Θέλουν περισσότερο τζίρο, ζητούν μεγαλύτερες μειώσεις
ΤΙ ΛΕΝΕ ΣΤΗΝ “Π” ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ ΕΜΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Με τα περισσότερα καταστήματα να έχουν εκπτώσεις έως και -50% οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες έχουν μπει δυναμικά και ανταγωνιστικά στο «παιχνίδι» έναντι των μεγάλων αλυσίδων. «Διψούν» για έναν καλύτερο τζίρο και πράττουν ανάλογα, στην προσπάθειάτους να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές.
Παρ’ όλα αυτά, καταστηματάρχες και καταναλωτές δεν είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με τα δεδομένα μέχρι στιγμής. Οι αντιδράσεις των καταστηματαρχών είναι έντονες για την κατάσταση (έργα) που επικρατεί στο κέντρο της πόλης.
Κάτι που συμβάλλει αρνητικά, σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, αφού οι πολίτες του Ηρακλείου δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να διαπιστώσουν με τα ίδια τους τα μάτια σε τι επίπεδο βρίσκονται οι χειμερινές προσφορές, ενώ δεν έχουν καταφέρει να φτάσουν τους αναμενόμενους τζίρους αν και έχουν κάνει σημαντικές εκπτώσεις.
Από την άλλη πλευρά, το αγοραστικό κοινό δείχνει να μην είναι απόλυτα ικανοποιημένο με τις προσφορές που συναντά, ενώ παράλληλα περιμένει να περάσουν οι μέρες ώστε οι τιμές να πέσουν ακόμη περισσότερο.
Από τη σκοπιά των… καταστημάτων
Ο κ. Λευτέρης Λειβαδίτης, ο οποίος εργάζεται σε κατάστημα με ανδρικά ρούχα, αναφέρει: «Ο κόσμος είναι ακόμα λίγο μαγκωμένος.
Τώρα είναι ακόμα η αρχή των εκπτώσεων, δεν έχει πάει ακόμα 15 ο μήνας, να αρχίσουν να κινούνται περισσότερο.
Γενικότερα δεν είναι τόσο μεγάλη η κίνηση όσο το αναμενόμενο».
«Όπως επισημαίνει ο ίδιος: “όταν έχει εκπτώσεις περιμένεις να έχει πολλή μεγαλύτερη κίνηση.
Περιμένουμε παραπάνω κόσμο, όμως τις επόμενες μέρες.
Δεδομένου ότι είναι οι πρώτες μέρες ακόμα μετά τις γιορτές είναι ικανοποιητική η κίνηση, δεν είναι όμως όσο θέλεις για να κάνεις έναν τζίρο στις εκπτώσεις».
Την ίδια άποψη αποτυπώνει και η κ. Μαριάννα Λελεδάκη, η οποία είναι υπεύθυνη σε κατάστημα με γυναικεία ρούχα, λέγοντας πως: «Έχει μια ροή η αγορά, αλλά καθαρά ερευνητική, δεν είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι. Έξι στους δέκα ψωνίζουν οικονομικά ρούχα και είναι σε αναμονή για μεγαλύτερη έκπτωση.
Είναι σαφές ότι έχουν επηρεάσει τα έργα, όχι πολύ φαντάζομαι ακόμα, αλλά αν παρατηρήσει κανείς ακόμα και τη ροή των αυτοκινήτων, έχει μειωθεί απίστευτα πολύ».
Εκτός από την αλλαγή στην κυκλοφορία, ο κόσμος δείχνει να μένει ανέπαφος πια σε εκπτώσεις, καθώς έχει γίνει μία τακτική συνήθεια τους τελευταίους μήνες.
«Δεν είναι μέσα στην ψυχολογία τους ακόμα ότι έχουμε εκπτώσεις, ψάχνουν για μια καλή έκπτωση και πότε θα ξεκινήσουν.
Τελείωσαν και τα χρήματα μέσα στις γιορτές, γιατί η αλήθεια είναι ότι είχαμε καλή ροή μέσα στις γιορτές φέτος σε σχέση με άλλα χρόνια, δηλαδή είχε καλή κίνηση η αγορά, είχε πολύ κόσμο» συμπληρώνει η ίδια.
Ποια η γνώμη των καταναλωτών;
Μπορεί, όπως αναφέρουν οι επιχειρηματίες, οι εκπτώσεις να είναι υψηλές αυτή τη φορά, όμως στα μάτια των πολιτών δεν ισχύει το ίδιο.
«Είναι πιο καλές από άλλα χρόνια.
Περιμέναμε αυτές τις μέρες.
ματα που ήθελα τα πήρα, δεν χρειάζομαι άλλα, μια χαρά είμαι» δηλώνει η κ. Σοφία Καλλέργη.
«Δεν έχω δει πάρα πολύ τις εκπτώσεις, από το λίγο που έχω δει είναι μέτριες.
Σαν καταναλωτής περίμενα τις εκπτώσεις όπως και όλος ο κόσμος.
Κάποιες αγορές έχω κάνει, κάποιες άλλες αργότερα.
Σχετικά είμαι ικανοποιημένη» αναφέρει η κ. Μαρία Ευαγγέλου.
Η κ. Κλαίρη Λαδουκάκη, από την άλλη δείχνει ανεπηρέαστη από το καταναλωτικό κλίμα των ημερών, ενώ τονίζει πως δεν έχουν υπάρξει ιδιαίτερες αλλαγές προς όφελος του καταναλωτή: «Δεν είναι κάτι διαφορετικό, θεωρώ απ’ ό,τι άλλες χρονιές, κυμαίνονται στα ίδια πλαίσια.
Εγώ προσωπικά δεν έχω δει κάτι να αλλάζει. Θεωρώ ότι τώρα πλέον ο κόσμος δεν θα κάτσει να κοιτάξει τις εκπτώσεις, γιατί δεν έχει μεγάλη διαφορά».
«Για δέκα ευρώ δεν κολλάει τώρα κανείς. Δεν είναι πολύ μεγάλο το ποσό για να το σκεφτεί ο άλλος. Μπορεί να είναι περισσότερο σημαντικό σε κάποιους και σε κάποιους άλλους λιγότερο, αλλά δεν θα το κοιτάξει εφόσον το έχει ανάγκη» συνοψίζει η κ. Κλαίρη.
«Γενικώς πιστεύω ότι πλέον δεν υπάρχει περίοδος εκπτώσεων, γιατί κάθε μήνα έχουν εκπτώσεις, άρα την περίοδο που είναι κανονικά οι εκπτώσεις, σου έχουν κάνει ένα 10% και είναι τρομερό. Δεν βλέπω κάποια διαφορά» θίγει η κ. Μαρία Σταματούλη.
«Δεν περίμενα τις εκπτώσεις, γιατί και πριν βρίσκω κάποιες εκπτώσεις όλο τον χρόνο πλέον, άρα τις αγορές μου τις κάνω κάθε μήνα» περιγράφει χαρακτηριστικά η κ. Μαρία, η οποία δεν ενθουσιάζεται με τον θεσμό των εκπτώσεων διότι δημιουργούν την ψευδαίσθηση της ευκαιρίας: «Εμείς έχουμε την αρχική τιμή, την κατεβάζουμε 5 ευρώ και λέμε ότι είναι ευκαιρία».