Μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα η αγορά γέμισε καταναλωτές με τσάντες στα χέρια.
Μπορεί η “Μαύρη Παρασκευή” να συνέχισε να διχάζει και κάποιοι καταναλωτές να θεώρησαν πως οι φετινές εκπτώσεις ούτε καν συγκρίνονται με τις περυσινές, ωστόσο η αύξηση της κίνησης ήταν αξιοσημείωτη.
Εκτός από τις μεγάλες εταιρείες, και τοπικές επιχειρήσεις συμμετείχαν στην ημέρα, αντιλαμβανόμενες πως στο πλαίσιο του ελεύθερου ανταγωνισμού οφείλουν να ακολουθήσουν το κλίμα των ημερών.
ΑΠΟ ΤΗ “ΜΑΥΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ”
Η αγορά γέμισε κόσμο, αλλά όλοι έχουν… παράπονα
Η αγορά γέμισε κόσμο. Οι δρόμοι κίνηση. Τα καταστήματα καταναλωτές. Παρ’ όλα αυτά, σχεδόν κανείς δεν έμεινε απόλυτα ικανοποιημένος από την πολυδιαφημισμένη «Μαύρη Παρασκευή». Η χθεσινή ημέρα είχε τα δικά της ξεχωριστά χαρακτηριστικά σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.
Οι ουρές υπήρξαν και χθες, αλλά όχι τόσο μαζικά όπως πέρυσι, αφού σε μια δική τους «υιοθεσία» του φαινομένου, οι επιχειρηματίες και οι μεγάλες αλυσίδες είχαν μετατρέψει τη «Μαύρη Παρασκευή» σε «Μαύρη εβδομάδα» πωλώντας τόσο σε φυσικά καταστήματα, όσο όμως και στο διαδίκτυο.
Οι παραινέσεις του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου και η θέση που έλαβε στο να μη συμμετέχει επίσημα στην ημέρα, φάνηκαν χωρίς αντίκρισμα, αφού αρκετές ήταν και οι τοπικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο φαινόμενο.
Οι πραγματικές προσφορές, ωστόσο, και οι μεγάλες μειώσεις τιμών, δεν επιτεύχθηκαν στο σημείο που αυτό συνέβη πέρυσι, με τις περισσότερες επιχειρήσεις να προσφέρουν προϊόντα σε μειωμένες τιμές από 10% έως το πολύ 30%.
Το πραγματικό νόημα της «Μαύρης Παρασκευής» έτσι όπως υλοποιείται στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής ήταν εντελώς χαμένο στην τοπική αγορά, η οποία, σημειώνεται, συνεχίζει τις προσφορές και τις μειώσεις τιμών, ακόμα και σήμερα, ενημερώνοντας σχετικά τους καταναλωτές, μέσω κινητών τηλεφώνων, μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μηνυμάτων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν μπορεί κανείς να παραγνωρίσει το γεγονός πως η αξιοποίηση και εκμετάλλευση του φαινομένου έδωσε μια σημαντική ώθηση στην αγορά, παρά το γεγονός πως κερδισμένοι της διαδικασίας βγήκαν οι πολυεθνικές και οι μεγάλες εταιρείες.
“Οι εκπτώσεις αυτές δεν είναι όπως στο εξωτερικό”
Διαφορετικές εκτιμήσεις εκφράζουν για τη “Μαύρη Παρασκευή” καταναλωτές κι επιχειρηματίες. Όπως συνέβη και τις προηγούμενες ημέρες, έτσι και χθες κάποιοι πίστεψαν πως οι εκπτώσεις βοήθησαν στην τόνωση της αγοράς, ενώ κάποιοι άλλοι ότι η “Μαύρη Παρασκευή” δεν ωφέλησε παρά μόνο την υπερκατανάλωση.
Αρκετά καλές βρήκε τις τιμές της “Μαύρης Παρασκευής” ο Κωνσταντίνος Φρασίας.
«Περισσότερα καταστήματα τηρούν το έθιμο τη δεύτερη χρονιά» παρατηρεί και προσθέτει: «Φέτος βλέπω και μεγαλύτερες ηλικίες ότι έχουν αρχίσει σιγά–σιγά και συνηθίζουν στην ιδέα. Σήμερα από αρκετά νωρίς είχε μαζευτεί κόσμος στα μαγαζιά».
«Σίγουρα δεν είναι όπως στο εξωτερικό οι εκπτώσεις» αναφέρει από την πλευρά της η Γαρυφαλλιά Παπαδομανωλάκη, για να συμπληρώσει: «Οι τιμές είναι, μεν χαμηλές, όμως στην ένδυση τα καινούργια προϊόντα δεν έχουν εκπτώσεις. Ουσιαστικά υπάρχει έκπτωση σε συγκεκριμένα παλιά είδη που σε ξεγελάνε».
Καλή ευκαιρία βρίσκει τη “Μαύρη Παρασκευή” ο Νίκος Κουτσομάρκος, ο οποίος αναφέρει πως ειδικά για τα είδη που εκείνος αναζητούσε οι διαφορές ως προς την τιμή δεν ήταν μεγάλες.
«Οι τιμές δεν ήταν σε καμία περίπτωση όπως πέρυσι στα ηλεκτρονικά προϊόντα» παρατηρεί ο Στράτος Νυστικάκης και προσθέτει: «Υπήρχε μεγάλη διαφορά στις εκπτώσεις από πέρυσι, φέτος δεν ήταν ικανοποιητικές οι προσφορές». «Παρόλο που είχε διαφημιστεί πολύ η συγκεκριμένη μέρα, οι προσφορές δεν ήταν μεγάλες και πολλές» αναφέρει και ο Χαράλαμπος Ανδριανάκης.
«Επίσης παρατήρησα ότι την προηγούμενη εβδομάδα κάποιες εταιρείες τεχνολογίας είχαν ανεβάσει εσκεμμένα πιο ψηλά τις τιμές και μετά τις κατέβαζαν» υποστηρίζει, τονίζοντας πως το παρατήρησε, καθώς ενδιαφέρονταν για ένα συγκεκριμένο προϊόν που αναζητούσε για μεγάλο διάστημα.
«Οι τιμές δεν έχουν μεγάλη διαφορά από τα site με αντίστοιχα προϊόντα που υπάρχουν και στα καταστήματα όλο τον χρόνο» λέει από την πλευρά του ο Μανώλης Κυπριωτάκης που προσθέτει: «Από εκεί που ήταν 20 ευρώ πιο ακριβά έπεσαν στις ίδιες τιμές με του διαδικτύου».
«Ακολουθούμε το Black Friday για τους λόγους ότι ο καταναλωτής θέλει χαμηλότερες τιμές» τονίζει ο επιχειρηματίας Χρήστος Μπότης, εξηγώντας γιατί ακολούθησε τη μείωση τιμών.
«Είμαστε δίπλα στον καταναλωτή, γι’ αυτό δίνουμε πραγματικές εκπτώσεις σε όλες τις συλλογές που υπάρχουν» προσθέτει και εξηγεί:
«Σίγουρα υπάρχει μια αυξημένη κίνηση γιατί ο καταναλωτής μπορεί να κάνει τις αγορές του με μειωμένες τιμές, αλλά θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός γιατί υπάρχουν και οι κοροϊδίες».
«Είναι μια πολύ σοβαρή μέρα, δεν περιμέναμε ότι θα εξελιχθεί τόσο καλά» αναφέρει από την πλευρά του ο επιχειρηματίας Γιώργος Σύφρης. «Ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να συμβεί αυτή την περίοδο και πιστεύω, ότι θα κατοχυρωθεί αυτός ο θεσμός στην Ελλάδα» συμπληρώνει και καταλήγει:
«Οι οικογενειακές επιχειρήσεις θα πρέπει να προσέξουν τις αγορές και τις εκπτώσεις που πρέπει να κάνουν, ώστε να έχουν τζίρο».