Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις συμμετέχουν στη «Μαύρη Παρασκευή».
Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις συμμετέχουν στη «Μαύρη Παρασκευή».

Ενώ σήμερα γιορτάζεται επίσημα το φαινόμενο της «Μαύρης Παρασκευής» ήδη έχουν πέσει στην αγορά του Ηρακλείου υπέρογκα ποσά από καταναλωτές που επιθυμούν να παραλάβουν διάφορα είδη σε οικονομικότερες τιμές.

Με δεδομένο ότι πλέον η πληροφορία για τη «Μαύρη Παρασκευή» έχει γίνει μαζική, στον «χορό» των προσφορών έχουν μπει οι περισσότερες επιχειρήσεις της πόλης, με το φαινόμενο να αφορά από καταστήματα που πωλούν παντόφλες, έως και κέντρα αδυνατίσματος κι αισθητικής.

Όλα αυτά βέβαια συμβαίνουν, ενώ στο προσκήνιο υπάρχει η πανελλήνια συνδιάσκεψη και οι εκλογές της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας η οποία πραγματοποιείται την Κυριακή. Όπως έχουν προαναγγείλει ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου και η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, την Κυριακή αναμένεται να ζητηθεί παρέμβαση από την ΕΣΕΕ ούτως ώστε να σταματήσουν οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι, αφού έχει αποδειχθεί ότι πρακτικά δεν αποφέρουν οφέλη στις επιχειρήσεις.

Την ίδια στιγμή Σύλλογος και Ομοσπονδία δεν αρνούνται τις οργανωμένες περιόδους προσφορών, αν και διευκρινίζουν πως ο καθορισμός τους οφείλει να βασίζεται σε σωστές οικονομοτεχνικές μελέτες, οι οποίες να έχουν στόχο την ανάπτυξη της αγοράς και τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της.

ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανώλης Κουμαντάκης
Ο Μανώλης Κουμαντάκης

«Αυτή τη στιγμή ζούμε σε ένα περιβάλλον πλήρους αταξίας, όπου τα όρια είναι πλέον ανύπαρκτα και δεν γνωρίζουμε πότε πραγματοποιείται τι» αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανώλης Κουμαντάκης για να προσθέσει:

«Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι απαιτείται ένα πλαίσιο δράσης, το οποίο να βασίζεται σε συγκεκριμένα μεγέθη και συγκεκριμένες μελέτες. Αυτή τη στιγμή βλέπουμε μια αγορά να συμπαρασύρεται σε μια δύνη διαρκών και αλλεπάλληλων εκπτωτικών περιόδων, χωρίς μέτρο, χωρίς σαφή διάρκεια, χωρίς προσδιορισμό».

Όπως διευκρινίζει ο ίδιος, η πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου και της Ομοσπονδίας για επιμήκυνση των εκπτωτικών περιόδων έχει μελετηθεί αρκετά με βάση τους τζίρους, τις δυνατότητες και τις συνθήκες κι έχει στόχο να διατηρήσει την τάξη στην αγορά με στόχο την αναπτυξιακή προοπτική της.

«Από κει κι έπειτα, μπορούμε να δούμε σε μια άλλη βάση τις περιόδους προσφορών και τις δυνατότητες που μπορούν να υπάρξουν, αλλά με ένα πλάνο κι έναν ορίζοντα κι όχι με σπασμωδικές κινήσεις» διευκρινίζει ο κ. Κουμαντάκης.

Στο μεταξύ, σε σχέση με τη «Μαύρη Παρασκευή» από την ΕΣΕΕ συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/ προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών.

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http:// www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.