Οι τέσσερις μεγαλύτερες χώρες της ΕΕ ξοδεύουν 42 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να επιδοτούν εταιρικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, διαπιστώνει έκθεση για λογαριασμό της περιβαλλοντικής οργάνωσης Transport & Environment (T&E), η οποία ζητά αντ’ αυτού να επιδοτείται η ηλεκτροκίνηση.
Τα αυτοκίνητα που προορίζονται για εταιρική χρήση, σημειώνει το Reuters, αντιστοιχούν στο 60% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Η Ιταλία επιδοτεί με 16 δισ. ευρώ τον χρόνο εταιρικά αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, ενώ η Γερμανία βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 13,7 δισ. ευρώ, δείχνει η έκθεση, την οποία που εκπόνησε η εταιρεία συμβούλων Environmental Resources Management.
Η Γαλλία δαπανά 6,4 δισ. ευρώ τον χρόνο και η Πολωνία 6,1 δισ. ευρώ.
Στις τέσσερις αυτές χώρες, περίπου 15 δισ. ευρώ πηγαίνουν για επιδοτήσεις SUV, διαπιστώνει η έκθεση. Η μέση φοροαπαλλαγή φτάνει τα 6.800 ευρώ τον χρόνο, ποσό που αυξάνεται στα 21.600 ευρώ για μεγαλύτερα και πιο ρυπογόνα μοντέλα.
«Είναι εντελώς παράλογο και απολύτως απαράδεκτο να σπαταλάμε ακόμα δισεκατομμύρια από τα χρήματα των φορολογουμένων για μια τεχνολογία που βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πράσινη μετάβαση» δήλωσε ο διευθυντής στόλων της T&E Στεφ Κορνέλις.
Η έκθεση έρχεται την ώρα που οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων μειώνονται, εν μέρει επειδή τα μοντέλα αυτά είναι ακριβότερα.
Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτροκίνητων βυθίστηκαν κατά 43,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Αύγουστο, με τις δύο μεγαλύτερες αγορές, τη Γερμανία και τη Γαλλία, να σημειώνουν πτώση 68,8% και 33,1% αντίστοιχα.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι η μόνη χώρα προσφέρει οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων είναι η πρώην χώρα-μέλος της Βρετανίας.
Τον Σεπτέμβριο, η πρόεδρος της Κομισιόν έστειλε επιστολή στον νέο αρμόδιο για το κλίμα Βόπκε Χέκστρα στην οποόια ανέφερε ότι μια από τις προτεραιότητές του θα ήταν η κατάργηση των επιδοτήσεων στα ορυκτά καύσιμα.