Σε ένα νέο κύκλο αναζήτησης της ρευστότητας μπαίνει από σήμερα η τοπική αγορά, η οποία και συνεχίζει τις εκπτώσεις σε μια προσπάθεια να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που υπάρχει.
Μπορεί οι εκπτώσεις συνολικά να διήρκησαν ως τώρα περίπου 1,5 μήνα, όμως φάνηκε πως αυτός δεν ήταν αρκετός προκειμένου να ανακόψει μια ιδιαίτερα αρνητική πορεία που χαρακτηρίζει ούτως ή άλλως τα τελευταία χρόνια την αγορά.
Παρά το γεγονός πως ο Ιανουάριος «μπήκε δυνατά» για την επιχειρηματικότητα δεν συνέβη το ίδιο και τον Φεβρουάριο, όπου η εικόνα στην αγορά συνολικά ήταν απογοητευτική.
Οι πρόσφατες διεθνείς εξελίξεις, αλλά και το κλίμα «τρομοκρατίας» που επικράτησε σε παγκόσμιο επίπεδο σε σχέση με τον κοροναϊό δημιούργησε νέα δεδομένα, αλλά και ανατροπές. Ειδικότερα οι τελευταίες ημέρες λειτούργησαν εντελώς ανασταλτικά για την αγορά και την επιχειρηματικότητα, ενώ υπολογίζεται ότι δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, χάθηκαν από την αγορά.
Σε γενικές γραμμές βέβαια, δεν υπάρχει πλήρης απογοήτευση, ενώ καταβάλλεται κάθε προσπάθεια προκειμένου να ενισχυθεί ξανά η αγορά.
Μέσα στο όλο κλίμα αβεβαιότητας και δυσκολιών, ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου προχωρά σε νέα εκπτωτική περίοδος, εφαρμόζοντας τη δυνατότητα που του δίνει ο νόμος για «ενδιάμεσες εκπτώσεις» οι οποίες επίσημα αρχίζουν από σήμερα.
Οι εκπτώσεις αναμένεται να διαρκέσουν ως και τις 15 Μαρτίου, ενώ τα καταστήματα που επιθυμούν μπορούν να παραμείνουν ανοιχτά την Κυριακή 8 Μαρτίου.
«Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερική Ενότητα με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη , η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη των παραγωγικών φορέων» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου, όπου και προστίθεται: Σύμφωνα με την απόφαση 5800/19-11-2019 για το 2020 οι ενδιάμεσες για το Ηράκλειο είναι από: 1-15 Μαρτίου.
Επίσης επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την Κυριακή 8 Μαρτίου 2020.
Πέραν της απόφασης ωστόσο του Εμπορικού Συλλόγου για να εφαρμόσει τις ενδιάμεσες εκπτώσεις από σήμερα, υπάρχουν και πρόσθετα αποκαλυπτικά στοιχεία έρευνας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας που συνηγορούν στη διεξαγωγή των εκπτώσεων.
Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, πάνω από το 80 % των επιχειρηματιών δηλώνουν πως θα συνέχιζαν ούτως ή άλλως τις εκπτώσεις προκειμένου να εκποιήσουν τα εμπορεύματα τους, σε μια προσπάθεια να ανακόψουν μια διαρκώς αρνητική πορεία καθόδου.
Είναι χαρακτηριστικό το ότι, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα των χειμερινών εκπτώσεων για το 2020 για τις 7 στις 10 επιχειρήσεις οι τιμές ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ για το 24% των επιχειρήσεων παρέμειναν σταθερές.
Σύμφωνα με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας οι εκπτώσεις λειτουργούν θετικά για την αγορά και την οικονομία, καθώς οι καταναλωτές προσβλέπουν σε ευκαιρίες αγορών ενώ οι έμποροι δημιουργούν θετικές προσδοκίες για τις πωλήσεις τους.
Όπως προκύπτει επίσης από την έρευνα, πάνω από τους μισούς επιχειρηματίες δηλώνουν ότι ο Ιανουάριος ήταν καλύτερος από τον Φεβρουάριο, ενώ ο κλάδος ένδυσης και υπόδησης δέχθηκε τις μεγαλύτερες πιέσεις.