ΒΟΑΚ Τούνελ στο “Κακό Όρος” ζητά ο Δήμος Ηρακλείου

Νέα χάραξη στο Κακό Όρος με τη δημιουργία τούνελ με την προοπτική να δώσει διέξοδο στις οξυμμένες κυκλοφοριακές ανάγκες της όδευσης που μεταξύ άλλων θα σηκώσει και το μεγαλύτερο βάρος της μετακίνησης του αεροδρομίου, θα ζητήσει το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου από το αρμόδιο υπουργείο στο υπόμνημα που θα αποστείλει. Αυτό αποφάσισε χθες το Σώμα που συζήτησε το μεγάλο κεφάλαιο των συνδέσεων του Ηρακλείου με τη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα, βάζοντας «κόκκινη γραμμή» στην κατάργηση του κόμβου της Φοινικιάς και θέτοντας ξανά στο τραπέζι τον ελλειψοειδή κόμβο στο Μπεντεβή, τις οδικές συνδέσεις της Παπαναστασίου και της Βιομηχανικής Περιοχής με το ΒΟΑΚ.

Στην πλειοψηφία τους τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου προέταξαν την άρνησή τους στο θέμα των διοδίων, ωστόσο ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Γ. Κουράκης  έθεσε ζήτημα να μην περιληφθεί στο κείμενο που θα αποσταλεί στο αρμόδιο υπουργείο, σημειώνοντας ότι η τοποθέτηση του Σώματος θα πρέπει να αφορά αποκλειστικά τη μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Ο ίδιος όπως και ο Μανόλης Βασιλάκης και η κ. Ευ. Σχοιναράκη Ηλιάκη, έθεσαν το ζήτημα των παράπλευρων δρόμων του ΒΟΑΚ τονίζοντας ότι θα είναι αδιανόητο να κατασκευαστούν με χρήματα των Δήμων και μια τέτοια εξέλιξη με κανέναν τρόπο δεν μπορεί να είναι αποδεκτή.

Στη διάρκεια της συζήτησης συμμετείχε ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ  κ. Γ. Αγαπάκης, ο οποίος προχώρησε σε μια σειρά από ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις τις οποίες αποφάσισε να υιοθετήσει το Σώμα στο τελικό κείμενο των παρατηρήσεών του. Ανάμεσα σε αυτές ήταν το θέμα των διαβάσεων που μελετήθηκαν  μέσα στη 10ετία του 70 και σήμερα υπάρχουν νέα δεδομένα στα οποία θα πρέπει να γίνει προσαρμογή, ενώ ειδικά για το θέμα του δρόμου του  Κακού Όρους τόνισε ότι δεν μπορεί στα σημεία αιχμής ενός δρόμου η μέγιστη ταχύτητα να είναι 70 χιλιόμετρα και να ξέρουμε ότι η συγκεκριμένη όδευση θα πρέπει να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος της κίνησης του αεροδρομίου.

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Αναστασάκης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι είναι  ανεπίτρεπτο να μην αλλάζει η χάραξη στο Κακό Όρος, ώστε να αυξηθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας, σημείωσε ότι η Κρήτη είναι η τελευταία περιφέρεια που γίνεται οδικό έργο την ίδια ώρα που στην υπόλοιπη χώρα έχουν ολοκληρωθεί όλοι οι οδικοί άξονες.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γ. Κουράκης σημείωσε ότι έπρεπε η χάραξη του ΒΟΑΚ να είναι πιο γενναία και ότι δεν υπάρχει περιφερειακή δικαιοσύνη στον τόπο μας  όταν ο πληθυσμός του  έχει υπερδιπλασιαστεί και ακόμα εκκρεμούν τα ζητήματα των οδικών συνδέσεων. Έθεσε το ζήτημα των παράπλευρων δρόμων ξεκαθαρίζοντας ότι είναι ευθύνη του κράτους και όχι των Δήμων να τους κατασκευάσουν.

Έντονα επικριτικός ήταν στην τοποθέτησή  του ο επικεφαλής των Ενεργών Πολιτών κ. Η. Λυγερός, ο οποίος, σημείωσε ότι ο ΒΟΑΚ αντιμετωπίζεται σαν ένας κοινός αυτοκινητόδρομος και όχι ένας σύγχρονος δρόμος ταχείας κυκλοφορίας. Όπως είπε, ήδη έχουν εγκριθεί μελετητικά τα προηγούμενα στάδια και εμείς ερχόμαστε σήμερα να εκφέρουμε άποψη για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δηλαδή μια υπολεπτομέρεια του ΒΟΑΚ. Τόνισε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε τον σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης και τον υλοποιεί  με τις ίδιες παθογένειες και προβλήματα που δεν έχουν λυθεί. Σε ό,τι αφορά τα διόδια, σημείωσε ότι δεν νοείται να υπάρχουν, ενώ και ο κ. Σισαμάκης είπε ότι μια τέτοια εξέλιξη θα είναι ταφόπλακα για τη λειτουργία της πόλης.

Λάβρος κατά των διοδίων ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κ. Δημήτρης Βρύσαλης, ο οποίος ξεκαθάρισε εξ αρχής ότι δεν ψηφίζει τη μελέτη για πολιτικούς λόγους, εκφράζοντας τη διαμαρτυρία του σε σχέση με τους όρους που το έργο ανατέθηκε, εκτελείται και το πώς θα  συντηρηθεί το έργο με την προοπτική να εισπραχθούν διόδια και να ωφεληθούν συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα. Ο κ. Κουκιαδάκης σημείωσε δηχτικά ότι «πιαστήκαμε στον ύπνο» εννοώντας  ότι έπρεπε ήδη να έχει γίνει μια ημερίδα από το παρελθόν για να ανοίξουν όλα αυτά τα μεγάλα ζητήματα.

Αντίστοιχα ο κ. Μανόλης Βασιλάκης  αφού σχολίασε σκωπτικά το γεγονός ότι ο Δήμος δεν κλήθηκε σε προγενέστερα στάδια να πει την άποψή του, του ζητήθηκε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να τοποθετηθεί μέσα στον Αύγουστο στο πλαίσιο της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ο ίδιος τόνισε ότι δεν νοείται σύγχρονος αυτοκινητόδρομος χωρίς παράπλευρους δρόμους, τους οποίους όμως είναι αδύνατο να επωμιστούν οι Δήμοι. Επίσης σημείωσε ότι είναι αδιανόητο να χρεώνονται διόδια στους πολίτες.