Μεταφορικό ισοδύναμο για τα υγρά καύσιμα

Τα Επιμελητήρια της Κρήτης με την επιστημονική υποστήριξη ομάδας εμπειρογνωμόνων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και τη συνδρομή της Περιφέρειας Κρήτης, πέτυχαν την οριστική ένταξη της Κρήτης στις ευνοϊκές διατάξεις του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

Η παραπάνω θετική εξέλιξη επισφραγίστηκε και μέσα από ειδική σύσκεψη που συγκάλεσε ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, στην οποία συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Κασσάρας, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς άγγελος Κότιος, οι Μανώλης Αλιφιεράκης, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, Γιώργος Γιακουμάκης, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης, Αντώνης Ροκάκης πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων και ο Νικόλαος Ρεϊζάκης από το επιμελητήριο Ρέθυμνου και Β΄ αντιπρόεδρος του ΕΟΑΕΝ.

Ήδη από τον Απρίλιο, το Υπουργείο Ναυτιλίας προώθησε σχετική τροπολογία που ψηφίσθηκε, έγινε αποδεκτή η κατ’ εξαίρεση ρύθμιση, προκειμένου να χορηγείται ΑΝΗΚΟ (Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους) σε ωφελούμενες επιχειρήσεις με έδρα την Κρήτη για συγκεκριμένες επαγγελματικές δραστηριότητες με αυξημένο κόστος μεταφοράς. Εκτιμάται ότι δύναται να επωφεληθούν πάνω από 32.000 επιχειρήσεις από τους 20 σημαντικότερους οικονομικούς κλάδους της περιφερειακής οικονομίας.

Κεγκέρογλου: «Είναι κουτσουρεμένο»

Με αφορμή τις εξαγγελίες για το Μεταφορικό Ισοδύναμο στην Κρήτη, ο Γραμματέας της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου έκανε τη παρακάτω δήλωση:

«Η Κυβέρνηση ύστερα από τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις μας και ενόψει εκλογών, αναγκάστηκε να εξαγγείλει το Μεταφορικό ισοδύναμο για την Κρήτη αλλά αποκρύπτει ότι είναι κουτσουρεμένο και αφορά μέρος των προβλέψεων που ισχύουν για τα άλλα νησιά.

Συγκεκριμένα η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου από 1η Ιουλίου για την Κρήτη, αφορά μόνο φορτία και θα έχει θετική επίδραση για τις επιχειρήσεις του νησιού, ωστόσο το αίτημα της Κρήτης και των Κρητικών, είναι να αποκατασταθεί η αδικία και να ενταχθούν σ’ όλες τις προβλέψεις του Μεταφορικού Ισοδύναμου, δηλαδή και στις  μετακινήσεις (αεροπορικές και ακτοπλοϊκές) των Κρητικών αλλά και στις μεταφορές καυσίμων, τα οποία έχουν υψηλότερες τιμές λόγω μεταφορικού κόστους.

Μάλιστα, σε όλα τα νησιά  επιδοτείται ήδη από 01/01/2019 η μετακίνηση των νησιωτών με πλοίο και εισάγεται και επιδότηση για τις αεροπορικές μετακινήσεις, αλλά για την Κρήτη δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για την μετακίνηση των Κρητικών. Επιπλέον, ενώ χρηματοδοτείται για τα άλλα νησιά για άλλους έξι μήνες η επιδότηση μεταφοράς καυσίμων, αυτό δεν επεκτείνεται για την Κρήτη.

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για την καθολική, χωρίς εξαιρέσεις, εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στην Κρήτη για όλους και για όλα και δεσμευόμαστε ότι με τη νέα Βουλή θα προχωρήσουμε στην ολοκληρωμένη εφαρμογή του μέτρου».