Η Γερμανία ενέκρινε σχέδια για την κατασκευή ενός δικτύου υδρογόνου αξίας 19 δισ. ευρώ, εμβαθύνοντας τη δέσμευσή της σε μια πηγή ενέργειας που αντιμετώπισε αναποδιές τους τελευταίους μήνες.
Ο Γερμανικός Ομοσπονδιακός Οργανισμός Δικτύων δήλωσε ότι ενέκρινε τις προτάσεις των διαχειριστών συστημάτων μεταφοράς για ένα δίκτυο υδρογόνου μήκους 9.040 χιλιομέτρων, το οποίο θα κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια και θα είναι πλήρως λειτουργικό έως το 2032.
Πρόκειται να αποτελέσει ένα κεντρικό δίκτυο που θα συνδέει βιομηχανικούς κόμβους της Γερμανίας – όπως οι παραγωγοί χάλυβα – που επιδιώκουν την απεξάρτηση από τον άνθρακα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης θέλει να αντικαταστήσει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της σε ορυκτά καύσιμα με υδρογόνο, ώστε να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα έως το 2045. Τον τελευταίο καιρό, ωστόσο, η προσπάθεια της έχει αντιμετωπίσει αναποδιές με το κλείσιμο ενός βασικού αγωγού από τη Νορβηγία. Αξιωματούχοι έχουν δηλώσει ότι η πλειονότητα των αναγκών της Γερμανίας σε υδρογόνο θα πρέπει αρχικά να καλυφθεί από εισαγωγές.
Η αρχική πρόταση για το βασικό δίκτυο ήταν 600 χιλιόμετρα μακρύτερη από τα σχέδια που τελικά εγκρίθηκαν, επιτρέποντας τη μείωση του εκτιμώμενου κόστους από 19,7 δισ. ευρώ σε 18,9 δισ. ευρώ. Ο Κλάους Μιούλερ, επικεφαλής του Ομοσπονδιακού Οργανισμού Δικτύων, δήλωσε ότι τμήματα των αρχικών σχεδίων θα ήταν περιττά.
Το 60% του δικτύου θα μετατραπεί από υφιστάμενους αγωγούς φυσικού αερίου και το υπόλοιπο θα κατασκευαστεί εκ νέου. Ο Μιούλερ δήλωσε ότι περίπου 660 χιλιόμετρα των υφιστάμενων συνδέσεων φυσικού αερίου θα ενισχυθούν, μια προσπάθεια που θα κοστίσει 2 δισ. ευρώ. Οι πρώτοι αγωγοί πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία το επόμενο έτος.