Βλάβη-μυστήριο άφησε το κέντρο χωρίς νερό

Σε κατάσταση ομηρείας βρίσκεται το κέντρο της πόλης, καθώς ζει ένα απίστευτο σκηνικό με την τροφοδοσία του νερού που ειδικά τις μέρες των γιορτών τέθηκε εκτός ελέγχου, με αποτέλεσμα να προκληθεί θύελλα αντιδράσεων από δεκάδες επιχειρηματίες. Όπως προκύπτει, όλο το τμήμα της πόλης από την πλατεία Κορνάρου με κατεύθυνση προς βορρά μέχρι την Ίδης και την Ψαρομηλίγκων αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα υδροδότησης με συνέπεια να υπάρχουν κεντρικοί δρόμοι όπως η οδός Καγιαμπή και η  Αργυράκη που έχουν να δουν νερό εδώ και μέρες. Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις και των κατοίκων του κέντρου αλλά κυρίως των  καταστηματαρχών που ειδικά τις γιορτινές μέρες ήθελαν να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές και δεν μπορούσαν καθώς οι βρύσες τους δεν έσταζαν σταγόνα νερό! Κεντρικά μαγαζιά του Ηρακλείου βρέθηκαν στην εφιαλτική δίνη της έλλειψης νερού και μάλιστα στην καρδιά της εορταστικής περιόδου με αποτέλεσμα να βρεθούν εκτεθειμένοι και να αναγκαστούν να καταφύγουν σε τροφοδοσία νερού με βυτιοφόρα.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γ.Ρασούλης, η αφετηρία του προβλήματος βρίσκεται σε  μια βλάβη στο κέντρο της πόλης η οποία  δεν έχει εντοπιστεί και έχει σαν αποτέλεσμα να πλημμυρίζουν κάποια κεντρικά κτίρια. Βρίσκεται σε εξέλιξη μια τεράστια προσπάθεια για τον εντοπισμό της βλάβης, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2007. Τότε έγιναν κάποιες παρεμβάσεις από την πλευρά της υπηρεσίας που αποδείχτηκαν αποτελεσματικές καθώς έλυσαν το πρόβλημα για μια δεκαετία. Όμως το πρόβλημα εμφανίστηκε ξανά στο κέντρο της πόλης όπου πλημμυρίζουν κτίρια και το πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι στο σημείο αυτό βρίσκεται ένας υποσταθμός της ΔΕΗ. Το γεγονός αυτό υποχρεώνει την υπηρεσία να είναι εξαιρετικά προσεκτική με τους χειρισμούς, της ώστε να προστατεύσει τη λειτουργία του υποσταθμού. Στο πλαίσιο αυτό ακολουθείται μια διαδικασία ελεγχόμενης τροφοδοσίας νερού που διατίθεται σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.

Χωρίς νερό όλα τα Χριστούγεννα η οδός Αργυράκη, όπως και πολλές άλλες κεντρικές οδοί της πόλης

Μέσα από τη διαδικασία αυτή, όπως εξηγεί ο κ. Ρασούλης, γίνεται προσπάθεια να εντοπιστεί η πηγή του προβλήματος, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν προκύψει θεαματικά αποτελέσματα. Ο ίδιος σημειώνει ότι στο πλαίσιο αυτό έχουν μπει 150 βάνες στα δαιδαλώδη δίκτυα τροφοδοσίας νερού που ανοίγουν και κλείνουν συνεχώς προκειμένου να διαπιστωθεί από πού χάνεται το νερό. Ελέγχουμε εξονυχιστικά όλα τα δίκτυα, όπως τονίζει, και θέλω να έχω την αισιοδοξία ότι γρήγορα θα βρούμε λύση. Ο ίδιος σημειώνει ότι είναι και για τη διοίκηση της ΔΕΥΑΗ δυσάρεστο να βρίσκεται αντιμέτωπη με τέτοιας φύσεως προβλήματα μέσα στον χειμώνα που θεωρητικά είναι μια περίοδος που η υπηρεσία θα έπρεπε να μην αντιμετωπίζει τέτοιας φύσεως ζητήματα. Δυστυχώς όμως το δίκτυο είναι παλιό και γι’ αυτό γίνεται και η προσπάθεια να αντικατασταθεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε χρόνο ο μέσος όρος των βλαβών κινείται στις 3.000 τον χρόνο.

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΗ κ. Μανόλης Χαιρέτης τονίζει ότι τις μεγαλύτερες παρενέργειες του προβλήματος τις αντιμετωπίζουν κυρίως  οι καταστηματάρχες του κέντρου της πόλης, διότι αυτοί είναι που χρειάζονται μεγαλύτερες ποσότητες νερού, ακριβώς λόγω της μεγάλης κίνησης που έχουν και λόγω των εορτών. Λιγότερα έως ανύπαρκτα είναι όπως ο ίδιος ισχυρίζεται, τα προβλήματα στις κατοικίες όπου η κατανάλωση νερού είναι σαφώς μικρότερη και δεν επηρεάζεται τόσο από τη διαδοχική τροφοδοσία νερού που απελευθερώνεται συγκεκριμένες ώρες και στη συνέχεια διακόπτεται.

Ερωτηματικά για τα συνεχή σπασίματα σωλήνων νερού σε αναπλασμένους δρόμους

Παράλληλα όμως με όλα αυτά το τελευταίο διάστημα διαπιστώνεται ότι το κέντρο της πόλης ταλαιπωρείται και από άλλα προβλήματα τα οποία προκαλούνται   από σπασίματα σωλήνων νερού . Ειδικότερα το πρόβλημα είναι πολύ έντονο σε πεζοδρομημένα κομμάτια της πόλης όπου ξηλώνονται οι πλακοστρώσεις και σκάβονται σε μεγάλα βάθη, προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές που σημειώνονται. Το σκηνικό αυτό έχει προκαλέσει τεράστια αναστάτωση στους καταστηματάρχες του κέντρου που θέτουν κρίσιμα ερωτήματα τονίζοντας μεταξύ άλλων, πώς είναι δυνατόν σε δρόμους που αναπλάστηκαν  και διατέθηκαν τεράστια χρηματικά ποσά σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα να εμφανίζονται τέτοιας φύσεως προβλήματα.