Η οικονομία της Γερμανίας συρρικνώθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το 2024, υπογραμμίζοντας τη σοβαρότητα της ύφεσης που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή μεταποιητική δύναμη.
Η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης συρρικνώθηκε κατά 0,2% πέρυσι, αφού συρρικνώθηκε κατά 0,3% το 2023.
Ως οικονομία προσανατολισμένη στις εξαγωγές, η Γερμανία υποφέρει από ασθενή παγκόσμια ζήτηση και ανταγωνισμό από κινεζικά προϊόντα. Οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 0,8% το 2024, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η Ruth Brand, πρόεδρος της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας, ανέφερε ότι οι «κυκλικές και διαρθρωτικές πιέσεις» εμποδίζουν την ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη.
«Αυτά περιλαμβάνουν αυξανόμενο ανταγωνισμό για τη γερμανική εξαγωγική βιομηχανία σε βασικές αγορές πωλήσεων, υψηλό ενεργειακό κόστος, επίπεδο επιτοκίων που παραμένει υψηλό και αβέβαιες οικονομικές προοπτικές», τόνισε σε δήλωσή της.
Το εκλογικό στοίχημα για τη Γερμανία
Η επιβεβαίωση ότι η Γερμανία υφίσταται μια από τις πιο παρατεταμένες οικονομικές κρίσεις των τελευταίων δεκαετιών έρχεται μόλις έξι εβδομάδες πριν από τις κρίσιμες πρόωρες εκλογές στη χώρα. Μέχρι στιγμής η προεκλογική εκστρατεία μονοπωλείται από το φάσμα της αποβιομηχάνισης, τις υποδομές που καταρρέουν και από το αν η χώρα πρέπει ή όχι να εγκαταλείψει ένα φρένο χρέους που περιορίζει τις δημόσιες δαπάνες.
Ο Φρίντριχ Μερτς, ο επικεφαλής της κεντροδεξιάς Χριστιανοδημοκρατικής Ένωσης που πιθανότατα θα είναι ο επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας, προαναγγέλλει μεταρρυθμίσεις, υποσχόμενος να μειώσει τη γραφειοκρατία και τους φόρους και να επιστρέψει τα επιδόματα πρόνοιας για τους μη εργαζομένους.
Η Bundesbank δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η στασιμότητα πρόκειται να συνεχιστεί και φέτος, προβλέποντας ανάπτυξη μόλις 0,1% και προειδοποιώντας ότι ένας εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ θα πυροδοτήσει άλλο ένα έτος οικονομικής συρρίκνωσης.
Η Γερμανία παλεύει με μια κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία της που τροφοδοτείται από τον κινεζικό ανταγωνισμό και την ακριβή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παράλληλα με το υψηλό κόστος ενέργειας και τη χαμηλή ζήτηση των καταναλωτών.
Η χώρα στην πραγματικότητα δεν έχει δει ουσιαστική οικονομική ανάπτυξη από την αρχή της πανδημίας.
Πηγή: ot.gr