Θετική ανταπόκριση σχεδόν σε όλους τους δείκτες είχαν οι προωθητικές ενέργειες των εμπόρων με φόντο τη «Μαύρη Παρασκευή». Ενδεικτικό της θετικής απήχησης που υπήρχε είναι το γεγονός πως κάποιες επιχειρήσεις συνεχίζουν και αυτή την εβδομάδα προωθητικές ενέργειες και προσφορές σε μια προσπάθεια να επιτύχουν ακόμα υψηλότερους τζίρους.
Από σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας φαίνεται ότι το 30 % των καταναλωτών πραγματοποίησαν αγορές την προηγούμενη Παρασκευή, έναντι του 24 % του 2016.
Από αυτούς, το 21% αγόρασε μόνο από τα εμπορικά καταστήματα, το 34% μόνο από το διαδίκτυο και το υπόλοιπο 45% αγόρασε προϊόντα από τα καταστήματα αλλά και από το διαδίκτυο. Στον κύριο όγκο οι αγορές πραγματοποιήθηκαν με χρεωστικές κάρτες και μετρητά, ενώ σε ένα ποσοστό της τάξεως του 25 % περίπου έγιναν με πιστωτικές κάρτες.
Οι περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα νέων τεχνολογιών, καλλυντικών, ένδυσης και υπόδησης. Αναφορικά με τις καταναλώσεις βέβαια, οι καταναλωτές σε ποσοστό 31,3 % ξόδεψαν έως 50 ευρώ, αποδεικνύοντας τη μεγάλη οικονομική δυσχέρεια που υπάρχει γενικότερα στην αγορά. Ένα 28,4% ξόδεψε 51-100 ευρώ, ενώ μόνο ένα 7,5% δήλωσε ότι ξόδεψε περισσότερα από 501 ευρώ.
Όσον αφορά το ποσοστό των εκπτώσεων, το 44% των καταναλωτών που έκαναν αγορές υποστήριξε ότι από τα προϊόντα που αγόρασαν κέρδισαν έκπτωση της τάξης του 30%-40% και το 33,5% δήλωσε ότι αγόρασε με έκπτωση από 50% και πάνω της αρχικής τιμής των προϊόντων.
Για τους συμμετέχοντες στην έρευνα, τα προϊόντα τα οποία είχαν τη μεγαλύτερη έκπτωση ήταν τα προϊόντα τεχνολογίας με έκπτωση πάνω από 70 %, τα είδη ένδυσης κι υπόδησης με έκπτωση 20 %, τα καλλυντικά με έκπτωση 16% και ο οικιακός εξοπλισμός με έκπτωση 16%.
Στην ερώτηση «αν αξίζει να πραγματοποιήσει κάποιος αγορές την ημέρα Black Friday”, το 28% πιστεύει ότι αξίζει, το 40% δεν εξέφρασε άποψη, ενώ το 31,5% είναι αρνητικό και θεωρεί ότι δεν αξίζει.