Επτά στους δέκα Έλληνες (70%) προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen.
Συγκεκριμένα, οι τρεις κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (68%), της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (68%) και στα έξοδα για ρουχισμό (68%).
Παράλληλα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία επτά στους 10 Έλληνες (71%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Επιπλέον, το 63% των ερωτώμενων αμφιβάλλουν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έβδομη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, 3 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την οικονομία (34%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την εργασία (32%) και την προσωπική υγεία (22%).
Το 2ο τρίμηνο του 2019, 2 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για τα χρέη/οφειλές νοικοκυριού (20%), αναδεικνύοντάς την ως την 4η ανησυχία, με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (10%).
Σημειώνεται ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο 2ο τρίμηνο 2019 ανέρχεται στις 72 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση κατά 2 μονάδες, παραμένοντας σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Παρόλα αυτά παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από τον ευρωπαϊκό δείκτη, που είναι στις 87 μονάδες.