Ρούχα, λαμπάδες, παιχνίδια, παπούτσια, είδη σπιτιού, διακοσμητικά, έπιπλα, είδη για το αυτοκίνητο, ηλεκτρικά είδη, ξυριστικές και κουρευτικές μηχανές, βιβλία, τσικάλια, τηγάνια, πατάκια αυτοκινήτου, ψησταριές και πολλά άλλα.
Υπάρχουν πλέον όλα στα σούπερ μάρκετ. Όχι πως δεν υπήρχαν στο παρελθόν, αλλά τώρα λόγω κοροναϊού, υπάρχουν πλέον σε υπερπληθώρα, ενώ ακόμα και μικρότερα σούπερ μάρκετ που παραδοσιακά εξυπηρετούσαν απομακρυσμένες περιοχές για τα βασικά, διαθέτουν σχεδόν τα πάντα. Η ποικιλία είναι μεγάλη, ενώ οι μάρκες που κυκλοφορούν αρκετές για να καλύψουν τουλάχιστον στοιχειώδεις ανάγκες σε περίοδο καραντίνας.
Ασφαλώς κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει τα σούπερ μάρκετ, γιατί επέλεξαν να τροποποιήσουν το μίγμα των προσφερόμενων προϊόντων τους και να ανταποκριθούν σε σύγχρονες ανάγκες μιας δύσκολης εποχής.
Την ίδια στιγμή όμως που τα σούπερ μάρκετ παραμένουν ανοικτά με την αιτιολογία ότι ανήκουν στην εφοδιαστική αλυσίδα και δεν μπορούν να κλείσουν, τα φυσικά καταστήματα πώλησης αντίστοιχων ειδών παραμένουν κλειστά.
Κάτω από αυτό το πρίσμα, τα φυσικά καταστήματα δεν δέχονται απλώς το πλήγμα ότι δεν μπορούν να έχουν επιχειρηματική δραστηριότητα παρά μόνο διαδικτυακά αν είχαν φροντίσει από πριν γι’ αυτό, αλλά, όπως επισημαίνουν οι έμποροι, χάνουν συνεχώς έδαφος, τη στιγμή που ομοειδή καταστήματα, έρχονται να καλύψουν τα κενά.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, Μανώλη Κουμαντάκη, το συγκεκριμένο γεγονός όχι μόνο ζημιώνει πραγματικά ένα τεράστιο αριθμό επαγγελματιών, αλλά και επιτρέπει να διαμορφωθούν νέα δεδομένα στην αγορά και νέοι συσχετισμοί που στη συνέχεια δεν πρόκειται να αλλάξουν.
Όπως αναφέρει ο κ. Κουμαντάκης, το πρόβλημα έχει γίνει γνωστό ήδη στην κυβέρνηση, ενώ έχει υπάρξει πλήθος επιστολών, στις οποίες και γίνεται γνωστό το γεγονός, ότι με τις αποφάσεις του το Κράτος, δημιουργεί είτε ηθελημένα είτε άθελα του, συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που κανένας δεν γνωρίζει το πού θα οδηγήσουν.
Όπως τονίζεται από την Παγκρήτια Ομοσπονδία είναι απόλυτα νόμιμο να μπορέσει ένας καταναλωτής να μπει σε ένα σούπερ μάρκετ και σε μία επίσκεψη του να αγοράσει τρόφιμα, φρούτα, λαχανικά, κρέας, διακοσμητικά, ηλεκτρικά είδη και μικροσυσκευές, παιχνίδια, λαμπάδες, ακόμα και είδη για τον κήπο, ρούχα, είδη σπιτιού και διακοσμητικά για το Πάσχα.
Την ίδια στιγμή όμως που αυτό γίνεται νόμιμα, επειδή δεν γίνεται να σταματήσει η εφοδιαστική αλυσίδα, μια σειρά από εμπορικούς κλάδους δεν μπορούν να μπουν καν σε αυτό τον ανταγωνισμό, αφού η κυβέρνηση δεν τους επιτρέπει να λειτουργήσουν τα καταστήματά τους.
Μέσα σε αυτή την αναταραχή, οι έμποροι υποστηρίζουν ότι ενισχύονται οι φήμες για περαιτέρω ανάπτυξη και ισχυροποίηση των ολιγοπωλείων, για κατάργηση του φυσικού εμπορίου και των φυσικών καταστημάτων και για διαμόρφωση μιας νέας οικονομικής συνθήκης, οι συνέπειες της οποίας θα αποκαλυφθούν αφού ολοκληρωθεί η κρίση.