Καλά τα μίνι μπας, αλλά… τσουχτερό το μισό εκατομμύριο!
Με τη “βούλα” του Δημοτικού Συμβουλίου σφραγίστηκε η οικονομική συμφωνία της Λότζια με το αστικό ΚΤΕΛ για τη μεταφορά των πολιτών από το λιμάνι του Ηρακλείου στο κέντρο της πόλης, η οποία θα κοστίσει για όλο το 2018 το ποσό των 519.310 ευρώ.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για τα τέσσερα λεωφορεία που θα υλοποιούν συγκεκριμένα δρομολόγια, το αστικό ΚΤΕΛ θα πληρώνεται 47.210 ευρώ το μήνα που σύμφωνα με τον πρόεδρο του φορέα κ. Κ.Βουλγαράκη το ποσό αυτό αναλύεται στα 8 ευρώ την ώρα. Όλα αυτά για το νέο εγχείρημα της κυκλοφοριακής αναδιοργάνωσης της πόλης, το οποίο θα αποδειχτεί στην πράξη πόσο αποτελεσματικό θα είναι και κατά πόσο θα αφομοιωθεί στη συνείδηση των πολιτών.
Σε κάθε περίπτωση όμως το τελικό κόστος που θα επιβαρυνθεί το δημοτικό ταμείο δεν μπορεί να θεωρηθεί με κανένα τρόπο ευκαταφρόνητο, και ειδικά στους οικονομικούς καιρούς που ζούμε, που έχουν αλλάξει δραματικά τις συνθήκες επιβίωσης της κοινωνίας. Έτσι, παρά το γεγονός ότι τα νέα κυκλοφοριακά μέτρα ένταξης των μίνι μπας στον ιστορικό ιστό, με σκοπό να αποθαρρυνθεί η είσοδος των ΙΧ στο κέντρο της πόλης, είναι αναμφίβολα ένα καθοριστικό βήμα στην κατεύθυνση αυτή, διατυπώνεται έντονος προβληματισμός, αν όχι δυσφορία, για το υψηλό κόστος της σύμβασης.
Μάλιστα, αυτό το οποίο τονίζεται είναι ότι μπορεί το εισιτήριο του λεωφορείου να είναι δωρεάν -και αυτό ασφαλώς είναι ένα θετικό κίνητρο-, αλλά πάλι τα χρήματα για την κάλυψή του από το δημοτικό ταμείο βγαίνουν. Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο η δημοτική αρχή είχε δεχτεί εισήγηση για τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι με τα χρήματα που ο Δήμος θα δαπανήσει για να καλύψει την ετήσια κάλυψη του κόστους των μίνι μπας θα μπορεί να διαθέσει το ίδιο ποσό για να αγοράσει δικά του λεωφορεία και με δική του ευθύνη να προχωρήσει όλο το εγχείρημα των μίνι μπας.
Ωστόσο, όπως έχει ξεκαθαριστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν, διότι μέχρι τοτέλος και της επόμενης χρονιάς, δηλαδή του 2019, το αστικό ΚΤΕΛ θα έχει την αποκλειστική ευθύνη της μεταφοράς των πολιτών. Σε κάθε περίπτωση ο σχεδιασμός της δημοτικής Αρχής είναι να προχωρήσει πιλοτικά το εγχείρημα για τη φετινή χρονιά, με την προοπτική ο κόσμος να εξοικειωθεί με τη χρήση των μίνι μπας και να προσεγγίζει την πόλη αφήνοντας το αυτοκίνητο του στο λιμάνι.
Εάν τα πράγματα εξελιχθούν θετικά η δημοτική αρχή εμφανίζεται πανέτοιμη να ανανεώσει για έναν ακόμα χρόνο τη συνεργασία με το αστικό ΚΤΕΛ, υπογραμμίζοντας ότι με κάθε τρόπο θα πρέπει να κερδηθεί το μεγάλο στοίχημα της αποσυμφόρησης και της απελευθέρωσης του κέντρου από τα ΙΧ. Πρόκειται, όπως τονίζουν στελέχη της Λότζια, για έναν κορυφαίο πολιτικό στόχο για τον οποίο όλοι συμφωνούν και ήρθε η ώρα να γίνει πραγματικότητα.
Μάλιστα εκφράζουν την αισιοδοξία τους για την επιτυχία του εγχειρήματος, τονίζοντας ότι θα στηριχθεί και από τους πολίτες οι οποίοι αντιλαμβάνονται πόσο κρίσιμο ζήτημα είναι με τη συμμετοχή τους να καταφέρουν να αλλάξουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα του κέντρου της πόλης.