στην τέχνη του επιχειρείν πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο, στο Μουσείο Φυσική Ιστορίας Κρήτης.  Πρόκειται για το 8ο κατά σειρά Open Coffee Heraklion, μια εκδήλωση που διοργανώνεται από την μη κερδοσκοπική ομάδα Bizrupt, η οποία φιλοδοξεί ν’ αναδείξει τις μοναδικές και καινοτόμες ιδέες που υπάρχουν στον επιχειρηματικό τομέα, να ενισχύσει την δημιουργικότητα και τα κίνητρα νέων ατόμων και να καλλιεργήσει την επιχειρηματική κουλτούρα στην Κρήτη.

Στη συγκεκριμένη εκδήλωση μίλησαν τρεις νέοι άνθρωποι από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο, για θέματα ταξιδιωτικών εμπειριών, τουριστικού επιχειρείν, εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, καθώς και τρόπους που μπορεί κάποιος να λάβει επιδότηση για το ξεκίνημα της επιχείρησής του.

Επίσης, αναφέρθηκαν σε πρωτοπόρες ιδέες, νέες μεθόδους και εφαρμογές, εναλλακτικές προσεγγίσεις και χαρακτηριστικά, που κάνουν μια επιχείρηση να ξεχωρίζει στην αγορά εργασίας. Παράλληλα έδωσαν τη δυνατότητα μετά τις ομιλίες τους να ακουστούν και να συζητηθούν σε  φιλικό επίπεδο, θέματα που αφορούν στην επιχειρηματικότητα τοπικά και σε πανελλαδικό επίπεδο.

Η Σουζάνα Θεοδωρίδου
Η Σουζάνα Θεοδωρίδου

Πρώτη ομιλήτρια ήταν η Σουζάνα Θεοδωρίδου, Co-Founder & General Manager της εταιρείας Greekaddict, η οποία μίλησε για την καινοτόμα πλατφόρμα στην οποία είναι συνιδρύτρια.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα αλλάζει τόσο την εμπειρία των ταξιδιωτών που τη χρησιμοποιούν, όσο και των ξενοδοχείων ή των γραφείων τουρισμού για ν’ αυξήσουν τα έσοδά τους και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους διαμέσου της συγκεκριμένης ιστοσελίδας.

Η κ. Θεοδωρίδου είχε αντιληφθεί ένα «κενό» που υπήρχε στην τουριστική βιομηχανία, όπως μας πληροφορεί και αυτό είναι το μυστικό που διαφοροποίησε τη δική της πλατφόρμα από μια κοινή τουριστική πλατφόρμα.

Η ιδέα ήταν μια ολοκληρωμένη ιστοσελίδα διαχείρισης και πώλησης κυρίως διαδραστικών και πολιτιστικών δρώμενων, η οποία δίνει την ευκαιρία σε ταξιδιώτες να βρουν και να απολαμβάνουν με ευκολότερο τρόπο εκδρομές και δραστηριότητες στην πόλη, σε μουσεία και άλλους εκθεσιακούς χώρους, σχεδιασμένες από επαγγελματίες του χώρου του τουρισμού.

Βασική αρχή της επιτυχίας, σύμφωνα με την κ. Θεοδωρίδου, είναι η ικανότητα της συνειδητοποίησης και της αντίληψης ενός επιχειρηματία. «Είναι βασικό να ξέρεις που βρίσκεσαι ανάμεσα στον ανταγωνισμό και να ξέρεις να ελίσσεσαι» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο Σταύρος Κατέρος
Ο Σταύρος Κατέρος

Δεύτερος ομιλητής ήταν ο Σταύρος Κατέρος, Lead VR/UX Developer από την Startup εταιρεία OramaVR. O Στ. Καρτέρος είναι προγραμματιστής και ασχολείται με την εικονική πραγματικότητα και συγκεκριμένα με την εμπειρία του χρήστη.

Ο ίδιος μίλησε για το πώς γεννήθηκε και υλοποιήθηκε η ιδέα της εταιρείας, της πρώτης εταιρείας VR ελληνικής καταγωγής και τα άμεσα μελλοντικά τους βήματα.

Σκοπός της είναι η εκπαίδευση ακριβείας, υψηλού επιπέδου σε χειρουργούς μέσω εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (AR/VR), δημιουργώντας την πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα VR προσομοίωσης χειρουργικών επεμβάσεων εκπαίδευσης και εξάσκησης χειρουργών.

Ο Δημήτρης Καλαβρός-Γουσίου
Ο Δημήτρης Καλαβρός-Γουσίου

Ο τρίτος ομιλητής ήταν ο Δημήτρης Καλαβρός – Γουσίου, Co-Founder & General Partner της εταιρείας Velocity.Partners. Επίσης, είχε ξεκινήσει ως Curator στην TEDxAthens πριν αναλάβει δράση στο Velocity.Partners, ενώ ήταν -και συνεχίζει να είναι- co-founder στο Foundation, το TechTalent School και το TechTalent Pool.

O ίδιος αποτελεί μέλος μιας ομάδας ιδρυτών, χειριστών και επενδυτών, οι οποίοι επενδύουν σε έξυπνα κεφάλαια και ιδέες, κυρίως τεχνολογικού ενδιαφέροντος, προσφέροντας μια διαρκή επιχειρησιακή υποστήριξη στους εν λόγω ενδιαφερόμενους, με απώτερο σκοπό να φέρουν λύσεις σε τομείς που η Ελλάδα μπορεί να αναπτύξει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ουσιαστικά, αναζητούν είτε από Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό είτε από ελληνικές startup εταιρείες τεχνολογίας, τουρισμού, πιστωτικών ιδρυμάτων και σύγχρονης ιατρικής που παρουσιάζουν ένα ενδιαφέρον επιχειρηματικό πλάνο να χτίσουν ένα προϊόν το οποίο θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αγορά.

Ο τρόπος της επένδυσης δεν είναι δανειακός, αντίθετα εισχωρούν στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, βάζοντας χρήματα και τεχνογνωσία στα επιχειρηματικά πλάνα, περιμένοντας τον εκτιμώμενο χρόνο ωρίμανσης της εταιρείας ώστε μετά πουληθεί “πολλαπλάσια” από το αρχικό επενδυόμενο μετοχικό κεφάλαιο. Στο 8o Open Coffee Heraklion, ο Δ. Καλαβρός μίλησε για θέματα ηγεσίας, επιχειρηματικότητας και τεχνολογίας, αναφέρθηκε σε αυτά που πρέπει να αποφύγουν οι ενδιαφερόμενοι όταν πρόκειται να παρουσιάσουν την ιδέα τους σε αντίστοιχή εταιρεία όπως το Velocity.Partners και αποκάλυψε ότι από την Κρήτη ακόμα δεν υπάρχει καμία τέτοιους είδους πρόταση συνεργασίας.

H Ελλάδα έχει ανάγκη από τέτοιες εταιρείες, οι οποίες θα εξάγουν το προϊόν τους, είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:«Έχουμε δει γύρω στις 750 με 900 εταιρείες από Ελλάδα και Έλληνες του εξωτερικού, οι οποίοι κοιτούν να αξιοποιήσουν το καλό εργατικό δυναμικό που έχει η Ελλάδα και να κτίσουν ένα κομμάτι εδώ».