έργο Χερσόνησος - Νεάπολη στο ΒΟΑΚ

Ξεκινά ο ανταγωνιστικός διάλογος ανάμεσα στις κοινοπραξίες που διεκδικούν  την υλοποίηση του έργου Χερσόνησος – Νεάπολη στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη και προχωρά σε ένα ακόμα βήμα. Πρόκειται για το δεύτερο στάδιο του διεθνούς διαγωνισμού, που εξελίσσεται με υπουργική απόφαση του υπουργού υποδομών κ. Κ.Καραμανλή, που εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Όπως είναι γνωστό, στο πρώτο στάδιο εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους πέντε κοινοπραξίες, και συγκεκριμένα οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ» (ΑΒΑΞ-MARGUERITE) η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε, η SHIKUN BINUI LTD και η ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESIONES- ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ INTERTOLL».

Έτσι, τώρα ανοίγει ο δεύτερος κύκλος του διαγωνισμού στο πλαίσιο του οποίου οι πέντε κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο, θα προχωρήσουν σε ένα ανταγωνιστικό διάλογο που θα γίνει δια μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που λειτουργεί για το σκοπό αυτό. Το κάθε επιχειρηματικό σχήμα που έχει προεπιλεγεί θα καταθέσει

στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, μια ολοκληρωμένη πρόταση μέσα από την οποία θα καταθέτει την τεκμηριωμένη εισήγηση της σε μια σειρά θεμάτων που αφορά στη τεχνική τη χρηματοδοτική και τη νομική διάσταση του έργου.  Αυτό είναι το πρώτο στάδιο του δεύτερου κύκλου της διαγωνιστικής διαδικασίας, που έχει και ένα επόμενο στάδιο. Αυτό αφορά στην πρόσκληση υποβολής προσφορών που διέπεται από δεσμευτικές οικονομικές προσφορές οι οποίες θα αξιολογηθούν και βάση όλων των στοιχείων που θα προκύψουν θα αναδειχτεί ο ανάδοχος.

Στο μεταξύ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται στο Περιφερειακό Συμβούλιο η  κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου Χερσόνησος – Νεάπολη, προκειμένου το Σώμα να ενημερωθεί αναλυτικά για τη χάραξη και όλο το σχεδιασμό που δρομολογείται σε ό,τι αφορά στο σημαντικό αυτό τμήμα του Εθνικού οδικού δικτύου το κόστος του οποίου ανέρχεται στα 205 εκατομμύρια ευρώ, και θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ.

Όπως είναι γνωστό, η νέα χάραξη του Εθνικού δρόμου προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία σήραγγας στη Σταλίδα και  τη διαπλάτυνση προς τα βόρεια του δρόμου Χερσόνησος Μάλια.

Επίσης στα όρια των νομών Ηρακλείου Λασιθίου στο σημείο που βρίσκεται το ύψωμα και η εκκλησία του Προφήτη Ηλία μεταξύ Μαλίων και Σισίου γίνεται ένας κόμβος και μια νέα  χάραξη που προβλέπει τη δημιουργία οδικής σήραγγας από την περιοχή του Σεληναρίου σε μια έκταση 2 χιλιομέτρων. Η καινοτομία της χάραξης αυτής είναι ότι λύνει το δύσκολο πρόβλημα του περάσματος του της περιοχής του Σεληναρίου το οποίο στη σημερινή του διαδρομή δεν επιδέχεται διαπλάτυνσης.

Το έμπειρο στέλεχος του ΟΑΚ κ. Γιώργος Αγαπάκης, αποτιμώντας τις εξελίξεις, τονίζει ότι είναι θετικό το γεγονός ότι ο ΒΟΑΚ θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής ενώ αναφερόμενος ειδικά στο τμήμα Χερσόνησος Νεάπολη υπογραμμίζει τα οφέλη του σημαντικού αυτού έργου, που θα συμβάλει στη σημαντική μείωση των ατυχημάτων και του χρόνου των μετακινήσεων, και στην ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και άλλων οικονομικών πόλων.