ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ Υπό κατάληψη το Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου
Η Attika Reisen δραστηριοποιείται στη Γερμανία για περισσότερα από 45 χρόνια

Υπό κατάληψη τελεί το Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου με τα αιτήματα τους ν’ αφορούν την καθημερινότητα  που  μοιάζει τριτοκοσμικη. διεκδικώντας, όπως τονίζουν το δικαίωμά τους  σε μια αξιοπρεπή και πλήρη εκπαίδευση.

Στην  ανακοίνωση τους οι  μαθητές τονίζουν μεταξύ άλλων:

“Τα αιτήματά μας είναι:

Για το σχολείο:

  1. Να καταστούν όλοι οι χώροι του σχολείου προσβάσιμοι για όλα τα άτομα. Για παράδειγμα το κτίριο των μουσικών οργάνων διαθέτει μόνο μία – και αυτή στενή – σκάλα, αποκλείοντας ανάπηρα άτομα (που χρησιμοποιούν αμαξίδιο, πατερίτσες κ.λπ.).
  2. Δημιουργία κατάλληλων κτιριακών υποδομών, οι οποίες θα πληρούν τις προϋποθέσεις για τη στέγαση ενός μουσικού σχολείου, καθώς το παρόν κτήριο είναι εντελώς ακατάλληλο. Υπάρχει απόλυτη ανάγκη στη δημιουργία κατάλληλης αίθουσας συναυλιών (μιας και τόσα χρόνια δεν υπάρχει τίποτα αντίστοιχο), αλλά και αιθουσών διδασκαλίας με ηχομόνωση.
  3. Κάλυψη των ελλείψεων των καθηγητών στο υποχρεωτικό όργανο του ταμπουρά, αλλά και σε πολύ βασικά όργανα όπως το τσέλο, το κλαρινέτο και τα ευρωπαϊκά κρουστά.
  4. Ανακατασκευή του γειτονικού εγκαταλελειμμένου κτηρίου «Νο 302» και επανάχρησή του με σκοπό να καλύψει βασικές ανάγκες του σχολείου μας όπως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, αίθουσες οργάνων, αίθουσα εστίασης. Σύμφωνα με μελέτη που έχει εκπονηθεί, με ένα σχετικά χαμηλό κόστος και σε σύντομο χρονικό διάστημα είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν οι σχετικές εργασίες που ξεκίνησαν στο παρελθόν και σταμάτησαν για άγνωστο λόγο.
  5. Εδώ και 2,5 χρόνια πλέον, έχει πραγματοποιηθεί αυτοψία από μηχανικό του Δήμου για εγκατάσταση κλιματιστικών μονάδων στις αίθουσες μουσικών οργάνων όπου δεν υπάρχει κεντρική θέρμανση. Τα κλιματιστικά είναι απαραίτητα για την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων καθώς τον χειμώνα η θερμοκρασία πέφτει σε απαγορευτικά επίπεδα. Η δυσμενής αυτή κατάσταση είναι χρόνια, ώστε καθηγητές και καθηγήτριες έχουν φέρει από τα σπίτια τους δικά τους θερμαντικά σώματα!

Σε πανελλαδικό επίπεδο:

  1. Συγγραφή σχολικών εγχειριδίων και δωρεάν παραχώρηση τους από το κράτος, καθώς και δημιουργία καθορισμένης ύλης στα μουσικά μαθήματα, η οποία θα είναι κοινή για όλα τα μουσικά σχολεία πανελλαδικά.
  2. Μοριοδότηση και ποσόστωση στις πανελλαδικές εξετάσεις στα παιδιά που ενδιαφέρονται για τις μουσικές σχολές.
  3. Πιστοποίηση των θεωρητικών σπουδών (π.χ. θεωρία, αρμονία) και των μουσικών οργάνων σε κάθε απόφοιτο μουσικού σχολείου.
  4. Δημιουργία ενός πεδίου προσανατολισμού οπού θα επιλέγεται από τους ενδιαφερομένους μαθητές αποκλειστικά για τα τρία τμήματα μουσικών σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κανένα από τα υπάρχοντα πεδία δεν μας καλύπτουν επαρκώς με αποτέλεσμα τη γενικευμένη δυσφορία των μαθητών.
  5. Επιχορήγηση ενός ποσού (voucher) για την αγορά των υποχρεωτικών μουσικών οργάνων στους μαθητές της Α’ Γυμνασίου των μουσικών σχολείων της χώρας.
  6. Ίδρυση τμήματος μουσικών σπουδών, που απουσιάζει πλήρως από την Κρήτη και το Νότιο Αιγαίο, με αποτέλεσμα τα ενδιαφερόμενα άτομα από τις προαναφερθείσες περιοχές να καταφεύγουν σε άλλα πανεπιστήμια της χώρας μακριά από τον τόπο τους, και να επιβαρύνονται με σημαντικά έξοδα.

Οι γονείς

Απαιτούμε μαζί τους:

  1. Ασφαλή και σύγχρονη σχολική στέγη κατάλληλη για την διεξαγωγή των μουσικών μαθημάτων. Το παρόν κτίριο του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου είναι παλιές εγκαταστάσεις της πρώην Αμερικανικής βάσης στις οποίες δεν έχει γίνει καμία ουσιώδης προσαρμογή και συντήρηση για τις ανάγκες ενός σχολείου. Δεν υπάρχουν επιπλέον οι απαραίτητοι χώροι για σίτιση, για μουσικές εκδηλώσεις, προσβασιμότητα για ΑμεΑ ενώ το κτίριο δεν διαθέτει ηχομόνωση.
  2. Μόνιμες προσλήψεις καθηγητών και εμπειροτεχνών μουσικών .Είναι αδιανόητο κάθε χρόνο τα παιδιά μας να χάνουν το 1/3 των διδακτικών ωρών εξαιτίας της κωλυσιεργίας του Υπουργείου Παιδείας στην διαδικασία πρόσληψης των εν λόγω καθηγητών. Τα κενά σήμερα είναι: 11 ώρες Φιλολόγου Ειδικής Αγωγής, 9 ώρες Μαθηματικού Ειδικής Αγωγής, 2 ώρες Φυσικού Ειδικής Αγωγής, 2 ώρες Βιολόγου, 13 ώρες Θρησκευτικού, 12 ώρες πιάνου, 12 ώρες κρουστών, 19 ώρες φλάουτου, 18 ώρες τσέλου, 3 ώρες κιθάρας, 60 ώρες ταμπουρά, 16 ώρες κανονάκι, 16 ώρες λύρας.
  3. Κατάργηση των χιλιομετρικών αποστάσεων στις μετακινήσεις των μαθητών ,δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα μετακινήσεων ώστε όλοι οι μαθητές να μετακινούνται από και προς τα σχολεία τους και να μην γίνονται έρμαια των άγονων διαγωνισμών. Παράλληλα απαιτούμε την πρόσληψη συνόδων με σκοπό την ασφάλεια των μαθητών.
  4. Πιστοποίηση σπουδών των μαθητών των μουσικών σχολείων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΥΑ Γ2/3375/30-06-1999 (ΦΕΚ1505/Β’/22-07-1999) με παράλληλη επέκταση και στους μαθητές των καλλιτεχνικών σχολείων ώστε να μπορούν να κατοχυρώνουν την πιστοποίηση των σπουδών τους και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.
  5. Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης με σκοπό την ενίσχυση, συντήρηση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων που είναι απαραίτητη για την απρόσκοπτη διαδικασία μάθησης ειδικά των μουσικών και καλλιτεχνικών μαθημάτων.
  6. Συγγραφή νέων συγγραμμάτων μουσικής και μαθημάτων και δωρεάν παροχή τους στους μαθητές.

7.  Κατάργηση του ΠΔ 85/2022.