Όπως ανέφερε η διοίκηση της εισηγμένης στο πλαίσιο της ενημέρωσης αναλυτών, αυτό γίνεται καθώς πρόκειται για μια αγορά γνώριμη που εμφανίζει αρκετές ευκαιρίες.
Πιο ειδικά έμφαση δίδεται σε συγκεκριμένες διεθνείς αγορές στην κατηγορία της ομορφιάς, ενισχύοντας παράλληλα λύσεις στο home care και στην προσωπική φροντίδα. Στόχος είναι η διατήρηση της αυξητικής πορείας αξίας του ομίλου αλλά και οι στρατηγικές συνεργασίες διανομής στο beauty care.
Η συμβολή της Stella Pack
Θυμίζουμε ότι ο Όμιλος Σαράντη προχώρησε στην εξαγορά της πολωνικής εταιρείας καταναλωτικών προϊόντων ειδών οικιακής χρήσης, Stella Pack, διευρύνοντας το μερίδιό του στην εν λόγω κατηγορία.
Μάλιστα οι εργασίες ενοποίησης της εταιρείας στον Όμιλο Σαράντη προχωρά βάση προγραμματισμού, ενώ μέσα από το πλάνο των επενδύσεων που υλοποιεί πρόθεση της διοίκησης είναι η επέκταση της παραγωγικής δυνατότητας της μονάδας, ώστε να αυξήσει τον όγκο παραγωγής προϊόντων.
Η εξαγορά της Stella Pack από τη θυγατρική του ομίλου στην Πολωνία, Sarantis Polska, ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο 2024. Με τη λειτουργική της ενοποίηση συμπληρώνεται η οργανική ανάπτυξη του ομίλου και συνεχίζει σύμφωνα με τον σχεδιασμό.
Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια της περιόδου ο όμιλος προχώρησε σε πλήρη αποπληρωμή των δανείων της Stella Pack ύψους €8,5εκατ.
Οι πωλήσεις ανά κατηγορία
Η εστιασμένη υλοποίηση των στρατηγικών προτεραιοτήτων έφερε ρεκόρ πωλήσεων στο α’ εξάμηνο για τον όμιλο Σαράντη, όπως προκύπτει από τα στοιχεία των οικονομικών αποτελεσμάτων που δημοσίευσε η εισηγμένη.
Συγκεκριμένα, η έντονη προσήλωση στη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους οδήγησε σε σημαντική άνοδο EBITDA και EBIT, ενώ τα βελτιωμένα περιθώρια κέρδους ενισχύουν την αύξηση στα καθαρά κέρδη.
Επίσης, ο όμιλος κατέγραψε ισχυρή χρηματοοικονομική θέση, με τον καθαρό δανεισμό να είναι στα €43,9 εκατ. Παράλληλα, μοίρασε μέρισμα με αυξημένο μικτό ποσό κατά 50%.
Οι πωλήσεις ανά κατηγορία στο α εξάμηνο ορίζονται ως εξής:
Ομορφιά – Περιποίηση Δέρματος – Αντηλιακή Προστασία
Οι πωλήσεις των προϊόντων της κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 36,9% το α’ εξάμηνο 2024, συνεισφέροντας στο σύνολο των πωλήσεων του ομίλου το 14,6%. Η αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία υποστηρίχθηκε από την αύξηση των πωλήσεων στα προϊόντα αντηλιακής προστασίας, αντικατοπτρίζοντας την καλύτερη τοποθέτηση του ομίλου στην αγορά, σε συνδυασμό με τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν κατά τη διάρκεια της περιόδου.
Προϊόντα Προσωπικής Φροντίδας
Οι πωλήσεις των προϊόντων Προσωπικής Φροντίδας αυξήθηκαν κατά 20,9% συνεισφέροντας στο σύνολο κατά 17,3%.
Οικιακή Φροντίδα
Οι πωλήσεις των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας διαμορφώθηκαν σε €104,2 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 33%, αντικατοπτρίζοντας τη συνεισφορά της Stella Pack. Η συμμετοχή των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας στο σύνολο των πωλήσεων του ομίλου ανήλθε σε 34,4%.
Ιδιωτική ετικέτα
Η κατηγορία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η οποία αντιπροσωπεύει πωλήσεις των Polipak και Stella Pack, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 92,9% στα €30,7 εκατ. το α’ εξάμηνο 2024. Ο κ. Μπούρας, σχολιάζοντας τις επιδόσεις ανέφερε πως παρά την ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας, στρατηγικά ο όμιλος παραμένει εστιασμένος στο επώνυμο προϊόν.
Στρατηγικές συνεργασίες
Η κατηγορία στρατηγικών συνεργασιών παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 15,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο, υποστηριζόμενη τόσο από τις πωλήσεις προϊόντων Ευρείας Διανομής που αυξήθηκαν κατά 17,7%, όσο και από τις πωλήσεις προϊόντων Επιλεκτικής Διανομής που αυξήθηκαν κατά 11,2%. Στο 23,1% ανέρχεται η συνεισφορά των πωλήσεών τους στο σύνολο των πωλήσεων του ομίλου.