αγορά

Εν μέσω της τουριστικής περιόδου η γκρίνια στις τουριστικές περιοχές της Κρήτης συνεχίζεται αμείωτη, αφού οι καταστηματάρχες υποστηρίζουν ότι η κίνηση είναι μειωμένη και οι ξένοι επισκέπτες το σκέφτονται πολύ πριν βάλουν το χέρι στην τσέπη.

Τα “παζάρια” δίνουν και παίρνουν, οι τουρίστες ψωνίζουν ό,τι πιο οικονομικό υπάρχει και οι τζίροι μειώνονται αισθητά.

Μετά από μια επίσκεψη στο εμπορικό κέντρο του Ηρακλείου και συγκεκριμένα σε καταστήματα με τουριστικά είδη και εστιατόρια, διαπιστώσαμε ότι πολλοί τουρίστες δεν υπάρχουν και αυτοί που έχουν επισκεφθεί το νησί δεν ξοδεύουν  πολλά χρήματα σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια.

Με γκρίνια και αγανάκτηση αντιμετωπίζουν αυτή την κατάσταση πολλοί καταστηματάρχες και εστιάτορες, οι οποίοι έχουν φτάσει σε οικονομικό αδιέξοδο, όπως λένε.

Τι λένε οι  καταστηματάρχες

Πολλοί είναι οι καταστηματάρχες που υποστηρίζουν ότι οι τουρίστες ψωνίζουν οικονομικά προϊόντα και κάνουν παζάρια για να αγοράσουν το οτιδήποτε. Η κ. Εμμανουέλα Κουκάκη αναφέρει: «Είναι λίγοι φέτος οι τουρίστες, η κίνηση έχει πέσει αρκετά, σε ποσοστό 50% από κόσμο και από τζίρο σε καταστήματα και εστιατόρια». Ίδια άποψη έχει ο κ. Γιάννης Βαλέργας, ο οποίος συμφωνεί ότι η κίνηση είναι μειωμένη και οι τουρίστες δεν ξοδεύουν ιδιαίτερα.

Μερικοί κάνουν λόγο για κακή ποιότητα κόσμου, η οποία δεν βοηθάει στο να αυξηθεί η κίνηση και ο τζίρος κατά την τουριστική περίοδο. Η κ. Βαλέρια Πουτίνσαβα θεωρεί ότι «η καλοκαιρινή σεζόν δεν είναι στα καλύτερά της» και παρατηρεί ότι «οι τουρίστες ξοδεύουν αναλόγως την οικονομική τους κατάσταση». Η ίδια επισημαίνει ότι «αγοράζουν κάτι οικονομικό και συνήθως προτιμούν να είναι κάποιο τοπικό προϊόν της Κρήτης, από ένα μαγνητάκι μέχρι ένα μπουκάλι ελαιόλαδο».

Για ένα πλήθος τουριστών που προτίμησε να ταξιδέψει στην Τουρκία λόγω της υποτίμησης του νομίσματός της μιλούν στην «Π» ο κ. Άγγελος Ασήμογλου και ο κ. Μανώλης Δαδάκης.

 

Συγκεκριμένα, ο τελευταίος τονίζει, μεταξύ άλλων, «μία πτώση της τάξης του 30% που υπάρχει στον τουρισμό τη φετινή χρονιά» λέγοντας ότι «οι τουρίστες είναι ελάχιστοι και δεν έχουν την κατάλληλη αγοραστική δύναμη για να στηρίξουν τον τόπο μας».

Επιπλέον, ο κ. Άγγελος Ασήμογλου προσθέτει ότι «οι τουρίστες, αν επιλέξουν να πάνε για φαγητό κάπου έξω, γνωρίζουν από πριν πού θα πάνε και τι θα βρουν εκεί». Ο ίδιος αναφέρει ότι «οι περισσότεροι τουρίστες επιλέγουν και επιθυμούν να δοκιμάζουν παραδοσιακά φαγητά, με το πιο διαδεδομένο να είναι ο μουσακάς και το σουβλάκι».

Τέλος, για «κομμένη» κίνηση σε εστιατόρια και καφετέριες έκαναν λόγο η κ. Ελευθερία Δουλγεράκη και ο κ. Μιχάλης Τζανάκης, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, υποστηρίζουν ότι «οι τουρίστες είναι λίγοι και παραμένουν μέσα στα ξενοδοχεία, όπου παίρνουν και τα γεύματά τους, τα οποία έχουν προπληρώσει».