η ανάπλαση του «σταυρού»

Η πιο πολυσυζητημένη παρέμβαση ανάπλασης στην καρδιά της πόλης βρίσκεται προ των πυλών, καθώς τη Δευτέρα ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Βασίλης Λαμπρινός υπογράφει τη σύμβαση για την ανάθεση του μεγάλου έργου της πεζοδρόμησης του πλέγματος των οδών Δικαιοσύνης, Ίδης, 1821 και μικρής  Έβανς.

Το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της μεγάλης παρέμβασης έχει ήδη γίνει με τις εργασίες υπογειοποίησης των δικτύων της ΔΕΗ, οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει από το Μεϊντάνι. Τώρα αναμένεται να ακολουθήσει και το κύριο έργο αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου, σηματοδοτώντας την έναρξη της μεγαλύτερης σε εύρος παρέμβασης που έχει γίνει στην καρδιά της πόλης του Ηρακλείου.

Οπως υπογραμμίζεται από όλες τις πλευρές, για να εξελιχθεί ομαλά το έργο, απαιτείται η αποτελεσματική συνεργασία όλων των εμπλεκομένων.  Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 4,1 εκ., δρομολογήθηκε από  τις προηγούμενες δημοτικές αρχές του Κ. Ασλάκη και του Γ.Κουράκη, οι οποίες το σχεδίασαν και το ωρίμασαν σε επίπεδο δημοπράτησης και δύο χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, το έβγαλε στον αέρα η σημερινή δημοτική αρχή του Β.Λαμπρινού.

Το έργο, το οποίο έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης δύο χρόνια, πρόκειται να υλοποιηθεί τμηματικά, προκειμένου να μην διαταραχθεί η λειτουργία του κέντρου της πόλης. Η πορεία υλοποίησης του έργου προϋποθέτει τον  άριστο συγχρονισμό ανάμεσα σε όλες τις πλευρές και αυτό όπως είναι φυσικό δημιουργεί προβληματισμό για την εξέλιξη του. Αυτό είναι ένα δύσκολο στοίχημα το οποίο καλείται να κερδίσει η Λότζια, καθώς είναι διάχυτη η επιφυλακτικότητα του εμπορικού κόσμου της πόλης, που ασφαλώς επηρεάζεται από την εξέλιξη του μεγάλου εργοταξίου που θα αναπτυχθεί στην «καρδιά» της αγοράς.

Η μεγάλη ανάπλαση στις κεντρικές οδούς σηματοδοτεί δραστικές κυκλοφοριακές αλλαγές οι οποίες επηρεάζουν  ολόκληρη την πόλη. Το  περίφημο έργο, ανάπλασης της Δικαιοσύνης δρομολογείται εντελώς ασυντόνιστα από την υλοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης (η οποία αναβάλλεται με χαρακτηριστική ευκολία επί σειρά ετών)  και άρα υπάρχει φόβος να φέρει τα πάνω κάτω στην κίνηση των ΙΧ μέσα στην πόλη.

Με βάσει τη μελέτη ανάπλασης, η Δικαιοσύνης μετατρέπεται πεζόδρομο, από τον οποίο επιτρέπεται να κινούνται μόνο τα μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία και ταξί)  και όχι τα ΙΧ.

Όπως είναι προφανές, εάν η δημοτική Αρχή εξακολουθήσει να μην συντονίζει την εφαρμογή της μελέτης της παλιάς πόλης με την κυκλοφοριακή μελέτη, το ιστορικό κέντρο θα μετατραπεί σε ένα νέο πεδίο κυκλοφοριακού πειραματισμού με “θύματα” τους οδηγούς των ΙΧ