Με τις καταθέσεις λιμενικών (και από το Ηράκλειο) ξεκίνησε στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά η ακροαματική διαδικασία για την υπόθεση του τσιγαράδικου Golendri, το οποίο εντοπίστηκε νότια της Κρήτης να μεταφέρει στα αμπάρια του 31 εκατομμύρια λαθραία τσιγάρα.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες από την πλευρά των συνηγόρων υπεράσπισης καταβάλλεται προσπάθεια αποδόμησης του κατηγορητηρίου περί λαθρεμπορίας και στην γραμμή αυτή φέρεται να αμφισβητείται και η ύπαρξη του μυστηριώδους φουσκωτού, το οποίο κατά τις λιμενικές Αρχές είχε προσεγγίσει μέσα στη νύχτα το φορτηγό πλοίο Golendri για τη διαδικασία της φορτο-εκφόρτωσης τσιγάρων.
Παρά την καταδίωξη που εξελίχθηκε από το φουσκωτό του πλοίου ανοιχτής θαλάσσης του Λιμενικού, το φουσκωτό-φάντασμα κατάφερε να διαφύγει και να εξαφανίσει τα ίχνη του, γεγονός στο οποίο φέρεται να «πατά» η υπεράσπιση.
Από την πλευρά τους οι μάρτυρες φέρεται να επέμειναν στα όσα έχουν αναφέρει εξ αρχής για τα όσα εκτυλίχθηκαν εκείνη τη νύχτα. Περιέγραψαν την ύποπτη πορεία του πλοίου, αναφέροντας ότι αρχικώς κινήθηκε ανατολικά, παράλληλα με την Κρήτη, στη συνέχεια γύρισε δυτικά και κάποια στιγμή, μέσα στη νύχτα, «έκοψε» βόρεια προς Σφακιά όπου σχεδόν ακινητοποιήθηκε, το πήγαινε δηλαδή ο καιρός.
Υποστηρίζεται πως με τη χρήση θερμικών καμερών διαπίστωσαν ότι το μυστηριώδες φουσκωτό προσέγγισε το πλοίο και άρχισε η διαδικασία της μεταφόρτωσης. Τότε ακριβώς έγινε και η επέμβαση των λιμενικών Αρχών. Το “Golendri”, υπό σημαία Τανζανίας και με εξαμελές πλήρωμα Ουκρανών, αναφέρεται ότι κινούνταν με σβηστά τα φώτα ναυσιπλοΐας και χωρίς να έχει ενεργοποιήσει το αυτόματο σύστημα εντοπισμού.
Ταυτόχρονα λιμενικοί αντιλήφθηκαν την παρουσία τεσσάρων φορτηγών οχημάτων στην ξηρά, τα οποία πιστεύεται ότι θα παραλάμβαναν το παράνομο φορτίο. Μόλις οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση της παράνομης μεταφόρτωσης αντιλήφθηκαν την παρουσία του λιμενικού σκάφους, προσπάθησαν να διαφύγουν.
Το ταχύπλοο σκάφος ανέπτυξε μεγάλη ταχύτητα, ενώ όσοι περίμεναν στην ξηρά «εξαφανίστηκαν, αφήνοντας πίσω τα φορτηγά αλλά και τον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιούσαν για τη μεταφόρτωση του εμπορεύματος».
Οι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες για λαθρεμπορία τελεσθείσα από κοινού από περισσότερους από τρεις με ιδιαίτερα τεχνάσματα, όπως και για συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση.
Να σημειωθεί ότι το εξαμελές πλήρωμα των Ουκρανών αρνείται τις αποδιδόμενες κατηγορίες ενώ αρνητικοί εμφανίζονται και οι άλλοι εμπλεκόμενοι που προέκυψαν στο πλαίσιο της κύριας ανάκρισης.
Η δίκη διακόπηκε για τις 8 Νοεμβρίου.