Η Avoel, η οποία έχει έδρα στα Χανιά λανσάρει προϊόντα από κρητικό αβοκάντο στις αγορές της Ευρώπης και των αραβικών χωρών

Προϊόντα από κρητικό αβοκάντο λανσάρονται στις αγορές της Ευρώπης και των αραβικών χωρών.

Μια ευρωπαϊκή καινοτομία, εξαγωγές σε αρκετές ευρωπαϊκές αλλά και αραβικές χώρες, ενός μάλιστα προϊόντος που δεν είναι και ευρέως γνωστό ότι ευδοκιμεί στην Ελλάδα, είναι τα μέχρι τώρα επιτεύγματα μιας εταιρείας από την Κρήτη.

Η Avoel, η οποία έχει έδρα στα Χανιά, ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2014 και ειδικεύεται σε τυποποίηση και εξαγωγές προϊόντων από αβοκάντο.

Επικεφαλής αυτής της επιχειρηματικής προσπάθειας ο Μανώλης Λεράκης, ο οποίος το 2012 σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο κατάφερε να δημιουργήσει κάτι μοναδικό για το οποίο η εταιρία απέσπασε και την πρώτη διάκρισή της.

Πρόκειται για την αντιμετώπιση της ενζυματικής αμαύρωσης και της υποτροπής της οξείδωσης του λίπους με φυσικά μέσα, χωρίς την προσθήκη συντηρητικών. «Αυτό σημαίνει ότι το προϊόν δεν μαυρίζει» δήλωσε ο κ. Λεράκης υπογραμμίζοντας ότι αυτό δίνει τη δυνατότητα να παράγουν ετικέτες «με μεγάλη διάρκεια ζωής, από τους έξι μήνες και πάνω, κάτι που πριν φάνταζε αδύνατο».

Όλη η ιστορία ξεκίνησε πίσω, στο μακρινό 1971, όταν ο πατέρας του κ. Λεράκη μαζί με δυο άλλους αγρότες, αλλά και με την καθοδήγηση του Ινστιτούτου Ελιάς, Υποτροπικών Φυτών & Αμπέλου του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ έφεραν το δένδρο του αβοκάντο για δοκιμαστική καλλιέργεια στα Χανιά της Κρήτης.

«Ήταν μια δοκιμή με την καθοδήγηση του Ινστιτούτο, προκειμένου να διαπιστώσουμε εάν το προϊόν μπορεί να είναι παραγωγικό» σημειώνει ο κ. Λεράκης τονίζοντας πως «το δένδρο είναι πολύ ευαίσθητο και σχετίζεται άμεσα με το μικροκλίμα της περιοχής που θα ζήσει. Όντας πάρα πολύ ευαίσθητο, είναι λίγες οι περιοχές που μπορεί να ευδοκιμήσει επάνω στον πλανήτη».

Στο νησί της Κρήτης κανείς το συναντά περισσότερο στα Χανιά και λιγότερο στο Ρέθυμνο και όχι σε όλες τις περιοχές «αλλά σε συγκεκριμένα σημεία, όπου υπάρχουν οι συνθήκες που του επιτρέπουν να ευδοκιμήσει».

Η παραγωγή σήμερα ανέρχεται στους 30 τόνους, με τη μισή να καταναλώνεται εντός των συνόρων και την άλλη μισή να εξάγεται στις διεθνείς αγορές. «Εξάγουμε σε αραβικές χώρες καθώς και σε ευρωπαϊκές όπως η Τσεχία, η Σλοβακία, η Αυστρία η Γερμανία».

Προς ώρας η εταιρεία δεν εξάγει προς την Αμερική, αλλά ούτε και προς ασιατικές χώρες, καθώς, όπως δήλωσε ο κ. Λεράκης, «τα κόστη μεταφοράς είναι πάρα πολλά, με αποτέλεσμα να βγαίνουμε εκτός ανταγωνισμού, ενώ παράλληλα είμαστε “μικροί” για να πάμε τόσο μακριά» ωστόσο όπως υπογραμμίζει «κάποια στιγμή θα τα καταφέρουμε».

Μετά από έρευνες, οι οποίες διήρκησαν αρκετό χρονικό διάστημα ο κ. Λεράκης κατάφερε να δημιουργήσει κωδικούς με βάση το αβοκάντο συνδυασμένο με προϊόντα τα οποία παράγονται στην Κρήτη. Μεταξύ αυτών, αβοκάντο με μυρωδικά και λεμόνι, το αβοκάντο με φέτα, ελιά και κρητικό ξύδι και το αβοκάντο με μαύρη σοκολάτα, ενώ υπάρχει και σειρά γκουρμέ προϊόντων που έχουν τοποθετηθεί στα ράφια ντελικατέσεν καταστημάτων.