εορταστική - αγορά

Έξυπνα τηλέφωνα. Έξυπνα αυτοκίνητα. Ακόμα κι έξυπνα σπίτια. Έξυπνο εμπόριο όμως;  Μια άγνωστη ακόμα λέξη για πολλούς επιχειρηματίες του Ηρακλείου και της Κρήτης, αλλά και μια γνωστή λέξη για όσους έχουν τολμήσει να κάνουν τα πρώτα βήματα στη νέα ηλεκτρονική εποχή.

Πολλές τοπικές επιχειρήσεις πλέον διατηρούν και ηλεκτρονικά καταστήματα (κάποιες άλλωστε έχουν βραβευθεί και γι’ αυτά), ενώ σχεδόν όλες έχουν και ηλεκτρονική σελίδα στην οποία οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται για προϊόντα, τιμές και προσφορές.

Αρκούν όμως όλα αυτά για να «στηθεί» ένα ολοκληρωμένο δίκτυο έξυπνου εμπορίου; Οι ειδικοί πιστεύουν πως όχι.

Και ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης είναι έτοιμος να κάνει το επόμενο βήμα στην κατεύθυνση αυτή.

«Αν δεν κοιτάξουμε τους αναγκαίους ψηφιακούς μετασχηματισμούς, το εμπόριο κινδυνεύει με κατάρρευση τα επόμενα χρόνια» αναφέρει χαρακτηριστικά μιλώντας στην «Π» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης Μανώλης Κουμαντάκης, τονίζοντας πως ήδη έχει εκκινήσει μια προετοιμασία ώστε το εμπόριο στην Κρήτη να μπει συντονισμένα και συντεταγμένα στη νέα εποχή.

Σύμφωνα με τις νέες εξελίξεις στον χώρο του εμπορίου, θεωρείται πλέον μονόδρομος το να υπάρχει μια σύνδεση των νέων τεχνολογιών με τις εμπορικές δραστηριότητες σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο σε επίπεδο δημιουργίας e-shop όπως πολλοί μπορεί να νομίζουν.

«Υπάρχουν μια σειρά από νέες πρακτικές και μια σειρά από νέες προοπτικές μέσα από την αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών» αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, για να προσθέσει:

«Όλα αυτά τα δεδομένα, θέλουμε να τα συλλέξουμε, να δούμε ποιες προοπτικές υπάρχουν και με συγκεκριμένη οργάνωση να προχωρήσουμε μια σειρά από δράσεις που θα οδηγήσουν το εμπόριο στη νέα εποχή».

Σύμφωνα με τον κ. Κουμαντάκη, στόχος της Ομοσπονδίας είναι να αφουγκραστεί τα νέα ζητήματα και τις νέες προκλήσεις που φέρνει η ηλεκτρονική εποχή, να γίνει η καταγραφή τους, αλλά παράλληλα και όλες οι κινήσεις προκειμένου η ομπρέλα παροχών και υπηρεσιών κάθε επιχείρησης, να μην περιορίζεται σε ένα φυσικό κατάστημα, ή σε ένα φυσικό κατάστημα με μια στοιχειώδη υποστήριξη e-shop. Στόχος είναι το εμπόριο στην Κρήτη να μετατραπεί σε e–εμπόριο και οι επιχειρήσεις σε όλο το νησί να αποτελούν επιχειρήσεις – πρότυπα.

Στο πλαίσιο αυτό, τα μέλη της Ομοσπονδίας αλλά και του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, συμμετείχαν σε σχετική εκδήλωση που πραγματοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, η οποία και ασχολούνταν με το μέλλον της επιχειρηματικότητας στη νέα ηλεκτρονική εποχή.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης επιχειρήθηκε μια πρώτη προσέγγιση σε θέματα όπως  ποιος θα είναι ο ρόλος του φυσικού καταστήματος στην ψηφιακή οικονομία, για το αν ένα φυσικό κατάστημα θα λειτουργεί πλέον συμπληρωματικά με το ψηφιακό, για το πόσο οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες θα επηρεάσουν την οικονομική ζωή, αλλά και το πώς θα διαμορφωθεί η αγορά του μέλλοντος.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης, υπήρξε η γενική διαπίστωση ότι οι μετασχηματισμοί του εμπορίου είναι διαρκείς και ταχύτατοι, ενώ εκφράστηκε η άποψη ότι μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες το πολύ, το εμπόριο όπως είναι γνωστό σήμερα δεν θα έχει καμία σχέση, ενώ όποιος δεν μπορέσει να ακολουθήσει τις εξελίξεις, δεν θα μπορέσει και να επιβιώσει στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται.