δωρεές

Τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας δωρεών (e-δωρεές) στην οποία θα καταχωρείται το σύνολο των δωρεών υπέρ του Δημοσίου και των εποπτευόμενων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, προβλέπει τροπολογία η οποία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών για την περιστολή του λαθρεμπορίου.

Για τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας είχε δεσμευτεί ο πρωθυπουργός τον περασμένο Ιούλιο, μιλώντας σε εκδήλωση για τη δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» για την προσθήκη 174 νέων κλινών ΜΕΘ και ΜΑΦ σε 15 νοσοκομεία.

Την τεχνολογική ανάπτυξη, λειτουργία και υποστήριξη της πλατφόρμας θα αναλάβουν η Γενική Γραμματεία Συντονισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Για τη λειτουργία και τις εγγραφές του e – δωρεές, η Γενική Γραμματεία Συντονισμού αναλαμβάνει την υποχρέωση να συντάσσει και να υποβάλλει κάθε χρόνο έκθεση απολογισμού πεπραγμένων στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Η έκθεση απολογισμού θα υποβάλλεται στις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους, αρχής γενομένης από το 2021.

Στην πλατφόρμα, η οποία αναμένεται να απλουστεύσει τη διαδικασία υποβολής δωρεών στο Δημόσιο, θα καταχωρούνται και θα δημοσιοποιούνται οι δράσεις και οι λειτουργικές ανάγκες του Δημοσίου και των εποπτευόμενων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.

Μέσω του νέου ηλεκτρονικού συστήματος οι ιδιώτες δωρητές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την υλοποίηση της προσφοράς τους, ενώ οι κρατικές υπηρεσίες θα ελέγχουν εάν καλύπτονται με ορθολογικό τρόπο οι ανάγκες της δημόσιας διοίκησης.

Το πληροφοριακό σύστημα του e – δωρεές θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία έναν μήνα μετά από την ψήφιση της τροπολογίας για χρονικό διάστημα τριών μηνών. Μέχρι την έναρξη της κανονικής λειτουργίας της πλατφόρμας, θα καταχωρηθούν σε αυτή όλες οι δωρεές που έχουν γίνει από τον Ιούλιο του 2019 και μέχρι την έναρξη λειτουργίας του νέου συστήματος, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων για την αντιμετώπιση της πανδημίας της Covid – 19.

Ο υπηρεσιακός γραμματέας σε κάθε Υπουργείο θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του e – δωρεές και θα μπορεί να αναθέτει την καθημερινή της ενημέρωση σε δύο υπαλλήλους.