Hellenic Seaways

Ραγδαίες εξελίξεις στην ελληνική ακτοπλοΐα. Το σήριαλ με το μέλλον της Hellenic Seaways έληξε αφού το 50,3% το αγόρασε η Attica Group. Τον έλεγχο της εταιρείας προσπαθούσε χρόνια να αποκτήσει ο Εμάνουελ Γκριμάλντι μέσω των Μινωϊκών, όμως τελικά δεν το πέτυχε. Η συμφωνία κλείστηκε με την Τράπεζα Πειραιώς και μικρομετόχους της HSW. Ο όμιλος Attica έχει τις εταιρείες Superfast Ferries και Blue Star Ferries.

Σε ανακοίνωση του Ομίλου αναφέρονται τα εξής: «Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Α.Ε. Συμμετοχών (η «Attica Group»), θυγατρικής εταιρίας του Ομίλου Marfin Investment Group (MIG), του μεγαλύτερου επενδυτικού ομίλου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ανακοινώνει με ιδιαίτερη ικανοποίηση ότι επήλθε καταρχήν συμφωνία με την Τράπεζα Πειραιώς και άλλους μετόχους μειοψηφίας για την απόκτηση από την Attica Group συνολικά 39.039.833 μετοχών της εταιρίας ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (εφεξής «HSW»), ήτοι ποσοστού 50,30% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW.

Στο πλαίσιο της ως άνω συναλλαγής, η Attica Group θα καταβάλει 30,61 εκατ. ευρώ τοις μετρητοίς και θα διαθέσει 24.145.523 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της, οι οποίες θα προέλθουν από αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

Η αγορά των 1.250.000 μετοχών εκ του ανωτέρω πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της HSW έχει ήδη ολοκληρωθεί διά καταβολής τοις μετρητοίς, ενώ οι υπόλοιπες 37.789.833 μετοχές θα αποκτηθούν βάσει συμφωνίας, η οποία τελεί υπό την έγκριση των αρμοδίων κανονιστικών και λοιπών αρχών. Από πλευράς Εταιρείας, Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος για τη συμφωνία διετέλεσε η UBS Limited και Νομικός Σύμβουλος η Δικηγορική Εταιρία Μπερνίτσας».

Η θέση της HSW στην αγορά Ο όμιλος κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τα μερίδια αγοράς του στις γραμμές των Κυκλάδων και του Β.Α. Αιγαίου μέσω νέων δρομολογήσεων. Συνολικά μετέφερε 5,3% λιγότερους επιβάτες από το 2015, αύξησε τη μεταφορά οχημάτων κατά 14,7% ενώ μειώθηκε οριακά 1,1% η μεταφορά φορτηγών.

Σύμφωνα με τη μελέτη της XRTC μεταξύ των βασικών οικονομικών στοιχείων για το 2016 είναι τα εξής:

• Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 131,5 εκατ. παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2015 χάρη στις πετυχημένες αναδιατάξεις δρομολογίων που πραγματοποιήθηκαν, ιδιαίτερα στην αγορά των ταχυπλόων παρά τη διακοπή των μεταναστευτικών ροών, την όξυνση του ανταγωνισμού στον ακτοπλοϊκό κλάδο, αλλά και την απόσυρση από τη γραμμή της Αδριατικής.

• Το κόστος πωληθέντων σημείωσε αύξηση κατά 9,5 εκατ. (+9,3%) κυρίως λόγω της μεγαλύτερης περιόδου δραστηριοποίησης των πλοίων παρά τη μείωση των διεθνών τιμών των καυσίμων κατά -17% σε σχέση με το 2015.

• Το μικτό αποτέλεσμα μειώθηκε κατά 9,9 εκατ. σε σχέση με το 2015, και διαμορφώθηκε σε 19,9 εκατ.

• Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 18,4 εκατ. μειωμένα κατά 6,2 εκατ. έναντι της προηγούμενης χρήσης.

• Τα χρηματοοικονομικά έξοδα σημείωσαν μείωση και ανήλθαν σε 5,8 εκατ. έναντι 8 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Η μείωση οφείλεται στην αναδιάρθρωση των δανείων που έγινε το Ιούνιο του 2015 και είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του επιτοκίου δανεισμού, καθώς και στη μείωση των δανείων κατά 15,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2015.

• Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους του ομίλου παρουσίασαν σημαντική βελτίωση σε σχέση με το 2015. Ο όμιλος παρουσίασε για δεύτερο συνεχόμενο έτος καθαρή κερδοφορία ύψους 6,7 εκατ. έναντι 3,9 εκατ. το 2015. Τα καθαρά αποτελέσματα περιλαμβάνουν:

– Έκτακτα κέρδη ύψους 0,8 εκατ. που προήλθαν από την πώληση των πλοίων «Flyingcat 1» και «Απόλλων Ελλάς» έναντι αντίστοιχων ζημιών ύψους € 0,8 εκατ. το 2015 που προήλθαν από την πώληση του πλοίου «Ποσειδών Ελλάς»

– Κέρδη από αναστροφή απομείωσης παγίων περιουσιακών στοιχείων ύψους 5,9 εκατ. έναντι 0,8 εκατ. ζημιάς το 2015

– Τα καθαρά αποτελέσματα της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 6,3 εκατ. έναντι 20,4 εκατ. ζημίων το 2015.