ΒΟΑΚ στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη

Με την κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου Χερσόνησος – Νεάπολη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου να εγκριθεί, απαντά το Υπουργείο Υποδομών, στη σκληρή πολιτική κριτική που δέχεται σε σχέση με την πορεία υλοποίησης του ΒΟΑΚ.

Η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στηρίζεται σε  προμελέτη που προβλέπει για το συγκεκριμένο τμήμα του εθνικού δρόμου τέσσερις σήραγγες και πάνω από δέκα κοιλαδογέφυρες, σε μια διαδρομή 22,5χλμ.

Το κατασκευαστικό κόστος  του συγκεκριμένου τμήματος του εθνικού οδικού δικτύου ανέρχεται στα 205 εκατομμυρίων ευρώ και όπως ανακοίνωσε το αρμόδιο Υπουργείο, θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ. Η νέα χάραξη του εθνικού δρόμου στο συγκεκριμένο τμήμα προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία σήραγγας στη Σταλίδα και τη διαπλάτυνση προς τα βόρεια του δρόμου Χερσόνησος-Μάλια.

Επίσης στα όρια των νομών Ηρακλείου-Λασιθίου στο σημείο που βρίσκεται το ύψωμα και η εκκλησία του Προφήτη Ηλία μεταξύ Μαλίων και Σισίου γίνεται ένας κόμβος και μια νέα χάραξη, που προβλέπει τη δημιουργία οδικής σήραγγας από την περιοχή του Σεληναρίου μήκους 2 χιλιομέτρων. Η καινοτομία της χάραξης αυτής είναι ότι λύνει το δύσκολο πρόβλημα του περάσματος της περιοχής του Σεληναρίου το οποίο στη σημερινή του διαδρομή δεν επιδέχεται διαπλάτυνσης.

Όπως προκύπτει, η πρώτη φάση του διαγωνισμού έχει ήδη ολοκληρωθεί και το αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει η επόμενη, με στόχο έως το τέλος του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο. Σε σχετική ανακοίνωση το Υπουργείο Υποδομών τονίζει ότι «είναι η πρώτη φορά μετά από δεκαετίες συζητήσεων που κατατίθεται μια μελέτη για έγκριση που να αφορά αυτό το πολύπαθο οδικό άξονα.

Σύντομα θα ακολουθήσουν και το τμήμα Κίσσαμος – Ηράκλειο, που θα υλοποιηθεί μέσω Σύμβασης Παραχώρησης και οι μελέτες για τη βελτίωση των υπαρχουσών παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.  Με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.

Επίσης θα επιτευχθεί σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.

Άλλος ένας στόχος είναι ακόμα η μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό. Τροχοδρομείται η ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων. Το έργο θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό στην ανάπτυξη και λειτουργία του, προσφέροντας τη συνολικά επωφελέστερη συγκοινωνιακή λύση».

Για την εξέλιξη σ’ αυτό το  σημαντικό έργο ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης τόνισε μεταξύ άλλων ότι «σύμφωνα με τον σχεδιασμό και την καθοδήγηση του υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάναμε το πρώτο σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου και φυσικά για τον ΒΟΑΚ δεν σταματάμε εδώ.

Ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε ως στόχο να δώσουμε στην Κρήτη το δρόμο που της αξίζει και αυτό είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε πράξη».