Στεγαστικά

Την παρέμβαση της Τράπεζας της Ελλάδος καθώς και των συναρμόδιων υπηρεσιών ζητάει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής ώστε, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «να εφαρμόσουν οι τράπεζες τον Κώδικα Δεοντολογίας υιοθετώντας λύσεις οριστικές συνυπολογίζοντας τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης με βάσει και τους ενδεικτικούς τύπους λύσεων που εμπεριέχονται στο Παράρτημα του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδας».

Όπως σημειώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ, από την καθημερινή διαχείριση και μεσολάβηση, προς τις τράπεζες, δεκάδων υπερχρεωμένων καταναλωτών – μελών της, διαπιστώνει ότι αναφορικά με τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις, συνεχίζουν οι τράπεζες να λειτουργούν σε καθεστώς αδιαφάνειας, να μην εφαρμόζουν επαρκώς τον Κώδικα Δεοντολογίας και να μην προτείνουν λύσεις ρεαλιστικές, βιώσιμες και οριστικές. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να συνεχίζεται η ανασφάλεια, αγωνία και απόγνωση των καταναλωτών, οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν την κατοικία τους και να βρεθούν στο δρόμο.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ επανέρχεται στο θέμα και ζητά την παρέμβαση της Τράπεζας της Ελλάδος καθώς και των συναρμόδιων υπηρεσιών ώστε να εφαρμόσουν οι τράπεζες τον Κώδικα Δεοντολογίας υιοθετώντας λύσεις οριστικές συνυπολογίζοντας τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης με βάσει και τους ενδεικτικούς τύπους λύσεων που εμπεριέχονται στο Παράρτημα του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδας, με προτάσεις, μεταξύ άλλων:

– Οριστική διαγραφή μέρους της συνολικής οφειλής των εξασφαλισμένων δανείων (στεγαστικών), ώστε η εναπομείνουσα να διαμορφωθεί σε ύψος που είναι δυνατόν να εξυπηρετηθεί και ειδικότερα τον διαχωρισμό του δανείου σε δύο τμήματα, το ένα να ρυθμιστεί σε βάθος 10 ετίας – 20 ετίας ανάλογα και με την ηλικία του οφειλέτη προσδιορίζοντας την μηνιαία δόση με βάση τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, ώστε να διασφαλιστεί η αξιοπρεπής του διαβίωση και το άλλο τμήμα του δανείου να παγώσει άτοκα και να απομειώνεται (διαγράφεται) σταδιακά.

Για παράδειγμα αναφέρει η οργάνωση των καταναλωτών το εξής: Στεγαστικό δάνειο 150.000 ευρώ, διαχωρισμός του σε 2 τμήματα, το ένα ύψους 70.000 ευρώ, να ρυθμιστεί με επιτόκιο 2,5%, μηνιαία δόση 370,00 ευρώ για 20 έτη και το υπόλοιπο των 80.000 ευρώ να παγώσει και να απομειώνεται σταδιακά.

– Ολική διαγραφή οφειλής σε περιπτώσεις ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση και δεν διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία ή έχουν μια κατοικία.

– Ολική διαγραφή των καταναλωτικών δανείων και πιστωτικών καρτών καταβάλλοντας ο οφειλέτης ένα μικρο ποσό είτε εφ άπαξ είτε  σε μικρό χρονικό διάστημα το πολύ δύο ετών, με βάσει τις δαπάνες διαβίωσής του.

 Η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές:

– να απευθύνονται σε αυτήν για να μεσολαβεί με ρεαλιστικές και βιώσιμες προτάσεις για τη διασφάλιση της προστασίας της κύριας κατοικίας του οφειλέτη

– να μην αποδέχονται προτάσεις οι οποίες δεν είναι σαφείς και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του Κώδικα Δεοντολογίας

– να ζητούν το σχέδιο της σύμβασης και ενδεικτικό πίνακα μηνιαίων δόσεων, ώστε να συμβουλεύονται τις ενώσεις καταναλωτών και τέλος

– να καταγγέλλουν τις αδιαφανείς πρακτικές αλλά και οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους για ρύθμιση των οφειλών τους με  τις τράπεζες.